Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

op zoek naar positieve verhalen na 3x miskraam

  • Hanneke

    Hallo,

    afgelopen weekend heb ik mn 3e miskraam gehad op een rij. De 1e na 7,5 wk, de 2e na 6,5 wk en meteen na de 2e miskraam ben ik weer zwanger geworden zonder een menstruatie er tussen. ik wist dus niet precies hoever ik was. Ik denk 10 wk. Maar goed het gaat altijd eerder mis voordat je het merkt. Ik was nu dus erg positief omdat het voor mij een lange tijd goed ging. maar helaas donderdag een week geleden kreeg ik buikkrampen, dus dat was geen goed teken. Vrijdag ging het goed, dan krijg je weer hoop, maar vrijdagnacht ging het echt mis. Deze keer ook veel heftiger dan de vorige keren. Ik heb echt een aantal dagen buikkrampen en bloedverlies gehad. Gisteren bij de gynaecoloog geweest en die heeft nog veel stolsels weggehaald, dus al he goed is heb ik vandaag minder last. Ik ha al een paar echo's gehad om te kijken hoever ik was, maar de gyn. kon stteds maar weinig zien, de 2e keer wel mer dan de 1e keer. Maar je zoekt dan allerlei reden waaromdat zo kan zijn en het dus goed zit, maar helaas. Ik ben nu op zoek naar bemoedigende verhalen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en daarna wel gezonden kinderen hebben gekregen.

    groetjes

  • isabelle

    ik kan je nu ook niet helpen, want ik heb ook dit weekend een miskraam gehad…maar net als jij wil ik ook graag de verhalen van anderen horen..ik heb 4 jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad,en nu dit weer…maar ik probeer me weer positief in te stellen…soms zo moeilijk…maar we gaan wel zo snel mogelijk weer aan de slag…een goed idee volgens jou?

  • ~ Sill@ ***~

    Hi Hanneke,

    Ook ik heb 3 MK's (in 7 mnd tijd) gehad en ook ik hoop dat het bij de 4e keer wel goed gaat!Ik weet dus precies hoe je je voelt!!!! En ik hoop dat er idd iemand op het PB komt met een goede zwangerschap na 3 MK's.

    Ik wens je heel veel sterkte met het verwerk van je verlies en ik hoop dat de volgende zwangerschap bij ons goed gaat!

    Liefs Silla

  • corine,mv ryan en ?

    ik kan je ook niet helpen

    ik heb 1x een mk ghehad met zn 5 wk zwangerschap dit was na mijn zoontje en voor deze zwangerscap

    nu ben ik heel bang en onzeker ik ben morgen pas 7 weken

  • ennea

    Hallo,

    ik ben Ennea en ben 37 jaar. Ik ben moeder van een zoon (9) en een dochter (5).

    Je vraagt naar positieve verhalen na drie keer een miskraam gehad te hebben.

    Allereerst wil ik je zeggen dat ik erg met je mee voel. Ik ken de wanhoop en het gevoel van “falen” als je aan je eigen lichaam denkt.

    Maar nu het positieve verhaal:

    Voor dat mijn zoon geboren werd had ik een miskraam(12 weken, missed abortion/curretage).

    Toen werd mijn zoon geboren. We waren dolgelukkig, al snel dachten we aan een tweede. Ik bleek opnieuw zwanger maar dit werd een miskraam in de 8ste week.

    Vervolgens kwamen daar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap(in de eileider die gelukkig behouden kon worden)

    Daarna heb ik nog 3 “gewone” miskramen gehad (7 weken, 9 weken, 8 weken)

    Toen mijn zoon 4 werd besloten we gezien de aanslag die we aan het plegen waren op mijn lichaam (maar bovenal geest) te stoppen met zwanger worden.

    We vonden het goed zoals het was.

    Je raadt het al….ik bleek alsnog zwanger en dat grietje bleek een bijtertje te zijn.

    Ze bleef zitten en werd geboren!

    Na haar ben ik nog eens zwanger geraakt, (Dit was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die aan de buikwand vast zat.)

    Ik wil naast mijn medeleven je absoluut hoop geven. Ik weet wat je doormaakt

    hoe verdrietig, boos en onbegrepen je je kan voelen

    Maar ik ken en zie dagelijks ( 2 kids) ook wat we uiteindelijk gekregen hebben.

    Ik ben inmiddels gestereliseerd en heb via die ingreep redelijk een punt achter die fase in mijn leven kunnen zetten. Maar het verdriet en de pijn van de kindjes die er niet zijn blijft…ondanks en vooral door de kids die er GELUKKIG wel zijn.

    Ik wens je enorm veel sterkte en succes (voor allebei)

    groet,

    Ennea

  • Helena, mv Kosta en 17-12-07

    Wou dat ik kon helpen met een positief verhaal. Ik heb 3 keer een mk gehad (een x met 23 weken, 1x met 16 weken en 1x met 9 weken) en ik ben nu ergens rond de 6 weken, dus nog heel pril. Wel erg angstig. Ik hoop dat dit goed mag gaan en ik iedereen hier een oppepper kan geven!

  • Hanneke

    He Hallo,

    hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat alles goed gaat!

    groetjes Hanneke

  • Hanneke

    He hallo,

    oe gaat het nu met je? Hoop dat het goed gaat!!

    groetjes Hanneke