Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe lang nog...

  • noes

    Hoi Allemaal,

    op 29 juli zouden we onze ouders gaan vertellen dat ze opa's en oma's zouden worden.

    Die morgen gingen mijn vriend en ik voor het eerst samen naar de arts voor een echo, ik zelf was al eerder geweest en heb het hartje zien kloppen.

    Helaas kon de arts die dag geen hartactiviteit vinden en werden we direct doorverwezen naar het ziekenhuis voor een curretage. Ik belde mijn ouders dus met ander nieuws dan de bedoeling was….

    De vrijdag erna gingen we op vakantie, de artsen hadden verteld dat ik kon doen en laten wat ik wilde. Na een mooie en stevige wandeling eindigde dit doen en laten in een ziekenhuis in Frankrijk omdat ik heftige buikpijn had en heel veel bloed verloor. Daar is alles nog een keer nagekeken en alles was schoon, gelukkig maar!

    Nu is het november en ik merk dat ik toch erg graag weer zwanger wil zijn, een oud klasgenoot is zwanger en een vriendin van me is net zover als dat ik had moeten zijn, dat doet pijn…

    Ik weet dat ik me niet druk moet maken en ik weet dat we dus allebei vruchtbaar zijn, toch is de teleurstelling steeds groot als blijkt dat het weer negatief is. Daarnaast is het lastig dat het gevoel (verlangen naar) en het verstand (weten dat het goed komt) niet op één lijn zitten.

    Hoe lang duurde het bij jullie voordat je zwanger was na een miskraam en herkennen jullie het gevoel dat je bang bent dat het niet meer lukt, terwijl je verstandelijk wel weet dat het kan.

    Voor een ieder die hetzelfde meemaakt: Sterkte, of als je weer zwanger bent: Gefeliciteerd en geniet ervan!!

    Noes

  • Tesje

    Hoi Noes,

    Dat gevoel van teleurstelling is heel herkenbaar voor mij! Zeker als je mensen in je omgeving hebt die zwanger zijn of net bevallen. Helaas slijt dat gevoel maar langzaam! Mijn allereerste zwangerschap is ook in een miskraam afgelopen. Hierna was ik gelukkig weer redelijk snel zwanger. (na ongeveer 3 maanden) Ik was toen ook weer heel bang dat het wederom mis zou gaan, gelukkig is dat niet gebeurd! Na 9 maanden kwam er een gezonde zoon ter wereld. Hierna helaas weer twee miskramen gekregen.En nu alweer een jaar bezig maar nog geen zwangerschap. Het is dus heel verschillend wanneer je weer zwanger zal raken.

    Heel veel sterkte en succes, eens is het jouw tijd meid!

  • Debs mv D en J

    Het lijkt me moeilijk mee te maken dat er mensen in je ongeving zwanger raken en het bij jezelf maar niet wilt lukken of dat het niet goed blijf gaan.

    Mijn eerste zwangerschap ging al bij 5 weken mis:(

    De maand daarna werd ik niet ongi en ik bleek al zwanger te zijn.

    Super!!want dat wilde we ook, gelijk er weer voor gaan.

    Deze keer ging het wel goed en is met 7 maanden onze dochter redelijk gezond geboren(ja toch 2 maanden te vroeg)

    Wel heel bijzonder, want ze is dus nog voor de tijd dat ik van het eerste kindje uitgerekend was geboren.

    Over een niet al te lange tijd willen we toch voor een 2e gaan,maar ben nu al bang voor wat er komen gaat:(

    Lukt het wel?, gaat het in een keer goed?

  • noes

    Hier een bericht en een antwoord van mijzelf…..

    Blijkbaar een maand of drie, want zo blijkt uit de test: ik ben weer zwanger!!!

    Hopelijk gaat alles goed dit keer en bedankt voor de reacties!

    Noes