Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voor de derde keer missed abortion

  • Jeanette

    Hallo allemaal,

    Fijn om te lezen dat er ook andere mensen zijn die hetzelfde meemaken. Ook al gun ik het niemand, te weten dat anderen precies weten wat er door je heen gaat en wat je ervaart, is een schrale troost. Eergisteren hebben we een echo gemaakt voor de derde zwangerschap en opnieuw kregen we te horen dat het niet goed was. De eerste keer was het schrikken, maar dan denk je nog dat het toeval is en dat het zo vaak voorkomt. Ik heb echt alle cliché's al voorbij horen komen! De tweede keer lukte het me ook nog om me moed in te praten, maar nu bij de derde keer is de klap toch wel erg hard! Morgen moeten we voor de curettage naar het ziekenhuis. Wat ik overigens iedereen aanraad bij een missed abortion! De eerste keer kwam het uiteindelijk zelf op gang en dat was zeker geen pretje. Als de curettage achter de rug is, krijgen we een gesprek om verder te kijken. Mogelijke oorzaken te achterhalen met verschillende onderzoeken enz. Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat en vooral zie ik op tegen de tijd die dat in beslag gaat nemen. Zwanger worden is geen probleem, maar moeten we wachten tot we duidelijkheid hebben of gaan we een nieuwe poging wagen? En hoe vaak moeten we opnieuw de onzekerheid door en de spanning om misschien telkens weer opnieuw teleurgesteld te worden. Wordt het uiteindelijk makkelijker of telkens moeilijker? Al met al veel onzekerheid. Soms voelt het alsof het definitieve van geen kinderen kunnen krijgen, steeds dichter bij komt. Dan lees ik weer dat heel veel vrouwen, ondanks herhaalde miskramen, toch kinderen krijgen! Als ik dan lees op dit forum dat dit ook werkelijk gebeurd, krijg ik toch weer hoop!!

    Ik wens iedereen heel veel sterkte en geluk, hopend op dat wondertje dat voor het hele gebeuren soms heel vanzelfsprekend leek voor mij, maar totaal het tegenovergestelde blijkt te zijn!

    Groeten Jeanette

  • pc74

    Ook ik heb 4x een miskraam gehad. In 2008 kreeg ik geen miskraam en leek alles goed te gaan totdat ik 38 weken zwanger was en ik het kindje niet meer voelde. Het bleek te zijn overleden in mijn buik. Ik had liever nog 20x een miskraam gehad dan dit te moeten mee maken.

  • dawo

    Hoi,

    Verschrikkelijk hè….Hier een gezonde zoon, missed abortion, gezonde dochter, miskraam, en nu net (vanavond) weer een missed abortion (achter de rug nu) ….Maar het kan dus, probeer hoop te blijven houden!

    Heel veel sterkte!

    gr. Dawo

  • Mamma van D (2005) en Z (2009)

    Wat naar voor je allemaal.

    Zelf heb ik een dochter geboren in 2005.

    Miskraam gehad december 2007, miskraam gehad in mei 2008 (gecurreteerd) juni 2008 gelijk weer een positieve test en mijn dochtertje van bijna 1 ligt nu lekker te slapen.

    Geef de moed dus niet op.

    Sterkte morgen