Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bloedverlies na curretage

  • maudy10

    hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even voorstellen.

    Ik ben Maudy ben 30 jaar oud.

    Ik was 9 weken zwanger maar heb een miskraam gehad.

    We gingen 7 dec 2009 voor het eerst voor een termijnecho en daar kwam uit dat het hartje net gestopt was met kloppen.

    Ik was er doodziek van.

    30 dec 2009 heb ik een curretage gehad.

    De ingreep vond ik niet zo pijnlijk, maar ik heb nu nog steeds last van bloedingen.

    In die tijd heb ik twee dagen geen bloed gehad.

    Heeft iemand dat ook gehad zo lang??

    Heb de huisarts al gebeld maar die zegt dat ik nog even moet afwachten.

    Ik hoefde ook niet terug te komen bij het ziekenhuis want na me curretage was me baarmoeder mooi schoon zijn de dokter.

    Wie kan me helpen over hoe en wat.

    Ik weet het allemaal niet meer.

  • Evelien

    Volgens mij krijg je standaard een nacontrole hoor. Maar deze verschilt per ziekenhuis. Ik moest 6 weken na de curretage weer komen maar in andere ziekenhuizen moet je soms na 4 weken al weer op controle. Ik zou het nog wel even navragen en ook bij andere vragen gewoon met de afdeling gynaecologie bellen want die hebben er meestal meer verstand van dan huisartsen.

    Sterkte!

  • maudy10

    Hoi Evelien,

    Dankjewel voor het reageren.

    Ik ga het gelijk navragen.

    Want van dat bloeden wordt ik ook gek van.

  • Gitte78

    hoi,

    Heb een vraagje? Zie dat je na je curretage lang gebloed hebt. Is dit vanzelf gestopt?

    Bij mij is het vruchtje op 7 weken gestopt met groeien (vlak na de eerste echo). Op 13 weken ben ik beginnen te bloeden (was nog altijd in de veronderstelling dat ik zwanger was). Na een spoedecho bleek dat ons kindje niet meer leefde. Een week later ben ik gecurreteerd. Dit is nu 5 weken en half geleden en ben nog altijd (niet onderbroken) aan het bloeden (en het gaat hier niet over een rood veegje). Sinds bijna 2 weken heb ik daarbij ook pijn gekregen (te vergelijken met menstruatiepijn) maar veel harder dan ik gewoon ben. Dit is eventjes geminderd, maar is terug hevig sinds een halve week. Vorige week ben ik op controle geweest en op het eerste zicht was mijn baarmoeder leeg. Mijn gynecoloog had mij druppeltjes voorgeschreven waarmee het bloeden zou stoppen (wat niet zo is). Heb nu de pech dat mijn gynecoloog verlof heeft en moet wachten tot begin volgende week voor ik haar kan bereiken. Wordt er ondertussen zot van dat bloeden en pijn.