Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

druppels

  • isabelle

    ik heb net de eerste druppels ingenomen.die moeten er dus voor zorgen dat de weeen op gang komen.ik voel me erg rot, ik heb ook heel lang met m'n glaasje in m'n hand gestaan, wel of niet slikken. bij een curretage wordt de beslissing eigenlijk uit je handen genomen en hier is het net als bij bungeespringen…je moet het zelf doen…erg moeilijk….lijkt wel of ik mijn kind niet wil, maar er is niets liever wat ik op dit moment zou willen…straks komt iemand me gewoon wakker maken en vertelt me dat dit een nare droom is…jammer maar helaas, ik ben klaarwakker…en heb de druppels genomen…ik weet ook iet hoe het nu verder gaat…veel pijn? veel bloedverlies??wanneer zal het doorzetten….och wat voel ik me rot…ik wou dat het over was…

  • Irene mv 1 dochter

    Isabelle,

    Waarschijnlijk ga je een soort weeën krijgen, waardoor je baarmoeder samentrekt en dus het vruchtje zal verliezen.

    Ik weet hoe emotioneel zwaar dit is.

    Met 11 weken wilde het bij mij ook niet doorzetten, toen moest ik de keuze maken: pillen innemen of curretage. Voor de pillen gekozen.

    Ik moest ze 2 dagen achtereen innemen. Dag 1 was het meest heftig. Ik had ze ingenomen, 15 minuten later begonnen de vreselijke krampen, en 1,5 uur later kwam de grote bonk weefsel.

    Heel veel sterkte en hopelijk is het snel achter de rug.

  • isabelle

    bedankt voor je reactie…ik had het al verschillende keren gevraagd, ook op andere sites, maar bijna niemand heeft ervaring met die medicijnen, en wel met curretage…mag je daarna gewoon zwanger worden? voor het moment heb ik dus wel krampen, maar het is dus nog afwachten hoe lang dit duurt…wat vreselijk is dit…

  • Irene mv 1 dochter

    Ik ken die druppels niet, daar heeft mijn gynaecoloog het ook niet over gehad.

    maar ik vermoed dat je een dezer dagen weer terug moet voor controle? Om te kijken of het schoon is (vervelend woord eigenlijk he).

    Gelukkig was bij mij alles schoon, anders zou ik alsnog gecuretteerd moeten worden.

    Idd zie je vaak staan dat er meteen gecuretteerd wordt, mijn gynaecoloog heeft me ook die keuze voorgelegd. Hij gaf aan dat curettage een medische ingreep is: je gaat onder narcose en ze gaan met medische instrumenten de baarmoeder is. Heeft altijd risico's. de pillen die ik kreeg zijn meer natuurlijk, want de boel wordt opgewekt, dus niks operationeel verwijderen.

    Daarom koos ik daarvoor, en gelukkig was het snel achter de rug.

    Maar bij terugkomst bij je vk of gyn kan je die vraag voorleggen over het opnieuw zwanger worden, heb ik ook gedaan.

    Hij gaf mij de tip om 1 menstruatie af te wachten, want dat is het teken dat je lichaam weer op orde is, het heeft eventjes herstel nodig. Ook mentaal moet je tot rust komen.

    Bij mij kwam de eerste menstruatie weer na 6 weken.

  • isabelle

    inderdaad, ik moet vogende week donderdag weer op controle…hopelijk is alles goed dan…wat baal ik hier toch van…

  • Irene mv 1 dochter

    Let trouwens goed op het vloeien. Ik liep onderhand leeg……als je heel erg blijft vloeien moet je bellen met je vk of gyn. maar dat zullen ze je ook wel verteld hebben.

  • isabelle

    er is nog steeds niet veel te merken…en 't is al 21.40. ik heb ook al voor de 2e maal druppels genomen…die moet ik 5 dagen lang om de 8 u nemen…ik ben bang dat het vannacht ineens begint…brrr, lijkt wel een heel slechte film…

  • Irene mv 1 dochter

    Tip, heb je een kraammatje, of iets anders wat je op je matras kan leggen. Als het vannacht gaat gebeuren…..

  • Linda

    Isabelle, hoe is het nu met je?