Hoi,
Ik ben nieuw hier. 6 November 2006 kwam ik er achter dat ik zwanger was! Wat waren we blij. Eindelijk gelukt. Tien dagen later kreeg ik onverwachts ontzettende buikpijn op 1 plek. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap schoot door mijn hoofd. Alles wees er op. Via de huisarts naar het ziekenhuis, waar we het bericht kregen dat ons kindje wel op de juiste plek zat. De gynaecoloog was nog niet gerust en een week later klopte het hartje van ons kind! Wat een mooi gezicht. 's Avonds hebben we met vrienden gebak gegeten. Zo opgelucht waren we. Twee weken later moest ik naar de echoscopiste voor een termijnbepaling. Ik voelde me niet op me gemak bij de vrouw in kwestie. Toen ze maar bleef zoeken, voelde ik al aan dat ons kindje niet meer leefde. Kapot was ik er van!
Wat me nog het meest verbaast, is de reactie van vele mensen: was het gepland dan? Zo'n dooddoener. Als je niets weet te zeggen op zo'n bericht, zeg dan niets. Dat soort reacties hebben me veel pijn gedaan. Gelukkig zijn er ook nog echte vrienden. Van een kreeg ik een kaartje met daar alleen op: we vinden het heel erg dat we nooit jullie eerste kindje zullen ontmoeten. Dat heeft me ontzettend goed gedaan.