hallo,
Na mijn eerste miskraam 8 maanden geleden kwam ik er 22 maart achter weer zwanger te zijn! Blij maar toch angstig direct de verloskundige gebeld voor een afspraak. Van die afspraak uit direct een afspraak gemaakt om een 9 weken echo te laten maken. Die was gisteren middag. Met enige vrees gingen wij daar heen en onze angst maar vooral mijn gevoel werd bevestigd! Het zat weer niet goed, het geen wat er zit is zelfs veel te klein voor 7 weken zwangerschap.
Omdat ik eerder een miskraam heb gehad en toen heel bewust gekozen heb voor een natuurlijke miskraam, wist/weet ik wat me te wachten staat. Dit maakt mij zo bang! Ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor de standaard inwendige echo, en eigenlijk hoop ik dat ze me direct er achteraan curriteren. Ik ben op dit moment alleen maar bang voor de miskraam. De eerste keer heb ik namelijk 2 uur lang zoveel pijn gehad en dat wil ik niet meer meemaken.
Op dit moment zegt mijn gevoel dat ik er helemaal klaar mee ben, en vraag ik me af of nog een keer dit wil meemaken. bij deze 2e zwangerschap was ik in eerste instantie heel erg blij, maar daarnaast ook heel onzeker. Ik wist inmiddels dat het ook bij mij fout kon gaan en dat het niet aleen maar bij andere gebeurt.
Ook zijn wij er de 1e keer heel makkelijk over heen gestapt, ach het heeft niet goed gezeten, beter met 7 weken dan met 7 maanden. Maar nu heb ik dat gevoel totaal niet………………. mijn gevoel is nu leeg en weet eigenlijk niet wat ik moet denken en voelen. Ik heb gelukkig wel een lieve partner die mij steunt. Maar voor een man blijft het toch anders, en zeker in het begin van een zwangerschap.
Ik wilde gewoon even me verhaal en gevoel kwijt, en misschien is er iemand die mijn verhaal en gevoel herkent.