Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

weer afgestoten Hoe kan dat nou.

• Debbie

Hallo,

Ik ben Debbie en wil even mijn verhaal kwijt.

In 2003 ben ik zwanger geweest,bij mijn eerste echo(11 weken)was er alleen een vruchtzakje te zien.Met de 12 weken toen moest ik een inwendige echo maken in het ziekenhuis en daar bleek al snel dat het niet goed was.Er zat alleen een vruchtzakje met niks erin.Het bleek al met de 6/7 weken afgestorven te zijn.Op dat moment voel je geen grond meer onder je voeten.Ik was zo voor de gek gehouden door mijn eigen lichaam,alle verschijnselen die je heb bij een zwangerschap had ik nog.En als je dan krijgt te horen dat het niet goed zit,dan komt het hard aan.Naar dat bericht moest ik erover nadenken wat ik wilde, de natuur zijn gang gaan of curriteren.We hadden ons besluit genomen en ging voor de curritatie.Na 2 dagen was het dan zover.Er werd een staafje geplaats om de baarmoeder uit te zetten en de volgende ochtend werd ik gecurriteerd.Het staafje erin zetten was vreselijk,het deed zoveel pijn en bloede heel erg.

Na een tijd ga je er toch over denken en dan denk je.Het is niet voor niks dat een zwangerschap wordt afgebroken.

Met in jezelf te geloven ga je toch verder.

En dan is het weer zover.6 april 2007,ik word niet ongesteld.

Krijg weer pijne borsten,wordt weer misselijk alle verschijnselen je kent het wel.

Na 4 dagen(10 april) gingen we( mijn partner en ik ) een zwangerschapstest doen en al snel werd het duidelijk.Yes,ben weer zwanger.Heb een paar dagen gewacht en toen heb ik de verloskundige gebeld en heb verteld dat ik in 2003 een miskraam heb gehad en lang door mijn lichaam voor de gek ben gehouden.Dus vroeg ik of ik een inwendige echo mocht maken in het ziekenhuis.

Afgelopen dinsdag (24april) 8.45 de echo.Het vruchtzakje zit er en is 17mm groot,maar in het zakje kon ze nog niets zien zitten.Omdat het nog veelste kort was.Aan de grote van het vruchtzakje berekende ze dat ik 6 weken en 2 dagen zwanger was.Omdat ze het nog niet goed genoeg kon zien werdt er een volgende afspraak gemaakt 9 mei aanstaande.

Maar afgelopen nacht 26 op 27 april gebeurde iets vreselijks.

1.45 uur was ik nog op mijn werk(werk in de horeca) kreeg ik kramp in mijn buik,mijn broek werdt nat,dus ik ging naar de wc.En alles zat onder het bloed.Ging snel naar huis toe.Het bloede hevig en van morgen had ik het vruchtzakje in mijn handen.Echt zoiets gun je de grootste vijand niet.

Vanmiddag ben ik naar de verloskundige geweest om mijn verhaal te doen.

En wil graag een onderzoek doen.Bij de eerste miskraam hadden ze het vruchtzakje onderzocht,maar daar is niks uitgekomen.En nu gaan ze 4 juni het bloed onderzoeken,maar hoe dat gaat en waarop ze gaan onderzoeken weet ik eigenlijk niet.

Dit is mijn verhaal.

Ken jij jezelf terug in mijn verhaal of kan jij misschien mijn raad of advies geven,dan hoor ik het graag.

Alle vrouwen en natuurlijk ook hun partners,want die maken het ook mee,die een miskraam hebben gehad wens ik en mijn vriend heel veel sterkte toe.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Groetjes Debbie en ivo

• peettante

Lieve meid,

Ik heb 7 april eindelijk positief getest

(heb in april 2006 een missed abortion gehad: met de 10 weken echo kwamen we erachter dat het vruchtje maar 7 weken geworden was). In december 2006 een mk, bloedverlies te snel na de laatste ongesteldheid waardoor ik ging twijfelen, ik wost niet dat het om een zwangerschap ging.)

Afgelopen donderdag 26 april een hartje zien kloppen op de (inwendige) echo.

Ik verloor toen al bloed, maar alles zag er positief uit.

Dag erna meer buikpijn en meer bloed. Toch naar gyn geweest voor nog een echo. Weer een kloppend hartje… maar wel wat langzamer. 3 Kwartier later heb ook ik het vruchtzakje in mijn handen… Ik zag het “kindje” duidelijk zitten… het had al armpjes! Mijn grootste nachtmerrie blijft zich herhalen. Na 3 keer zit ik er doorheen.

Maar onderzoeken? Niet gehad en volgens mij hebben ze dara niet zo'n zin in in het ziekenhuis. WIJ zullen er zelf weer achteraan moeten gaan voordat er wat gebeurt in dat ziekenhuis.

Het is allemaal heel verdrietig, ik denk ook aan jou en ik hoop dat we beiden heel snel van een gezonde zwangerschap mogen genieten!

Liefs, Shae.

• ~ Sill@ ***~

Hi Debby,

Wat een verschrikkelijk verhaal…

Ik heb in Mei, Oktober en December 2006 miskramen gehad.

De vonden plaats in Januari 07 onderzoeken bestonden bij mij uit Suikerziekte, Stolling en nog wat dingen in totaal 12 buisjes bloed…en 2 buisjes voor het Chromosomen onderzoek. Mijn mannetje moest ook bloed laten trekken voor het Chr.onderzoek.

Dit alles werd door de gyn aangevraagd.

In de meeste gevallen worden vrouwen gewoon weer een 4e keer zwanger en gaat alles goed…

Bij ons helaas niet, wij zijn 1 v/d weinigen (heel weinig) die een negatieve uitslag hebben van het Chromosomen onderzoek….(mannetje heeft een Chromosoomafwijking)

Tis een heel ingewikkeld verhaal maar we weten er zelf ook nog niet het fijne ervan. Wel is de kans op een MK bij mij 50%…

We moeten nu naar een Klinisch Geneticus en dat duurt allemaal zo lang…

Ik hoop voor jou en Peettante dat alles goed komt en dat jullie snel een goede zwangerschap te gemoet gaan…

Groetjes Silla

• DJ's mam

Hey Deb,

Ik herken het maar al te goed, ondertussen heb ik 4 mk's gehad, met 5,7,9 en 15 weken.

Met 15 weken klinkt misschien vreemd, maar pas vanaf 16 weken spreekt met pas van vroeggeboorte.

Ondertussen weten we dat het probleem bij mij ligt en dat mijn lichaam het vruchtje gewoon afstoot.

Het frustrerende is dat we tussen de 3e en 4e mk wel een gezonde zoon hebben gekregen,wel te vroeg geboren, maar het kan wel.

De kans is alleen klein dat ik een normale zwangerschap heb.

Als ik nu zwanger raak zal ik vanaf een posi test meteen naar de gyn moeten en willen ze proberen te kijken als het weer mis gaat op welk moment.

Dus ben ik fysiek bijv ziek,vermoeid etc etc.

Een behoorlijke medische mallemolen, maar we gaan het er toch op wagen.

Dus de enige tip die ik je kan geven is toch om een onderzoek te vragen, dan krijg je misschien antwoorden.

In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat je toch snel een ongecompliceerde zwangerschap krijgt.

• Debbie

Jeetje,wat erg, dus bij jou gaat het ook niet van een lije dakje.

Maar onderzoeken moet je echt aankaarten hoor.

Uit een bloed onderzoek kunnen ze echt veel uithalen.

Je moet het er zomaar niet bij laten zitten hoor.

Wij wensen je en je partner heel veel sterkte toe,want ik weet hoe verdrietig het allemaal is.

Ik hoop dat wij en vele andere van ons snel een mooie en goede zwangerschap mogen hebben.

Dat we echt er van kunnen genieten,zonder onzeker te zijn.

Groetjes Debbie

• Debbie

Beste Mam van DJ,

Bedankt voor je reactie.

We gaan 4 juni een bloedonderzoek doen,dus ben erg benieuwd wat daar uitkomt.

Hoe gaat het met je zoontje?Ben zo blij voor je,dat je na al die tegenslagen een leuke boy hebt.Was hij erg veel te vroeg geboren?

We hopen voor je dat je toch nog een keer zo'n geluk mag meemaken en dat je een heel lief mooi wondertje op de wereld mag zetten.

Wij wensen je heel veel geluk toe.

Liefs Debbie en Ivo

• Debbie

Lieve Silla,

We hopen voor jullie dat de kans toch groter zal worden dan 50%,

dat jullie die kans mogen krijgen voor een mooie en gezonde zwangerschap.

We wensen jullie heel veel sterkte toe.

Groetjes Debbie en Ivo

• DJ's mam

Hey Deb,

Ik kreeg met 28 weken de eerste weeen, maar heb het nog vol kunnen houden tot 35 weken.

Onze knul was gelukkig erg groot: 51cm en 3040gr, maar had toch wel wat kleine problemen die je veel ziet bij vroeggeborene.

Nu is het inmiddels een klein reusje in de peuterpubertijd en we hopen dus nog op een brusje.

Ik duim voor je dat de bloeduitslagen goed zijn en dat je snel een goede zwangerschap krijgt.

Liefs San

• Voor de eerste keer zwanger..... SPAN

Beste sill,

Vriendin van mij hetzelfde verhaal. Nu heb ik haar begrepen dat ze met een nieuw onderzoek bezig zijn waarbij ze van te voren de zaadcellen op dna kunnen onderzoeken. En dan met ivf kunnen plaatsen. Missschien kun je dit eens navragen.

Groetjes

• ryan0109

Hoi debbie,

Ik heb vandaag mijn eerste echo, gehad en er zat bij mij ook niks in mijn vruchtzakje, dus ben erg verdrietig. Ze zeiden dat het misschien nog te vroeg was of dat er gewoon niks meer in komt.Moet nu een week wachten tot de volgende echo, dus dat wordt een lange week.