Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

curettage

• natasja

hallo;

Helaas ben ik nieuw op deze pagina…. Ik was 10 weken zwanger. Tijdens onze vakantie heb ik een beetje bloedverlies gehad, geen krampen, en na een uurtje alles weer voorbij. Echter bleef ik wat bruine afscheiding krijgen. Ik vertrouwde het voor geen meter, dus vakantie verder geannuleerd en naar huis gekomen. Direct naar verloskundige gegaan, en op de de echo bleek dat het hartje inderdaad dus niet meer klopte. Grote schok…..

Dag later naar gyneacoloog in het zkh, constateerde hetzelfde. Zelf keuze gemaakt om medisch in te grijpen, en die zelfde middag nog opgenomen en curettage ondergaan.

De dagen erna geen problemen, beetje buikpijn, nagenoeg geen bloedverlies tot gisteren. Het is net of ik mijn menstruatie weer heb gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan het zijn dat de cyclus weer op gang is? Is dit uberhaupt normaal? En moet je een paar menstruatie periodes afwachten om vervolgens weer te proberen om zwanger te raken?

Voor ons is dit allemaal heel nieuw. Eerste keer zwanger en helaas eindigt het op deze manier. Maar we zijn opzich heel positief, alles komt goed, en hopelijk hebben we deze keer gewoon stomme pech gehad…..

Voor een ieder veel sterkte en een fijne dag!!!!

Groet natasja

• sandra

Hoi Natasja,

Wat vervelend voor jullie en goed dat jullie het in ieder geval positief benaderen.

Bij mijn curretage heb ik een week lang een soort menstruatie gehad. Na ongeveer 4 wk pakte mijn lichaam mijn echte menstruatie cyclus weer op.

Ik mocht van de gyn de eerste 3 maanden niet zwanger worden.

groet

sandra

• Suzy mv 2

Hallo Natasja,

Toen ik voor de eerste keer zwanger was heb ik een paar keer een paar druppels bruin bleod verloren. Het was heel weinig (alleen met afvegen), maar ik heb toen toch maar de ha gebeld en ik mocht naar het ziekenhuis voor een vroege echo. Helaas bleek enkele dagen daarvoor het hartje gestopt te zijn met kloppen en volgens de echoscopiste was ook de vorm van het vruchtje niet normaal. Ik heb ook zelf voor medisch ingrijpen gekozen en drie dagen later heb ik een curretage gehad.

Die week na de curretage heb ik ook wat krampen gehad en daarna zijn ze verdwenen. Ik mocht van de gyn meteen weer zwanger worden.

Twee weken later dan een normale cyclus ben ik weer ongi geworden. Die maand daarna was ik weer zwanger.

Goed dat jullie zo positief blijven!

Veel sterkte,

Suzy

• zwietje

Hoi Natasja.

Het spijt me dat je je babytje al zo vroeg bent verloren.

Ik weet hoe het voelt. het blijft een klap, een droom, een verwachting die uiteen spat.

De curettage heb ik ook ondergaan.

De bloeding hiervan duurde 3 weken, en een week later werd ik weer ongesteld.

Toen was ik het wel even zat. Mijn cyclus lag ook overhoop.

35 dagen, 32 dagen, 21 dagen en 24 dagen. 24 is nu het gemiddelde denk ik.

Heel veel sterkte nog en dat je maar snel weer zwanger mag worden!