Hi ladies.

In december '06 heb ik mijn 3e MK gehad.

De oorzaken van mijn MK's in 2006 zijn bekend d.m.v. een Chromosomenonderzoek.

Mijn vriend is drager van een gebalanceerde translocatie op chromosoom 3&11

(kort gezegd hij is gezond maar een stukje van chr.3 zit op 11 en vica versa).

Omdat mijn vriend tot 3x aan toe de “verkeerde” chromosomen heeft doorgegeven is het vruchtje bij ons telkens afgestorven.

Na vele maanden weten we nu dat we toch 95% kans hebben op een gezond kindje en dus 5% kans op een kindje met een zware afwijking (= niet levensvatbaar).

De kans op MK's is bij ons verdubbeld en mochten we weer zwanger raken zullen wij pas met 20 wkn zwangerschap er 100% zeker van zijn dat ons kindje gezond is. Mocht dat niet het geval zijn (dus zware afwijkingen) zal ik dus met 20 wkn moeten bevallen.

Ondanks bovenstaand gaan we toch door….

Maar het begint me langzamerhand een beetje te frustreren dat ik vorig jaar mega vruchtbaar was en nu….7 mnd later (na de laatste MK) nog niet 1 keer….

Aan de ene kant weet ik dat het mss even goed is na zo'n hectisch jaar maar aan de andere kant…IK WIL HET ZO GRAAG! Ik probeer elke maand niet zo teleurgesteld te zijn, en probeer er ook niet zoveel mee bezig te zijn enz enz. maar het valt me soms erg zwaar!

Mijn beste vriendin is 18wkn zwanger en ik geniet ervan hoor, ik mag zelfs peettante worden van haar kleine spruit. Maar ik zou het zo leuk vinden om (al is het maar voor even) met haar mee te kunnen “zwangeren”. Samen keuvelen om babydingetjes enz enz. Ik hoop in elk geval dat de natuur een beetje met me mee werkt dit jaar, dat ik toch nog gezond/gelukkig zwanger mag worden in 2007!!

Ik wou alleen ff mij verhaaltje kwijt.

Liefs Silla