Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

the day after

• ricky

Gistermorgen heb ik een miskraam gekregen. Ik zou ‘s middags gecuritteerd worden, maar dit was niet nodig. Ik was 12 1/2 week zwanger maar had vorige week te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Achteraf ben ik heel blij dat ’het' spontaan is gekomen want nu heb ik het vruchtje kunnen zien. Ik had op internet gelezen dat je het in een glas water kon doen zodat het iets zichtbaarder wordt. Nou het was in mijn geval zeer indrukwekkend. Het was 3 centimeter en je kon echt alles zien: oogjes, handjes, voetjes, oren, navelstreng EN het piemeltje. Het was dus een jongentje. Ik ben erg blij dat ik dit heb kunnen zien.

Ik voel me nu wel leeg en vooral KOUD.

Groet,

Ricky

• ~ Sill@ ***~

Jeetje meis wat een verhaal!

Ik wil je heel veel sterkte wensen…

Zelf heb ik 3 Mk's gehad binnen 1 jaar dus ik herken het verdriet/gevoel.

Dikke digi knuf

Silla***

• ricky

Tjonge, 3 miskramen in 1 jaar. Ben je dan steeds niet heel bang dat het weer misgaat?

Bedankt voor je meeleven en herkenning.

Groet,

Ricky

• ~ Sill@ ***~

Hi Ricky…

Ik heb na mijn laatste MK (dec '06) onderzoeken laten doen en uit het Chromosomen onderzoek is ontdekt dat mijn vriend een Chromosoomafwijking heeft. Tis een heel verhaal maar waar het kort op neer komt is:

- Kans op MK is 40%

- Kans op een kindje met een (zware) afwijking is 5%

Wat inhoud dat ik wel 95% kans heb op een gezond kindje maar ik kan pas met 20 wkn zwangerschap echt “genieten”. Er moet (als ik geen MK gehad heb) met 0ng 15 wkn een vruchtwaterpuntie gedaan worden. Als blijkt dat het kindje NIET gezond is (en in ons geval zwaar gehandicapt) zouden we met 20 wkn de bevalling op moeten wekken.

Maar ondanks bovenstaande gaan we er nog steeds voor! Het is wel spannend allemaal, maar zo vruchtbaar als ik in 2006 was zo lang duurt het in 2007. Ik zit nu in ronde 8 na mijn laatste MK en ik vrees dat ik deze keer weer door ga naar ronde 9.

Als advies wil ik je meegeven…

Neem de tijd om het te verwerken, praat erover met je omgeving of hier op het PB.

Dit is een gedichtje wat mij tijdens de verwerking v/d MK's erg geholpen heeft mss heb jij er ook wat aan.

For those few weeks

I had you to myself.

And that seems too short of time

To be changed so profoundly.

In those few weeks

I came to know you…

And to love you.

You came to trust me with your life.

Oh, what a life I had planned for you!

Just those few weeks

When I lost you,

I lost a lifetime of hopes,

plans, dreams, and aspirations…

A slice of my future simply vanished overnight.

Just those few weeks

It wasn't enough time to convince others

How special and important you were.

How odd, a truly unique person has recently died

And no one is mourning the passing.

Just a mere few weeks

And no “normal” person would cry all night

Over a tiny, unfinished baby,

Or get depressed and withdraw day after endless day.

No one would, so why am I?

You were just those few weeks my little one

You darted in and out of my life too quickly.

But it seems that's all the time you needed

To make my life so much richer

And give me a small glimpse of eternity.

• Pebbles mv 2 boys

Bijzonder he om het vruchtje te zien. Voor mij was het echt goed voor de verwerking. Zo kon ik met eigen ogen zien dat het er niet meer was.

Pas toen het bloedde echt ophield en ik weer met mijn man kon vrijen had ik pas echt het gevoel dat ik verder kon na de miskraam.

Volgende week krijg ik nog een echo om te zien of het allemaal weg is. Ik heb nog best vaak na het verliezen van de vrucht wat stolsels (soms best grote) verloren.

En silla jou wil ik heel veel sterkte wensen.