Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

miskraam

• rewanja

Zondag gaf de test eindelijk na anderhalve week over tijd zijn aan dat ik zwanger was. Ik had nog niet mijn blijdschap kunnen vier en toen had ik bloedverlies. De dokter zei laat maar een inwendige echo doen. Daar kwam uit dat ik een miskraam had gehad. Ook zei ze dat het ook nog te vroeg kon zijn om iets te zien. Ik heb geen buikpijn niks gehad. Kan iemand mij advies geven ik weet niet wat ik moet doen. Vorige maand had ik ook geen menstruatie alleen wat bruine afscheiding.

Groetjes

• Babs

hoi rewanja,

als het zondag is begonnen kan het makkelijk nog een paar dagen duren voordat je lichaam het vruchtje uitstoot. Afhankelijk van de grootte krijg je wel krampen in je buik. Wees voorbereid op het vruchtje, het kan toch meer zijn dan je verwacht. Ik heb van het weekend ook een miskraam gehad, was 6 weken en het vruchtje was 4 cm!

Heel veel sterkte!

• chantal

Hoi,

Ik heb dit weekend ook een miskraam gehad. Gister is bij mij het vruchtje eruit gekomen. Ik was 8 weken en het was nog heel klein. Het kan dat je het vruchtje niet eens tegenkomt. Ik heb tot nu toe geen krampen gehad. Na de echo die ik net heb gehad bleek dat het vruchtzakje er nog zit. Dat moet er dus ook nog uit. Dus houd het wel in de gaten. Vertrouw je het niet of maak je je zorgen, bel dan gewoon meteen de dokter of verlosk. Zij zijn er voor je. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Liefs Chantal

• Babs

Fijn om te weten dat je niet de enige bent op de wereld die zoiets overkomt, het valt mij namelijk zwaarder dan ik dacht. Bij mij begon de bloeding op zaterdag avond heel licht, zondag zette het door en gister kwam het vruchtje. Ben erg verdrietig. Zeker bij het zien van het vruchtje. Hoe klein ook, het is toch het begin van een kindje geweest dat in jouw buik heeft gezeten.

• chantal

Hoi Babs,

Het is zeker heel verdrietig, vond het ook moeilijk om het vruchtje te zien. Na flink uithuilen vandaag en de vele steunende telefoontjes van vandaag heb ik toch weer goede moed om weer opnieuw te beginnen. Ook al moet de rest nog uit mijn lichaam en dat zal vast ook even zwaar en moeilijk zijn. Ongelofelijk maar 1 op de 10 zwangerschappen gaat gewoon mis. Zwaar balen om een van die 10 te zijn, maar het is niet anders, je lichaam stoot het niet voor niets uit. Zo probeer ik mezelf maar op de been te houden. De volgende keer gaat het vast goed, ook zal de gedachte aan de miskraam dan weer zeker door je hoofd spoken en ben je vast veel banger dat het mis gaat.

Ik wens je heel veel sterkte toe….

Liefs Chantal

• Babs

Dank je Chantal,

je hebt ook gelijk als je zegt dat het de natuur is en dat het nooit een levensvatbaar kindje had kunnen worden, het is ook mooi dat de natuur deze selectie uitvoert, maar aan de andere kant vraag je je ook af waarom juist jou dat moet overkomen. 1 op de 10, betekent toch dat 90% van de zwangerschappen slaagt……..

Tuurlijk houden we de moed er in, flink huilen lucht op, en ik weet ook wel dat er voor ons allemaal in de toekomst een mooie zwangerschap zal volgen!!

• chantal

Hoi Babs,

Ja moeilijk blijft het altijd, en inderdaad de vraag waarom moet mij dit overkomen is bij mij ook vaak door het hoofd gegaan. Maar ja, nu maar wachten tot alles eruit is…hoop dat het snel gebeurd! Dan kunnen we weer met een schone lei beginnen. Het zwanger proberen te worden is niet het ergste werk…..

Misschien klonk ik heel verstandig en nuchter, maar dat is natuurlijk niet zo, alhoewel ik toch aan die gedachte probeer vast te houden. Dat maakt t allemaal toch een beetje makkelijker. Vergeten doe je dit nooit, maar voor ons allemaal komt er zeker een mooi kindje….

• rewanja

hoi dames,

Nog steeds is er nog niks bij mij afgekomen. Ik had een echo laten maken en daar konden ze nog niks zien omdat het messchien te klein zou zijn. Het kon ook een miskraam zijn. Ik heb nog niks gehad van bloedingen alleen die morgen een beetje. Vandaag moest ik bloedprikken en volgende week ook om te kijken of de hormonen stijgen. Ik sta nu onder gynocoloog en kijkt ook hoe ver ik ben of wat de oorzaak is. Help ik kan het niet meer al die onzekerheid. Als het een miskraam laat het dan afkomen en blijven zitten, want nu weet ik niks. Ook zei de dokter dat het zwangerschapshormoon binnen 48 uur uit je urine is. Ik weet het niet meer. Bedankt voor diegene die me steunen..

Jullie heel veel sterkte

• rewanja

Hallo allemaal,

Vandaag kwam de uitslag van het zwangerschaps hormoon. Het stond op 1500 dus geen miskraam en nu gaan ze kijken waarom ze niks zien op de echo. Morgen krijg ik nog een echo dus nog even afwachten. Heel fijn voor jullie berichtjes. Groetjes Rewanja

• Babs

Je houdt het wel spannend Rewanja!! Op zich heel positief nieuws dat je nog steeds zwanger bent maar aan de andere kant ook heel vreemd dat ze niets hebben gezien, dat maakt het toch ook wel weer een beetje angstig. Houd ons even op de hoogte hoe het morgen afloopt met je echo.

Mijn miskraam was afgelopen maandag precies een week geleden en nu ben ik alweer ongesteld geworden. Ik vraag me af hoe dat zo snel al weer kan??

OOns lichaam doet ons iedere keer weer versteld staan!!

Sterkte maar weer,

Babs.