Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

We gaan het weer proberen.

• bianca

Hallo allemaal,

Ik ben 23 en heb al 8 jaar een vriend 24.

Eind maart dit jaar besloten we dat het nu wel tijd werd voor kinderen.

Je hoopt natuurlijk dat het snel gaat maar we wisten ook dat het nog een jaar kon gaan duren.

Niet te geloven 2 maanden later was ik zwanger!!!

We waren zo gelukkig, ik voelden me geweldig niet misselijk alleen moe en gespannen borsten.

Toen ik 11 weken zwanger was mochten we eindelijk naar de gyneacoloog voor de termijn echo en toen kregen we te horen gekregen dat ik een miskraam had gehad.

Iets waar we eigenlijk helemaal geen rekening meer mee hielden.

Alles ging naar ons idee zo perfect.

Ik ben nog nooit zo verdrietig geweest, je gaat er heen met het idee dat je je kindje voor de eerste keer gaat zien en dan krijg je dit te horen.

Waarschijnlijk is het al rond de 7 weken mis gegaan maar mijn lichaam heeft het al die tijd vast gehouden.

2 dagen later ben ik gecureteert en ik heb ongeveer 10 dagen gebloed.

De ingreep zelf vond in 100% meevallen.

Het is nu een maand geleden en het gaat steeds een beetje beter met me, ik kan er goed over praten dus dat scheelt.

Al denken volgens mij veel mensen daar heb je haar weer het is AL een maand geleden ben je er nog niet overheen, je was pas 11 weken wat stelt dat nou voor.

We zijn zins vorige week weer een beetje begonnen met oefenen.

Wij hopen dat het wer snel raak is.

En ze zeggen toch dat je na een zwangerschap heel vruchtbaar bent?

Ben alleen nog niet ongesteld geweest maar dat maakt volgens mij niet uit.

Nou ben ik benieuwt of ik bij een volgende zwangerschap eerder een echo kan krijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Iedereen heel veel sterkte en heel veel kinderen toegewenst.

x

• kellebel

HOihoi,

Onze verhalen komen zo ongeveer overeen, Alleen hebben wij 4 maandjes gewacht met klussen omdat ik tijd nodig had om mijn “miskraam” een plekje te geven. We zijn nu weer druk aan het klussen en hoop dat het snel raak is en dat het deze keer allemaal goed blijft gaan. Dit hoop ik ook voor jou :)

Maar om een antwoord op je vragen te geven. Het schijnt inderdaad dat je na een zwangerschap erg vruchtbaar bent. Alleen werd ik na mijn curretage pas na 6 weken ongi en daarna nog 2 keer pas na ongeveer 40 dagen. Deze 3 keer kon ik dus ook geen peil trekken op mijn eisprong. Ik weet niet hoe jou ervaring hier mee is? Mijn cyclus is nu na 4 maanden pas weer helemaal de oude. Mijn gyn zei wel dat ik bij een volgende zwangerschap bij 6 weken al langs mag komen voor een echo en dan als ik ongerust ben mocht ik gewoon nog een afspraak maken, dus dat is wel aardig. En hier ga ik dus ook wel gebruik van maken. Ik weet niet of dit bij iedereen zo gaat. Je kan ook altijd bij de verlosloskundige informeren en je verhaal doen misschien kunnen hun iets regelen!

groetjes kellebel

• Pebbles mv 2 boys

Ik heb 15 augustus een miskraam gehad met 8,2 weken. Mijn normale cyclus zou zijn dat ik maandag ongesteld moest worden maar er is nog niets en ik ben ook nog niet zwanger. Ik hoop voor ons dat we dat die ongi ook niet komt en dat we snel weer zwanger mogen zijn.

Heel veel klus plezier

• Inckert

Zodra je er weer aan toe bent en je van de gyn geen opdracht hebt gekregen om even te wachten met zwanger worden, zou ik gewoon doen waar je je het best bij voelt. Mijn eerste menstruatie na de curretages was wel korter en heftiger dan normaal, maar 3 dagen. Nu verwacht ik ergens eind deze, begin volgende week weer een menstruatie. dan zou ik weer op een cyclus van 28 dagen zitten.

Wat die echo betreft, gewoon bellen met de huisarts of de verlos en zeggen dat je toch wel graag wilt weten of alles goed zit na wat je hebt meegemaakt. Normaal gesproken zou een echoscopie wel moeten kunnen hoor.

Liefs

• Deb

hoi meiden

27juli heb ik een miskraam gehad ik was nog maar hooguit 1 week zwanger,dus heb niet echt van het zwanger zijn kunnen genieten.

Ik hoefde mijn menstruatie niet af te wachten,dat hebben we dus ook niet gedaan en ben nu alweer 6 weken en 6 dagen zwanger. Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel mag gaan en ik hoop voor ons allen dat deze zwangerschap wel goed mag verlopen.

Dinsdag de 18 gaan we voor de eerste keer naar de verloskundigen en krijgen we gelijk een echo.

Succes meiden!!

• bianca

Hoi Deb,

Wat fijn dat je nu al weer zwanger bent.

Als je na je miskraam nog niet ongesteld bent geweest hoe weet je dan hoelang je zwanger bent?

Ik heb zelf 4 wk geleden na 11 wk een miskraam gehad en mocht er ook weer gelijk voor gaan, weet alleen niet hoe ik nou moet weten wanneer ik zwanger ben!

Had de vorige keer ook helemaal geen klachten en het kan wel tot 8 wk duren voor ik weer ongesteld word dus daar is ook geen pijl op te trekken.

Was je de vorige keer ook zo snel zwanger?

Ik met 2 maanden dus hoop dat dat nu ook weer zo is.

Ik kan niet wachten tot het weer zo ver is ook al vind ik het wel een beetje eng.

Heel veel succes dinsdag.

• Deb en ukkie

Hoi Bianca,

De eerste keer was ik de 2de ronde al zwanger.

Volgens de huisarts moet je de eerste dag van je miskraam zien als het begin van de menstruatie.(dit om een beetje uit te rekenen wanneer je dan weer ongi moet worden)Dat was dus bij mij 27 juli.En dan zou ik 22 augustus weer ongi moeten worden

Dat is niet gebeurt dus 24 augustus weer getest en ik had een positieve test,dus zwanger.Dan reken je dus vanaf 27 juli weer gelijk dus ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger als het goed is.

Groetjes Deb

• bianca

Hoi Deb,

Ik moet zeggen dat ik erg gelukkig word van jou berichtje, ondanks je miskraam (wat natuurlijk heel vervelend is) is het een hele troost voor mij dat je alweer zo snel zwanger bent.

Het geeft mij heel veel hoop dat het bij ons ook snel weer raak is.

Je leest hier namelijk wel anders.

Bij mij is het vandaag ook 4w en 2d geleden dat het gebeurt is.

Ik heb alleen geen spontane miskraam gehad en ben gecurreteert.

Ben nog niet ongesteld geweest maar durf ook nog niet te testen omdat de gyneacoloog heeft gezegt dat het wel 8w kan duren voordat ik weer ongesteld word.

Ik word helemaal gek als ik eraan denk dat ik nog 4w moet wachten voor een test.

Maar ja het is voor een goed doel.

Ik hoop voor je dat alles deze keer helemaal goed gaat en dat ik je snel mag volgen.

Zal het leuk vinden als je laat weten hoe het dinsdag gegaan is.

• Deb en ukkie

Hoi Bianca,

Ik hoop echt dat jij snel een positieve test mag hebben.

Als je zwangerschapshormonen na je miskraam weg zijn,kan je nu toch weer testen en als hij positief is ben je toch gewoon zwanger??

Ik zou het niet volhouden om zo lang te wachten met testen:D

Als ik dinsdag naar de verloskundigen ben geweest laat ik wel even weten hoe het was.

Groetjes Deb en ik zal voor je duimen dat je snel positieve test hebt.

Misschien is het een goed idee om ook eens op het zwangerprikbord rond te kijken daar worden ook heel veel vragen beantwoord

• chantal

Hallo,

Ik heb 2 weken terug ook een miskraam gehad en wij zijn ook weer druk begonnen met oefenen. Ook ik hoop dat het snel gaat lukken!

Bianca, als ik jou was zou ik ook meteen testen, dan weet je het tenminste zeker.

Deb heel veel succes morgen, hopelijk is alles goed.

Klussende Chantal