Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waarom weer

• miep02

Hallo,

Ik ben blij dat ik zo mijn verhaal kwijt kan en ook kan lezen hoe andere dit verdriet verwerken.

Ik heb een gezonde zoon van 2,5 jaar oud mijn eerste zwangerschap verliep super.

Mijn 2de zwangerschap liep op een miskraam uit toen ik 6,5 week zwanger was.

Is nu bijna een jaar geleden. In het begin dacht ik oh het gaat wel maar daarna kreeg ik de klapper, ik was heel vlug op de kast had nergens geen zin in wilde alleen maar zwanger worden, maar we hadden besloten om te wachten tot ik weer een beetje tot mezelf gekomen was.

Nou uiteindelijk gingen we er weer voor en telde eigenlijk ook meteen aan.

Met de 6 weken een echo gehad en hadden het hartje al zien kloppen dat wat we de vorige keer niet gezien hadden.

Dus ging met gerust hart naar huis.

Moest na 3 weken terug komen om de termijn te bepalen.

Maar kreeg een lichte bloeding op 10 oktober en 15 oktober moest ik naar het ziekenhuis, voor echo.

Ik dacht nou laten we toch maar ff checken met een echo als alles wel goed is.

En zo gauw er beeld was was het voor ons al duidelijk weer geen hartslag meer te zien.

Oh dat moment zak je door de grond en wil je het liefst in een hoekje zitten.

oh waarom waarom wij wat heb ik fout gedaan ik heb juist zo goed opgelet.

Ik rook niet heb foliumzuur geslikt niet gedronken gezond gegeten veel gerust, wat moet ik nog meer doen?

Ben vrijdags de 12de gecurreteerd.

De 1e keer overigens had ik besloten dat ik het natuurlijk eraf wilde laten komen, maar is niet gelukt moest ‘snachts naar ziekenhuis was leeg aan het bloeden, moest meteen ’snachts nog geholpen worden om het bloed te stoppen.

was nog een klapper erboven op ben toen veel bloed verloren.

Dat wilde ik dus nu voorkomen en heb meteen voor curettage gekozen.

Nu willen we wel meteen verder om te proberen om weer zwanger te worden.

Ik hoop dat het vlug lukt liever vandaag dan morgen.

Maar je hoort van iedereen wat anders de 1 zegt dat je vruchtbaarder bent in de 2 weken na de miskraam is dat zo?

Maar om nu gemeenschap te hebben wanneer je nog vloeit lijkt me ook niet echt prettig………..

Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe lang het duurt voordat je weer een normale ongesteldheid krijgt?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal

• Irene mv 1

Hoi,

Allereerst sterkte hiermee!

Ikzelf heb dit jaar ook 2 miskramen achtereen gehad dus kan begrijpen hoe je je voelt.

Vorige week ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden na de miskraam, deze cyclus heeft dan precies 5 weken geduurd. Ook ik hoop weer zo snel mogelijk zwanger te zijn.

Het verschilt per persoon wanneer de cyclus weer normaal is. Bij mij is hij heel wisselend: het varieert tussen de 25 en 45 dagen!

Ik gebruik ovulatietests om te bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, omdat het zo schommelt. Kost een hoop (digitale CB) maar ik heb het er erg graag voor over.

Succes!

• Pebbles mv 2 boys en 22-06-08

Allereerst heel veel sterkte voor het verwerken van dit verdriet. Een keer is erg maar een tweede keer verwacht je bijna niet en komt nog harder aan.

Na mijn miskraam werd ik na 5 weken weer ongesteld. Toen kreeg ik pas echt de klap van de miskraam. Ik had na mijn miskraam heel veel sex gehad. Ik had ook gehoord dat je dan supervruchtbaar was. We hebben echt bijna elke dag sex gehad maar dat mocht niet baten. Na 1 keer ongesteld ben ik nu wel weer zwanger.

• Inckert

Hoi meis,

Goed dat je je verhaal doet hoor, kan geen kwaad om het even van je af te schrijven. Misschien is het beter om te wachten tot je uitgevloeid bent. Onze 1e miskraam (3 aug. 2006) ging op de natuurlijke manier, de 2e (20 juli 2007) ben ik ook gecurreteerd en kreeg van de gyn en verlos het advies om te wachten tot ik uitgevloeid was, dit als teken dat het lichaam weer een beetje op orde was.

Maar je moet je niet inhouden hoor, een beetje “sporten” kan vast geen kwaad ;)

Heel veel sterkte!

• Touche

Hé meiden,

Ook bij mij is het wéér misgegaan, nu gelukkig wel eerder dan de vorige keer en het kondigde zich aan.

1e keer was in jan '07, bij de eerste echo constateerde de gynae dat er geen hartactie was ( zou 11 wkn en 4 dgn zijn gew., maar vruchtje was ermee gestopt op 8 wkn), drama.

Nu ( 2 wkn geleden)was ik EINDELIJK weer zwanger na 9 maanden ongeduldig wachten.

Dag van NOD getest, negatief.

1 dag later, begin bruinverlies, nog niet ongerust, ging ook over.

1 dag later, nog meer br.verl gehad, leek nu soms wel rood. Ik wilde toch mijn hcg laten prikken om te weten of ik evt zwanger was geweest.1 week vantevoren nog volop ‘verschijnselen’ gehad dus wil je uitsluiten dat je gek geworden bent hè?

11/10 toch maar een afspraak bij de dokter voor ma 15 okt, om bloed te laten trekken, zodat ze kan kijken wat de HCG waarde is.

Intussen afwachten of er wel bloed komt, weer bruinverlies vandaag (beetje).

12/10 Hema test en Clear Blue test gedaan.

Hema test licht streepje , positief ? CB licht kruisje, positief ? Toch nog Predictor gehaald, negatief.

15/10 19 u bij huisarts bloed laten nemen

16/10 9 u : dr gebeld: hcg 127, dus wel zwanger maar te lage waarde

16/10 17 u: helderrood bloedverlies , zeker mis dus.

voor de zekerheid ( zij was er nog niet van overtuigd dat het een miskraam was) nogmaals bloed genomen op vrijdag 19 okt, hcg gestegen naar 285, maar goed dat ik wist dat dat vaker gebeurt na een mk…

Inmiddels bij de gynaecoloog geweest, inwendige echo wees uit dat de baarmoeder leeg is.

Gelukkig dit keer geen curettage nodig, hopelijk herstel ik snel en kunnen we er weer voor gaan. Wat een domper, ik vind het minder heftig dan de vorige x maar toch.. wens iedereen veel sterkte op deze pagina!

• kellebel

hoi meiden,

de angst op een miskraam is echt onbeschrijvelijk :(

Ook ik ben bang dat het bij mij weer mis is.Ik heb het dan nog niet

zwart op wit zien staan maar ik voel gewoon dat het niet goed zit!

Heel veel sterkte allemaal!

xx

• bianca

Waarom heb je het gevoel dat het bij jou weer mis gaat?

Heb je bloed verloren of veel buikpijn?

Ik ben zelf ook weer zwanger (5wk) maar heb juist ondanks dat ik ook heel erg bang ben toch een positief gevoel erover.

Hoop voor je dat alles goed komt.

Sterkte

Hoever ben je eigelijk?