Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2e miskraam + vraag

• Pebbles mv 2 boys

Gisterenavond het vruchtje verloren. Wel weer apart om te zien. De vorige keer was het mooier omdat het toen net de dag er voor gestopt was. Toen zat ook de vruchtzak er nog om heen.

Dit keer dreef het eenzaam in het toilet. Het had wel al helemaal armen en benen. Je kon de vingers en de tenen tellen. Deze keer heb ik ook minder last van bloedverlies en stolsels. Ik hoop dus wel dat ik alles kwijt ben.

Wie is er na een 2e miskraam gelijk doorgegaan met zwanger worden? Of heb je je eerst laten onderzoeken? Of enkele maanden gewacht?

Op dit moment heb ik het gevoel dat ik gelijk door wil, en niet wil wachten. Wel ben ik bang dat er dan nog een derde miskraam volgt. En kan ik dat wel aan? Of maak ik met mezelf de afspraak dat ik als dat gebeurd daarna een tijdje rust hou?

Gr. Daan

• Deb en ukkie

gelukkig heb ik geen ervaring met een 2de miskraam.Ik dacht wel dat ze pas bij een 3de miskraam gaan onderzoeken,maar dat weet ik niet zeker.

Verder wil ik je alleen nog heel veel stertke wensen,dus bij deze.

• even zo

Ik moest 1 menstruatie afwachten van de gyn , sterkte hoor ik weet ook niet waar ik aan toe ben.

• Vanes

Hoi Daan,

Bij mij heeft het vruchtje ook vanzelf losgelaten (een uur voordat ik gecurriteerd zou worden), daarna wel een echo gehad om te kijken of alles weg was. Ik had met m'n verloskundige afgesproken dat ik een echo zou krijgen om er zeker van te zijn dat alles weg was.

Mocht je na 2 wk nog bloedverlies hebben raad ik je toch aan een echo te laten maken.

Ze raadde mij ook aan om 1 menstruatie af te wachten maar dat heb ik dus niet gedaan. Als je er zelf aan toe bent zou ik er gewoon weer voor gaan!

Na een derde miskraam gaan ze het pas onderzoeken… hopelijk komt het niet zo ver!

Sterkte meid!

Gr. Vanes

• kellebel

heej daan,

Ik heb zoals je weet ook 2 miskramen achter elkaar gehad. De eerste miskraam noemde ze een windei en deze kwam ook niet vanzelf op gang.Ik ben toen gecureteerd. En omdat ik zoveel moeite had met deze miskraam hebben we toen besloten om even een paar maandje rust te nemen. Curretage in mei gehad en 1e dag laatste menstruatie heb ik eind augustus gehad. Nu heb ik na dit wachten toch weer een 2e miskraam gehad. Ik ben er dus wel van overtuigd dat wachten ook niet altijd goed hoeft te zijn het kan net zo goed misgaan. Wel hebben wij het chromosomenonderzoek gedaan en daar krijgen wij in feb de uitslag van. Ook mag ik een trombose onderzoek gaan doen als het hcg hormoon 6 weken uit mijn lichaam is. Hier kijken ze dan of mijn bloed misschien gaat stollen tijdens de zwangerschap waardoor het vruchtje afsterft. En wat ik ook heb meegekregen als advies om gravitamon te gaan slikken, dit schijnt de kans op een miskraam kleiner te maken omdat er allerlei vitamines inzitten en ook foliumzuur.Ik gebruikte voorheen gewoon alleen foliumzuurtabletjes.

Meid als jij denk dat je eraan toe bent om er nu nog een keer voor te gaan moet je het gewoon doen.. Hoe meer miskramen hoe beter ze kunnen achterhalen wat er fout gaat.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik met mijn 2e miskraam wel meer vrede heb dan bij de eerste en dit komt denk omdat het op de natuurlijke manier gekomen is..xx

• Zo-evy + ? 25-06-2008

tot nu toe heb ik maar 1 miskraam meegmaakt met 9 weken. Op de controle echo bleek dat ik het vruchtje compleet verloren ben. had het trouwens ook opgevangen was heel mooi om te zien.

Ik mocht het gelijk weer proberen, met het gevolg dt ik zes weken daarna weer zwanger was van Evy

succes

• Frommel

Ik heb er pas 1 mk opzitten en moet zeggen dat was wel genoeg als het aan mij ligt.

Ik moest wachten van de gyn en heb ook netjes condooms gekocht maar in het heetst van de strijd wel per ongeluk vergeten.

Op dit moment moet ik ongesteld zijn maar ben dat nog steeds niet.

Ben erg beniewd.

Heel veel sterke

Liefs Frommel