Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe maak je sex weer leuk na een miskraam?

• pop

Beetje rare vraag misschien, maar het is echt een probleem tussen mijn vriend en mij. Na een miskraam bij 10 weken, hebben we even de tijd genomen om alles te verwerken. Nu we over de ergste schrik heen zijn, willen we het graag nog een keer proberen. Alleen hebben we nu een groot probleem: zodra de vruchtbare dagen in zicht zijn, heeft mijn vriend al bij voorbaat geen zin. De druk, het moeten, het niet onromantische aan dit hele verhaal zorgt ervoor dat ik de ene na de andere vruchtbare periode misloop. En dat terwijl ik alles uit de kast haal en we voorheen nooit problemen hadden! Natuurlijk hebben we erover gepraat, maar ik kan dat vervelende gevoel niet bij hem wegnemen. Heeft er iemand tips hoe je dit probleem kunt verhelpen? HELP!

• Frommel

Hoelang ben je al bezig??

En is het wel een moeten??

Na mijn mk zijn we gewoon weer begonnen al is het maar gewoon uit frustratie.

Ik denk dat het ligt aan hoe je erin staat.

Bij ons was het de 1x zwanger en gelijk een mk.

Maar als je al lang bezig bent kan ik begrijpen dat je zo graag wil dat het goed gaat en dat het weer gebeurd.

Het helpt misschien om tijdens je vruchtbare periode bv op je man te wachten met massageolie en dan gewoon samen wat te ontspannen, dan moet er niets en gebeurd het misschien wel.

Heel veel sterkte en succes

Liefs Frommel

• pop

We zijn ruim een jaar bezig. De miskraam kwam na een jaar ‘klussen’. Dus ja, we hebben er lang op moeten wachten. De kinderwens is bij ons allebei gebleven, dus daar ligt het niet aan. Mijn vriend is gewoon erg sfeergevoelig en als de vruchtbare periode aanbreekt, voelt het voor hem ineens als verplichting. Ik heb al eens verzwegen wanneer ik vruchtbaar was in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar ja, na een jaar klussen weet hij ook wel wanneer het zover is. Het vervelende is dat jij het net zo erg vindt als ik dat het steeds fout loopt.

Inmiddels heb ik het onderwerp bewust al weken niet besproken. Mijn vruchtbare periode begint morgen… Eens kijken wat er gebeurt… Jouw tip om te ontspannen neem ik ter harte! Dank voor je steun!

• pop

Oeps, tikfout in eerder bericht van mij. Ik bedoel natuurlijk dat HIJ het net zo erg vindt als ik en niet JIJ, Frommel. :-)

• Barbra

Ook ik heb een miskraam gehad, en probeer ik mijn man iedere keer op het juiste tijd te strikken. Dat lukt niet altijd even goed. En ik word dus ook wel boos als hij het niet wil, wanneer het wel “moet”, maar ik moet ook zelf wel beseffen dat het geen obsessie moet worden. Wat bij mij wel altijd werkt. In de huiskamer, kaarsjes aan, zogenaamd even plassen en dan terugkomen in sexy lingerie, en het dan gewoon lekker op de bank doen, mijn mannetje kan dat nooit afslaan.

Wens je veel succes,

en plezier.

Gr. Barbra.

• Touche

Dag dames, ik kan helaas ook meepraten over dit onderwerp, het zogenaamde ‘verplicht’ vrijen maakte mijn vriend ook zo dwars als maar kon, ik heb er eerlijk gezegd geen echt geweldige oplossing voor gevonden.

Ik ben uiteindelijk de digitale ovulatietest van Clear Blue gaan gebruiken zodat je niet per sé dag 11 t/m 14 hoeft,en toen er een smiley in beeld kwam heb ik 'm gezegd dat het meest vruchtbare moment daar was, toen ie zei: aaaaah moet het nu ? zei ik: nu of morgen, als het maar binnen 48 u is na de positieve test.Het werd de dag erna en ik ben toen ook zwanger geraakt ( jammergenoeg weer miskraam maar ok). Veel sterkte allemaal ! En oh ja, initiatief nemen buiten de vruchtbare dagen kan ook wel helpen.

• pop

Lieve Frommel, Touche en Meissie,

Dank voor jullie tips! Fijn om te weten dat meer vrouwen hiermee kampen.

De clearbluemethode heb ik ook als eens geprobeerd, maar die werkte averechts omdat er dan helemaal een tijdsdruk op kwam. Deze maand heb ik eens iets nieuws geprobeerd; Ik heb helemaal niet over vruchtbare dagen gesproken en nog veel belangrijker, inderdaad ook initiatief genomen op dagen dat ik niet vruchtbaar was. En dat werkte! Gek eigenlijk, want we weten allebei wanneer het moet gebeuren, maar door het te verzwijgen gaat wellicht de druk er een beetje af. En nu maar afwachten of het geholpen heeft…

• bBagheera

misschien de vruchtbare periode proberen te vergeten. Gewoon vrijen als je zin hebt (wel zonder anticonceptie natuurlijk!), da's dan toch meestal ook wel een keer tijdens de vruchtbare periode neem ik aan……..

Als je net (opnieuw) zwanger wilt gaan worden, lijkt het me helemaal niet leuk om daar helemaal mee bezig te zijn (wanneer is mijn vruchtbare periode, om de dag vrijen, welk standje, dat soort dingen). Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar meer op gaat letten naarmate een zwangerschap langer uitblijft, maar als je daar al mee begint verhoogt dat de druk aardig denk ik.

Bovenstaande is in ieder geval de manier waarop wij er mee omgaan, maar ik moet erbij zeggen dat ik een behoorlijk onregelmatige cyclus heb en geen idee wanneer ik vruchtbaar ben of niet. Dat maakt het wel makkelijk voor ons denk ik, ik weet dus niet of het ook voor anderen werkt zeg maar…….

• pop

Na anderhalf jaar klussen ben je er vanzelf wel meer mee bezig ja…. Het vergeten van de vruchtbare periode is veel te riskant, ik ben al wat ouder en kan iedere periode dus wel gebruiken! En de frustratie is dat we weten dat het wel kan, we hebben al een zoon en we hebben pas een miskraam gehad.

Prijs jezelf gelukkig dat je niet precies weet wanneer je vruchtbaar bent, tenminste als het over dit onderwerp gaat dan. Dat houdt je sexleven een stuk leuker!