Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat na miskraam?

• Miet

Hallo,

Na een jaar proberen waren wij eindelijk zwanger, dolgelukkig natuurlijk. Het heeft wel even geduurd voor we zeker waren, want de test was heeeel zwak. Dan na bloedtest wisten we het zeker. Spijitg genoeg was het geluk maar van korte duur, want ik kreeg een miskraam (ik was ongeveer 7 weken).

Nu ben ik twee maanden verder en heb juist weer mijn menstruatie gekregen. Het begint stillekes aan frustrerend te worden…elke maand afwachten. Ik leef tegenwoordig van maand tot maand of van menstruatie naar vruchtbare periode naar menstruatie.

Ik vraag me enkel af: Moet ik weer een jaar wachten zoals voordien? Of wanneer moet ik nu hulp zoeken?

• Roelie1

Als je het zelf graag wil kan je altijd hulp zoeken. En even laten testen waarom het zo moeilijk gaat. Mijn broer en zijn vriedin hebben dat ook gedaan, waren 1 jaar bezigmet proberen.

Nu zijn ze erachter dat zijn zaad een beetje zwakker is dan normaal,

en dat het daarom niet goed lukt.

(vandaag hun 1ste iui gehad)

• pop

He Roelie,

Voel helemaal met je mee, ook ik kreeg 2 maanden geleden een miskraam na een jaar proberen. Ik denk dat je zelf het beste kunt bepalen wanneer je hulp moet gaan zoeken. Als de moed je in de schoenen zakt, je al wat ouder bent of er vruchtbaarheidsproblemen in de familie zijn, zou ik zeker een onderzoek laten doen.

Ik zelf ben wat ouder en heb besloten nog even geen hulp te zoeken. Wij hebben al een zoon en hoewel de laatste zwangerschap in een miskraam eindigde ben ik er van overtuigd dat ik weer zwanger zal raken. Maar mocht het te lang duren, dan vraag ik direct hulp!

heel veel sterkte,

Pop

• Roelie1

Ik denk dat je Miet bedoeld :D