Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat kan ik verwachten?

• @lie

Vorige week heb ik, bij 15 weken en 2 dagen zwangerschap, te horen gekregen dat het hartje van mijn kindje niet meer klopt. Al bij 13 weken was het gestopt met kloppen.

Bij het bezoek aan de gyn heb ik besloten om nog even af te wachten of het natuurlijk op gang komt. Zelf heb ik niet het idee dat dat gaat gebeuren en a.s. maandag ga ik dus weer terug om verder te bespreken hoe of wat.

Maar wat kan ik dan verwachten. Het kindje zal dan inmiddels 3 weken overleden zijn en wat kan ik dan het beste doen? Ik ben erg onrustig en onzeker over alles en hoop dat ik op deze manier wat meer rust in me kan krijgen.

Groet, Alie

• Pebbles mv 2 boys

IK kan je niet echt veel helpen. Ik vloeide al voordat ik de echo's kreeg. Bij mij is het allebei binnen een dag na het horen van het slechte nieuws zelf mijn lichaam uitgegaan.

Het enige nadeel wat je veel van curretage hoort is de pijn erna. En je hebt kans op verklevingen.

Kan me wel voorstellen dat je niet te lang wilt wachten.

Heel veel sterkte met dit slechte nieuws. Zo ver al zijn en dan dit nog horen is heeel zwaar.

• kellebel

Hoihoi,

Jeetje meid wat erg voor je/jullie zeg!

Ik zelf heb 2 miskramen achter de rug, 1 spontane miskraam en 1 keer gecureteerd. Ik moet zeggen dat ik de curetage 100% mee vond vallen kwa pijn en herstel. Alleen de emotionele verwerking valt me heel erg zwaar. En dat terwijl ik 4 weken geleden een spontane miskraam heb gehad en het nu al een plekje heb gegeven. Omdat ik heb gevoelt hoe mijn lichaam het afstootte en ik het heb gezien en vastgehouden etc..

Ik denk dat de gyn maandag in je gesprek een afspraak met je gaat maken voor curetage voor een week later zodat het nog een week de tijd krijgt om vanzelf te komen. Ook bestaan er pilletjes om een miskraam op gang te laten komen, maar mijn gyn was niet zo te spreken over deze pillen.

Heel veel sterkte!

xx

• saskia

Lieve Alie,

Wat een vreselijk bericht! Ik heb hetzelfde als jij meegemaakt. Na 16 weken hoorde ik dat het hartje niet meer klopte, op de echo konden ze zien dat het kindje met 13 weken al was overleden….

Ik moest in het ziekenhuis bevallen, Daar brengen ze dan om de 4 uur pillen in je baarmoeder in om de weeen op te wekken. De bevalling is emotioneel, maar voor de verwerking heel erg goed. We hebben het kindje nog mogen zien, Helemaal compleet! Na de bevalling moest helaas de placenta nog wel gecurreteerd worden. Maar ik heb daarna geen pijn gehad, daar hoef je niet bang voor te zijn!

Het emotionele duurt wel even helaas, maar dat is niet zo gek.

Veel sterkte en als je meer wilt weten hoor ik het wel!

Liefs Saskia

• @lie

Mocht je het kindje niet houden dan? Zodat je het zelf kon begraven?

• saskia

Dat mocht wel, maar we hebben het afgestaan voor obductie. We wilden weten waarom het mis gegaan was. Daarna cremeren ze het kindje met andere lotgenootjes in het ziekenhuis en je krijgt daar dan bericht van. De begeleiding in ons ziekenhuis was erg goed! we hebben wel foto's en een dekentje wat ons aan ons kindje herinnert.

• kellebel

Mijn miskraam waarvan ik gecurreteerd moest worden was met 12 weken, het kindje was met 8 weken gestopt met groeien.

• @lie

Bedankt voor jullie reacties.

Morgen word ik opgenomen en dan word het opgewekt. Ik zie er erg tegenop, maar ik denk dat ik het daarna ook beter kan gaan verwerken. Nu blijf ik me zwanger voelen en ben ik niet in staat om te accepteren dat het is afgelopen met mijn zwangerschap.

• saskia

Heel veel sterkte meid! Het is niet leuk, maar om dit mee te maken voor de verwerking het beste.

Ik denk aan je!

Saskia

• Vanes

Lieve Alie,

Sterkte morgen is het enige zinvolle wat ik tegen je kan zeggen!!

Liefs Vanes