Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gekantelde baarmoeder?!

• pop

Net mijn laatste onderzoek nav miskraam gehad en nu kregen we te horen dat ik een gekantelde baarmoeder heb die naar achteren ligt. Normaal gesproken ligt die naar voren. De kanteling is waarschijnlijk gebeurt bij de geboorte van onze zoon wat een lastige bevalling was. Het gevolg is dat het veel moeilijker kan zijn om zwanger te raken omdat de er weg naar toe langer is. Hebben wij weer…

Heeft iemand van jullie dit ook? En zijn er tips die ons kunnen helpen de kans op een zwangerschap te vergroten?

• Vanes

Hoi, een vriendin van mij heeft dit ook. Zij is wel zwanger geraakt maar dit heeft heel lang geduurd. Of dit de reden is weten ze niet maar volgens mij valt er niet veel aan te doen. Misschien andere standjes en dan ff met je benen omhoog gaan liggen??! Wat zegt de gyno? Succes in iedergeval!

• pop

Gyn zegt dat niet bewezen is dat het lastig zwanger raken is, maar hij komt het in de praktijk wel vaak tegen. Ik kreeg inderdaad de tip om een half uur lang met de benen omhoog te liggen. Kan je vertellen dat dat nogal op de lachspieren werkt en het wel een heel raar einde is van gezellig samen klussen… :-) Maar goed als het helpt dan moet het maar…

• Vanes

Ik doe het ook wel eens en m'n man kijkt me dan ook echt aan van “die is gek geworden”… hihi. Zou niet heel lang blijven liggen want anders heb je weer kans op een schimmel infectie, ik kan het weten!!

Het heeft ook weer wat: samen lachen op het eind (en het liefste een zwangerschap als gevolg)!! Hebben jullie 1 zoontje?

Succes met de gymnastieke oefeningen!!!!!

• Deb en ukkie

eerlijk gezegd had ik hier nog nooit van gehoord.

Eind mei ben ik met de pil gestopt en eind juli heb ik mijn miskraam gehad,dus ik was snel zwanger.Daarna niet meer ongi geweest en ben nu 21 weken en 1 dag zwanger.

Bij de eerste echo met 7 weken en 4 dagen konden ze de kleine niet goed zien alleen inwendig een beetje.(de vk vertelde mij toen dat mijn baarmoeder ook naar achter gakanteld is).

Dus ik heb gelukkig niet lang op een zwangerschap moeten wachten.

Ik hoop dat het voor jullie snel ook zo mag gaan.

• pop

Wat goed om te horen dat het dus wel kan! Dacht ik natuurlijk ook want ik ben toch even zwanger geweest, ookal eindigde dat in een miskraam. We geven de moet niet op en blijven gymen. En ja Vanes, hebben al een zoontje dus we mogen niet klagen. We genieten met volle teugen van hem!

Deb, is jou ooit verteld dat je de baarmoeder evt. operatief kan laten rechtzetten?

• Vanes

Wij hebben ook een zoontje. Het maakt het wel ‘makkelijker’… als ik naar hem kijk ben ik zo blij dat hij er is. Maar dat neemt niet weg dat ik heel graag weer zwanger wil worden en een 2e kindje wens. Het verzacht wel iets… heb jij dat ook?

• pop

Aan de ene kant wel, wij hebben het geluk een kindje te mogen hebben. Aan de andere kant gun ik hem zo erg een broertje of zusje dus dan is het wel moeilijk als het niet gaat… Maar ik besef heel goed dat we al van geluk mogen spreken met 1 mooie zoon! Wel vind ik het lastiger om ter sprake te brengen dat we nog graag een 2e willen en het niet lukt. Mensen denken vaak dat we geen kinderen meer willen en beseffen niet dat er heel wat verdriet acher schuil gaat. Heb jij dat ook?

Nog even wat anders; die schimmelinfectie, hoe krijg je die dan?

• Vanes

Door weerstand…. m'n huisarts denkt dat het komt door de MK, verkouden etc… onschuldig maar zo lastig!! Het is nu trouwens zo goed als weg dus we kunnen weer aan de slag, hihi.

Weet wat je bedoelt. Onze zoon is zo gek op andere kinderen en ik wil hem graag een broertje of zusje geven. Maar wat ook heel erg speelt is dat ik gewoon weer zwanger wil zijn, bevallen en een klein kindje in m'n armen hebben!! Zeg tegen iedereen dat we geen haast hebben maar kan eigenlijk niet wachten!!!!

Hoe lang zijn jullie al bezig voor een 2de? Ik was meteen weer zwanger en de MK is nu 2 mnd terug.. duurt mij allemaal veel te lang!

• pop

Ik was na precies een jaar proberen zwanger ( en dat viel flink tegen want van onze zoon was ik in een keer zwanger). Na 10 weken kreeg ik een miskraam en dat is nu 3 maanden geleden. Ik ben ook erg ongeduldig, helemaal omdat ik al wat ouder ben en de tijd echt begint te dringen voor ons. Hoe oud is je zoontje?