Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie van jullie.....

• Roelie1

heeft een miskraam gekregen nadat je de 1ste echo had gehad. En daar toch een hartje hebt zien kloppen??

Dit lijkt me echt vreselijk, ik vraag me af hoevaak dat gebeurd……

• FFF

Een vriendin van mij heeft dit afgelopen zomer meegemaakt.

Zij had met 7 wk een echo gehad en heeft toen het hartje zien kloppen.

Toen ze met 11 wk voor een termijnecho ging, bleek het vruchtje geen hartslag meer te hebben. Dat was echt een klap voor haar, omdat ze geen enkel teken had gehad dat er iets niet goed zou zijn. Uiteindelijk is ze gecurreteerd.

Gelukkig is ze nu weer zwanger en de 1e 12 weken voorbij.

• Pebbles mv 2 boys

Helaas is mij dat al twee keer overkomen. Bij de 1e miskraam kregen we een echo met 7 en halve week en met acht en halve week klopte het hartje niet meer. Bij de tweede kregen we met 8,2 weken een echo en een week later was weer het hartje gestopt.

• @lie

Ik heb met 10 weken en 3 dagen een echo gehad en met 12 weken en 3 dagen nog een. Op beide een kloppend hartje, op die van 12 weken zelfs bewegende armpjes! Met 15 weken en 2 dagen kon er geen hartactie meer waargenomen worden en bleek dat mijn zoontje waarschijnlijk met 13 weken was gestopt met leven.

Die echo's geven, naar mijn gevoel, echt alleen een momentopname weer…..

• Roelie1

wat vreselijk zeg! Helemaal als je voorbij de 12 weken bent. Hadden ze ook een verklaring??

• Irene mv 1

ja, bij mijn 2e miskraam dit jaar. Ik heb begin dit jaar een mk gehad bij ruim 11 weken. We gingen vol goede moed naar de gyn voor de eerste echo, toen bleek het hartje niet meer te kloppen, en het was volgens de gyn gestopt met groeien bij ca 9 weken.

Toen ik na een half jaar weer zwanger was, wilde ik dus eerder dan die 11 weken, en zijn we met 8 weken gegaan. Een hele grote opluchting dat we een hartje zagen kloppen!

Helaas was de vreugde van korte duur, want 2 dagen later ging het opnieuw mis……..

• @lie

Nee, en ik heb geen onderzoek laten doen. Dat wilde ik niet.