Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

toch weer tranen...

• pop

Zit ik bij de huisarts voor iets heel anders, begint ze heel lief te vragen hoe het nu met me is na de miskraam van ruim 3 maanden geleden. En toen zomaar ineens, kwamen de tranen weer. Omdat ze zo begripvol was, me nog eens een keer verzekerde dat het niet onze eigen schuld was, het niets zegt over de toekomst en we ons pas zorgen moeten gaan maken als we over een jaar niet weer zwanger zijn geraakt. Ik heb er met zoveel mensen over gepraat en heb er de laatste weken minder verdriet van, tot nu dan. Zo zie je maar hoeveel pijn er nog in me zit.

Hebben jullie dat ook?

• shirley

hoi

bij mij is het nu een 5 maanden geleden en over 3 weken zou ik eigenlijk uitgerekend zijn, heb volgende week examen ben nu dus druk met andere dingen maar ik denk dat ik het wel moeilijk zal hebben op mijn uitgerekende datum

een dag voor kerst is mijn schoonzusje bevalen van een zoontje, en toen mijn dochtertje vroeg mama wanneer komt jou babytje (ik dacht ook ik ben nu wel over de pijn heen en kan gewoon verder is al zon tijd geleden) maar de pijn die ik toen voelde kan ik echt niet beschrijven zon verdriet had ik er van en wist niet eens hoe ik mijn dochtertje uitmoest leggen wat er gebeurt was. ze is pas 4 dus snapt dat alemaal nog niet, ik denk dat je altijd wel verdriet blijft houden en dat het de ene keer erger is dan de andere keer.

en omdat niemand je er meer naar vraagt en dan ineens vraagt iemand er weer naar en dan komt het verdriet weer.

ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dan ondanks dit verdriet een mooi kindje zal krijgen

liefs shirley

• Pebbles mv 2 boys

Klote he, je denkt het enigszins verwerkt te hebben maar dan vraagt iemand wat en toont begrip en dan komt het weer naar boven.

Ik denk dat we ook een deel van ons verdriet verstoppen. Iedereen geeft je even de tijd maar daarna is het begrip weg, want je kan toch weer zwanger worden, en je bent toch jong of je hebt toch al kinderen. Door dat soort opmerkingen houden we het verdriet in ons en tonen dat alleen aan de mensen waarbij we het kunnen.

Lief van je huisarts dat ze er naar vroeg. Sterkte

• Frommel

ik heb dat ook hoeft niet eens over mezelf te gaan of ik begin al te huilen, voor de mk had ik dat echt niet. Nu bij elk dingetje. Ik heb nu sinds mijn mk in oktober ook elke x tijdens mijn eisprong en vooral daarna dat ik misselijk ben en dus elke x weer hoop heb, ik heb nooit goede voornemens maar dit jaar wel, Mezelf niet meer druk maken en zien wat er komt, word ik zwanger is dat zo, word ik het niet zal dat voor mij ook wel zo moeten zijn, ik heb nu ff geen zin meer in stress.

Heel veel sterkte

Ik wens voor iedereen dat alles weer goed komt.

• pop

Ik ben jaloers op je instelling dat het wel zo zou moeten zijn. Hoop ooit ook zo ver te komen!