Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje

• Tamaartje mams van Marijn

Beste meiden,

ik weet dat er meiden zijn die veeel langer bezig zijn dan ik met zwanger worden en dat er meiden zijn die meerdere miskramen hebben gehad maar ik zou graag advies willen van jullie. Ben vanaf juni vorig jaar bezig om zwanger te worden van onze tweede en dit was gelukt maar helaas in augustus is het mis gegaan na 6 weken. Sindsdien is het niet meer gelukt…

Omdat ik echt geen idee heb wanneer nou m'n eisprong is het het na 4 maanden om de dag klussen echt niet meer leuk is om te vrijen zit ik te denken aan ovulatietesten te kopen. Ik kan er niets aan doen maar ik blijf er zo mee bezig. Ben nu net weer ongesteld geworden en ben een beetje verdrietig.

Sorry voor m;n geklaag. Het doet soms alleen pijn als iemand zegt dat 1 miskraam nog niet het einde van de wereld is en dat er mensen zijn die veel langer of zelfs helemaal geen kinderen kunnen krijgen. 1 miskraam is voor mij ook erg ook al ben ik me zeer bewust van al het andere leed…

Zal ik ovulatietesten kopen? Of word de obsessie nog groter dan? Bij wie lukte het zwanger worden niet en na het gebruiken van die testen wel?

Bedankt en nogmaals sorry voor m'n geklaag (die altijd een emomuts word als ze ongi is….)

• kellebel

hello,

bij iedereen die zwanger wil worden en het niet zo gaat zoals het hoort te gaan is elke maand die het duurt er 1 te lang.. Ik snap heel goed dat je het na 4 maanden om de dag klussen het een beetje zat ben. Ik zelf had een keer via internet goedkope ovulatietesten gekocht en dacht dat doe ik wel even. Maar ik vond het echt niks. Vooral omdat mijn cyclus onregelmatig is wist iknatuurlijk niet wanneer mijn vruchtbare dagen waren. daar heb je natuurlijk wel de testen voor maarja als je een week te vroeg begint dan wordt het ook een erg kostbare grap. Ik had voormezelf besloten om een paar maanden om de dag te gaan klussen en daarna zou ik starten met temperaturen. Dit laatste is er niet van gekomen omdat ik na 2 maanden om de dag klussen toch weer zwanger ben, na 2 mk te hebben gehad afgelopen jaar.

Misschien is temperaturen iets voor jou of je koopt ook via internet een paar testen om het te proberen.. En wat betreft die obsessie het kan haast niet anders dan dat hij groter wordt zolang er geen positieve zwangerschap ontstaat!

Heel veel sterkte en suc6!

• Pebbles mv 2 boys

Ik heb geen ervaring met die testen maar ben het wel met Kellebel eens. Voor iedereen die niet zwanger wordt is zwanger worden een obsessie. Daarbij ga je door je miskraam je steeds onzekerder voelen. Steeds meer ga je denken dat je lichaam niet meer klopt.

Advies over ovu testen of tempen kan ik je niet geven omdat ik dat nooit gedaan heb. Heel veel sterkte en je kan hier altijd je hart luchten.

• pop

Ook ik heb de testen gebruikt, zonder resultaat trouwens. Pas was ik bij de huisarts en die raadde me die testen ronduit af. De hormonen waar ze op reageren kunnen wel 2 weken in je lijf zitten. OP het moment dat een test aangeeft dat je ovuleert, kan het dus nog wel 2 weken duren voordat je echte je eisprong hebt. Ik heb de testen het raam uitgedaan en volg nu het advies van mijn huisarts: Twee keer per week sex, na de sex een kussen onder je billen en 20 minuten blijevn liggen. Zo heb je nog de meeste kans. Ben je een jaar na je miskaarm nog niet zwanger, dan kun je als je dat wilt de medische molen in.

Bij mij heeft het enorm geholpen. Dat we in de ovulatieweek flink moesten klussen en ik het in de andere week niet wilde uit angst dat hij dan niet meer wilde als we ' moesten", was niet echt leuk voor de sex. Nu klussen we gewoon als we zin hebben, wel minimaal 2 x per week. Het is in ieder geval veel meer ontspannen en ook dat schijnt je te helpen bij het zwanger worden.

Succes!

• ~ Sill@ 12/7/8 +***~

Hi meis!

Ik weet wat je bedoelt. Ik heb voor deze zwangerschap (ja ja na 3 MK's eindelijk weer zwanger) ovulatietesten gebruikt en in mijn vruchtbare periode elke dag geklust. En voor mij heeft het geholpen en ben nu ruim 14 wkn zwanger.

Maar tempen heeft niet zo veel zin, heb ik ook geprobeerd maar dan kom je pas na een paar dagen erachter dat je vruchtbaar bent GEWEEST dus weer mis geschoten.

Ik merkte wel aan mijn lichaam dat ik vruchtbaar was maar durfde daar geen rekening mee te houden dus gebruikte OVU testen, wel de digitale want ik had geen zin om streepjes te gaan vergelijken of de ene wel dikker was dan de ander, heb ik gedaan maar ik vond het niets.

Succes meis

• Irene mv 1

Ik heb ze een tijdje gebruikt, de digitale van Clear Blue, want de andere had ik nogal wat moeite mee om ze af te lezen.

De ovulatietesten hebben mij geleerd naar mijn lichaam te “luisteren”: toen ik een positieve test had, bleek ik een paar uur tot een halve dag later behoorlijke krampen links of rechts onderin mijn lichaam te hebben, net boven de lies.

Nu weet ik dus als ik die krampen heb, de eisprong eraan komt.

• Tamaartje mams van Marijn

bedankt voor alle antwoorden. Ook al zijn ze erg verschillend denk ik toch maar nog even geen testen te kopen. Het irritante is dat alle tekenen van een ovulatie zoals pijn in de buik of meer slijm ik helemaal niet herken.

Ik denk dat we deze maand er maar gewoon ontspannen tegenaan gaan…..

Fijn dat dit prikbord bestaat trouwens. Ik lees altijd mee met jullie en leef altijd erg met jullie mee. Fijn dat sommige van jullie alweer zwanger zijn na een mk.

Sterkte allemaal.