Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meerdere miskramen

• ~ Sill@ 12/7/8 +***~

Ik heb in 2006 ook meerdere MK's gehad (3 in totaal).

De eerste 2 waren emotioneel heel heftig maar lichamelijk viel het mee. De 3e MK was erg kort op de 2e MK dus zat nog in een roes van de vorige maar deze was lichamelijk zwaarder.

Toen hebben we allerlei onderzoeken laten doen waaronder een choromomentest. Daaruit kwam voor ons niet zo'n beste uitslag. Mijn vriend heeft een chromosoomafwijking (gebalanceerde translocatie) welke dus de MK's heeft veroorzaakt. Nu ben ik weer voor de 4e keer zwanger, dit keer heeft het heel lang geduurd voordat ik zwanger was. Ik ben nu 16 wkn + 1 dg zwanger het gaat tot nu toe goed maar we zijn in afwachting van de uitslag van de vruchtwaterpunctie (deze laten doen omdat we weten dat we een verhoogde kans hebben op een kindje met zware afwijking doordat mijn vriend een chromosoomafwijking hebben). Dus echt genieten kunnen we nietmaar hopen dit op Valentijnsdag wel te kunnen doen want dan hebben we de uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen en 20 wkn echo gehad. Wel staan we “streng” onder controle bij de gyn. dat is wel fijn. Maar de 3 MK's eisen wel zijn tol want ik geniet totaal niet van deze zwangerschap. Maar goed we blijven positief.

Veel liefs Silla

• Suzy mv 2

Mijn eerste zwangerschap eindigde in een mk. Wat een verdriet heb ik gehad. Bij de eerste echo kwamen we erachter dat er sprake was van een missed abortion. Nadien heb ik nog twee gezonde kinderen gekregen. Maar de angst voor een mk en de angst voor iedere echo is gebleven. Afgelopen maandag heb ik een echo gehad, en waarschijnlijk is deze huidige zwangerschap niet goed. Het verdriet is er, maar wel anders dan de eerste keer. Ik kan me nu troosten met de twee kindjes die ik al heb. En daar prijs ik me heel gelukkig mee. Maar natuurlijk heb ik mijn moeilijke momenten. Maar an 1 mk verdwijnt de roze wolk voor iedere volgende zwangerschap en dat zal altijd blijven.