Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tablet ipv cuuretage

• dineke

ben vandaag bij de gyn geweest, en heb tabletten gekeregen naam misoprostol

om te kijken of het loslaat ,heb geen bloedverleis meer en weet nu 2 weken dat het niet meer levensvatbaar is .

heeft dit iemand dit eerder gebruikt?

ik doe het in het weekend want dan is mijn vriend thuis en ben ik niet alleen

ik zie er wel tegen op maar moet toch gebeuren

groetjes dineke

• Irene mv 1

Hallo,

Ik heb ook tabletten gebruikt, niet die jij noemt maar cyotec heetten ze geloof ik.

Heb ze 2 dagen achtereen moeten gebruiken. De eerste dag was het meest heftig. Nadat ik die pillen had ingenomen, begon het binnen 2 uur met enorme krampen en verlies van stolsels. Na een uurtje ongeveer was dat voorbij. De dag erna nogmaals om de rest nog eruit te krijgen.

Ik was bijna 11 weken zwanger toen het misging en daardoor was het gigantisch veel wat ik aan stolsels verloor. De vrucht was ook al behoorlijk groot.

Zorg er voor dat je kraamverband oid dergelijks in huis hebt, en van die kraammatjes als je die hebt. Want die kan je op je bed of op de bank leggen.

Heel veel sterkte…..

• dineke

ik heb vanmorgen om 11 uur 2 tabletten tegelijk ingebracht en vannavond en morgenvroeg en morgen avond nu merk ik nog niks maar het is ook nog niet zo lang ik was 7w en 5d toen het is gestopt ben wel wat nerveus hoe het zal gaan

• @lie

Bij mij is het ook opgewekt met misoprostol (= Cytotec) Ze werden vaginaal ingebracht en toen afwachten, Bij mij is dat allemaal in het ziekenhuis gebeurd omdat ik al 15 weken zwanger was. Ze zeiden dat ik erge krampen zou krijgen, maar ik vond het allemaal erg meevallen. Ik moest steeds nadat de tabletten werden ingebracht wel een halfuur blijven liggen om er voor te zorgen dat het goed zijn werkzame stof kon afgeven.

Bij mij werd de eerste dosis om 9.00 uur ingebracht en om 10 voor 3 is het kindje geboren, het heeft dus niet vreselijk lang geduurd.

Sterkte!

@lie

• dineke

ik heb nu wel veel bloedverlies maar nog niet erge krampen vanavond de tweede dosis inbrengen

• kellebel

hej,

Jeetje lijkt me ook wel weer erg heftig zeg. Ik heb geen ervaring met die tabletten,mijn gyn en verloskundige zijn er heel erg tegen..

Heel veel sterkte!

xx

• Irene mv 1

Hoi,

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze daar tegen zijn? Mijn gyn was daar juist een voorstander van ipv curreteren. Dat laatste is toch een medische ingreep, je gaat met instrumenten de baarmoeder in, met (kleine) risico's. De pillen helpen de boel op een natuurlijke manier op gang. Je kan het gewoon thuis (tot aan een aantal weken zwangerschap) en je bent sneller hersteld omdat je niet onder narcose hoeft.

• kellebel

Ze vonden het rotzooi en zeiden dus dat het niet hun manier was.. Ik ben er verder niet op in gegaan en heb ikgestemd op een curretage.

As dinsdag moet ik weer naar de gyn om te kijken of er inmiddels wel een vruchtje te zien is en anders is het dus weer een miskraam. Ik zal dan de vraag over die pillen nog een keer stellen.Want ik zie er ook wel tegenop om weer onder narcose te gaan, ik ervaar liever de pijn van het verliezen van de vrucht dan curretage..

• dineke

ik heb van morgen de 3de dosis tabletten ingebracht en tot nu toe nog niet veel resultaat wel bloedverlies en iets buikpijn vanavond nog een keer en woensdag weer naar de gyn hoop dat het nog wel loskomt want ik zie op tegen curretage

• T.

Ik weet niet precies hoe het heette, die pil, maar ik kreeg een maagtablet met als bijwerking een abortus (miskraam dus). Ik kreeg 'm omdat het vruchtje halverwege de miskraam bleef hangen. Ik ben dus uiteindelijk in het ziekenhuis beland, omdat het niet goed ging.

Daar kreeg ik die pil, maar die werkte dus niet. Uiteindelijk ben ik dus toch gecuretteerd.