Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Emoties

• Pebbles mv 2 boys

Jeetje op de gekste momenten komen ze naar boven. Laatst in bed, mijn man en ik lagen te kletsen en te knuffelen en ineens barstte ik los. Dat ik met een dikke buik had moeten liggen en bijna uitgerekend had moeten zijn.

Vandaag moets mijn leidinggevend met mij praten ivm met mijn ziekte verzuim van de afgelopen tijd. Regels van ziektverzuim dat je dat dan bespreekt. Ik vond het een beetje raar, ze weet toch wat er gebeurd is. Maar ik vond het erg moeilijk om er over te praten.

Sinds vandaag ben ik weer gaan sporten. Even goede/nieuwe energie in mijn lijf.

Hoe gaat het met jullie?

• kellebel

Ahh jeetje meis @!#$ hè ik weet er alles van.. En dan ook nog zo'n gesprek met je leidinggevende, meestal doen ze dat omdat ze het moeten doen he. Mijn leidinggevende reageert als leidinggevende heel bot op heel de situatie, maar als collega leeft ze wel heel erg met me mee. Ze zegt ook dat ze zo moet reageren vanuit haar functie..

Met mij gaat alles goed, ben heel erg benieuwd naar de volgende echo. Maar het voelt goed dus wie weet hier wel eindelijk een goede afloop!

Ohja ik had het al een keer gezegt, maar ik loop nu bij een maatschappelijk werkster waarmee ik over mijn miskramen praat en het lucht echt onwijs op.. Ik zit nu echt lekkerder in mijn vel hierdoor..

xx

• Suzy mv 2

Lieve Pebbles,

Het is helemaal niet vreemd hoor dat je die emoties hebt. Je hebt een hele nare tijd achter de rug. Ik denk juist dat het heel goed is om je emoties hun gang te laten gaan. Opkroppen helpt echt niet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het gesprek met je leidinggevende heel erg moeilijk is geweest. Heeft het je wel opgelucht om erover te praten?

IK ben afwachting van de echo maandag a.s. Ik gaat naar omstandigheden best goed. Vorige week woensdag en donderdag had ik het moeilijk. Ik ben ook een dagje thuis geweest en ik heb het ook verteld op mijn werk. Ik was de laatste tijd al redelijk vaak ziek geweest en ik voelde me er beter bij nu ze wisten waarom ik thuis was. De reacties waren heel lief. Eigenlijk kan het niet goed zijn met het kindje, gezien de eerste positieve test half januari. Maar ik krijg steeds meet het gevoel dat er wel een kindje aan het groeien is. Ik ben intussen dagelijks misselijk, heb gevoelige borsten, aktijd een zeurderige ongi-pijn en ik heb zelfs het idee dat mijn buik opgezet is. Ik weet rationeel dat het allemaal niets hoeft te zeggen, maar toch. Verder heb ik ook nog geen druppel bloedverlies of rozige afscheiding gehad. Ik nu ik weer hoop heb dat het mss toch goed zit, lukt het me wat beter om die twee lange weken door te komen. Hoop doet leven, dat blijkt nu des te meer. Maar tegelijkertijd is het heel moeilijk te beseffen dat de kans er zeker is dat ik maandag bij de echo weer een enorme klap in mijn gezicht krijg. Manlief houdt zich voor dat het niet goed is ivm de angst als het idd zo is. Maar ik kan nog geen afscheid van deze zwangerschap nemen. Ook al weet ik dat ik volgende week het daardoor wel heel moeilijk kan krijgen.

Veel liefs.

• Tes mv Devi

Tja emoties kan je niet altijd in bedwang houden hoor! En dat zou ook niet goed zijn, gooi het eruit!!

Met mij gaat het wel goed. Nou ja goed, het gaat! Ben aan het wachten wanneer mijn ongesteldheid weer op gang komt. Ik voel nog niks dus afwachten maar. Vind het wel een raar idee dat ik nu anders 3 maanden zwanger was geweest, maar ja zo is het nu eenmaal..

• PC

Na de miskraam heb ik juist heel veel gehuilt. Ik herkende mezelf helemaal niet terug. Bij die andere 3 miskramen was dat veel minder. Toch voelt het wel goed dat huilen. Het klinkt raar maar ik hoop voor jou en voor alle andere meiden hier dat jullie veel zullen huilen om het op die manier een plekje te geven. Hou de tranen niet tegen meid en schaam je er vooral niet voor. Een kindje verliesen is niet niks en daar mag best om gehuild worden. Ook staat er geen tijd vast waneer het huilen over moet zijn.

Liefs Petra