Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meerdere miskramen

• Sara

Ik heb in totaal 6 miskramen gehad en ook de hele rataplan doorlopen van chromosomenonderzoeken en zoeken naar oorzaken en oplossingen via verschillenden ziekenhuizen. Ik ben in 2003 moeder geworden van een zoon bij wie gebalanceerde translocatie is vastgesteld, voor zijn komst 2 miskramen gehad, na deze zwangerschap nog eens 4 x. Alle onderzoeken hebben niets uitgewezen, wij vermoeden zelf nl een verband tussen de translocatie van onze (overigens gezonde zoon) en de vele miskramen. De laatste miskraam was einde 2006, toen hebben mijn man en ik eigenlijk besloten dat we geen medische molen meer in wilden en ons niet meer bezig gingen houden met het mogelijk nog krijgen van een 2e kindje. En dan gebeurt toch een klein wonder, in oktober 2007 toch weer zwanger, iets waar we niet meer op gerekend hadden en uiteraard een lange tijd vol spanning, leven van echo naar echo. Vorige week uitslag gehad van de vruchtwaterpunctie en hieruit bleek dat we een kindje krijgen met een normaal chromosomenpatroon, een kadootje! Inmiddels 17 weken zwanger en nu eindelijk een beetje gaan genieten van de zwangerschap.

Ik ken het verdriet van miskramen en heb ook ondervonden dat elke keer zwaarder wordt, ik hoop ook dat jullie dit bespaart mag blijven. Sterkte!

• PC

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Als ik het zo lees dan gaat het op dit moment heel erg goed. Ik hoop dat je je ook een beetje lekker voelt en dat je niet al te veel zwangerschaps kwaaltjes hebt. Heel veel sterkte nog voor de komende tijd en bedankt voor je lieve berichtje, dat geeft ons weer moed.

Liefs Petra

• Pebbles mv 2 boys

Fijn dat je nu zwanger bent na alle ellende die je hebt meegemaakt. Geniet er maar lekker van.

• ~ Moksi M2B 12/07/08~

Hi Sara,

Begrijp ik hieruit dat er bij jou en je man geen translocatie geconstateerd is?

Ik heb nl. 3 MK;s gehad en na de onderzoeken bleek mijn man een gebalanceerde translocatie te hebben. Nu ben ik voor de 4e keer zwanger (bijna 20 wkn) en onze zoon heeft dezelfde translocatie als mijn vriend.

Mijn schoonouders zijn ook getest maar deze bleken het niet te hebben, dus bij mijn vriend is het spontaan ontstaan.

Ik begrijp je angst na al deze ellende maar al te goed! Maar probeer nu te genieten. Laten jullie overigens een vruchtwaterpunctie doen? Deze hebben wij op advies van onze Klinisch geneticus wel laten doen.

groetjes Moksi

• Sara

Hi Moksi,

Bij onze zoon is inderdaad een translocatie (gebalanceerd) spontaan ontstaan, wij zijn getest en net als bij de ouders van jouw vriend is er bij ons niets gevonden.

Wij hebben inmiddels een vruchtwaterpunctie laten doen en hier is een normaal chromosomenpatroon uitgekomen, gelukkig.

Is er bij jullie al een uitslag bekend?

Ik ben inmiddels 18 weken zwanger en we hebben nu pas het gevoel dat we mogen gaan genieten van de zwangerschap! Ik hoop dat dat voor jullie nu ook geldt!!

Groetjes en een fijne zwangerschap en gezond kindje gewenst!

Sara

~ Moksi M2B 12/07/08~ schreef:

>

> Hi Sara,

>

> Begrijp ik hieruit dat er bij jou en je man geen translocatie

> geconstateerd is?

> Ik heb nl. 3 MK;s gehad en na de onderzoeken bleek mijn man

> een gebalanceerde translocatie te hebben. Nu ben ik voor de

> 4e keer zwanger (bijna 20 wkn) en onze zoon heeft dezelfde

> translocatie als mijn vriend.

>

> Mijn schoonouders zijn ook getest maar deze bleken het niet

> te hebben, dus bij mijn vriend is het spontaan ontstaan.

>

> Ik begrijp je angst na al deze ellende maar al te goed! Maar

> probeer nu te genieten. Laten jullie overigens een

> vruchtwaterpunctie doen? Deze hebben wij op advies van onze

> Klinisch geneticus wel laten doen.

>

> groetjes Moksi

• ~ Moksi M2B 12/07/08~

Hi Sara,

Ja de uitslag is bij ons bekend.

Onze zoon heeft is ook drager van dezelfde translocatie als mijn vriend.

Maar goed, mijn vriend loopt hier dus al zijn hele leven mee zonder dat hij het wist dusss wat mij betreft…is/wordt het gewoon een gezonde jongen.

Ook wij hebben na de uitslag v/d punctie en de 20 wkn echo ECHT het gevoel dat we mogen genieten!

Nou meis ben blij dat het allemaal toch goed komt met jullie zwangerschap, ga lekker genieten! Enne je bent dus net als ik een JULI mama!!

Groetjes

• Sara

Hi Moksi,

Als ik jou was zou ik inderdaad geen reden zien tot bezorgdheid, onze zoon ontwikkeld zich ook normaal en volgens mij geldt dat voor de meeste kinderen/mensen met een gebalanceerde translocatie, dus no worries!

Het genieten kan dan nu beginnen!! Toch mooi dat wonderen toch nog bestaan he? Fijne en hoop ook een relaxte zwangerschap verder en ik wens jullie een blakend gezond kind in juli!

Groetjes,

Sara

~ Moksi M2B 12/07/08~ schreef:

>

> Hi Sara,

>

> Ja de uitslag is bij ons bekend.

> Onze zoon heeft is ook drager van dezelfde translocatie als

> mijn vriend.

> Maar goed, mijn vriend loopt hier dus al zijn hele leven mee

> zonder dat hij het wist dusss wat mij betreft…is/wordt het

> gewoon een gezonde jongen.

>

> Ook wij hebben na de uitslag v/d punctie en de 20 wkn echo

> ECHT het gevoel dat we mogen genieten!

>

> Nou meis ben blij dat het allemaal toch goed komt met jullie

> zwangerschap, ga lekker genieten! Enne je bent dus net als ik

> een JULI mama!!

>

> Groetjes