Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn verhaal(Weer een miskraam)

• Petra

Hallo nou hier zet ik dan eindelijk mijn verhaal neer,ik moest er een tijdje over na denken hoe en wat maar ik heb het.

We moesten di 19 feb voor de 3e echo ik ben dan precies 10 weken zwanger,vol goede moed gaan we er heen eerst een heel gesprek over van alles en nog wat erg leuk,en toen kwam de echo.Het duurde een tijdje was inwendig want dan kon je het beter zien nou prima en het duurde allemaal lang,maar op een gegeven moment zei ze nou het spijt me maar ik zie geen hartslag meer,zoeken en zoeken maar nee geen hartlag meer,dus ging ze de kleine op meten en die kwam maar tot 9 weken.Echt verschrikkelijk gewoon,we hadden het niet gedacht,je bent nog jong en denkt dat over komt ons geen 2e keer(in juli hebben we ook een miskraam van een tweeling gehad met 7w en 4d, 2x curretage gehad.).Nou toen ging het gesprak heel ergens anders over.Ik heb gekozen voor een curretage dus ik kon meteen de volgende dag geholpen worden en nu zit ik nog thuis te genezen en het te verwerken,ik hoop dat ik eind van de week weer aan het werk kan,tot die tijd doe ik lekker rustig aan. Ik moet 20 maart voor na controle en dan horen we gelijk hoe en wat verder want we krijgen vervolg onder zoeken dus ben benieuwd wat dat inhoud allemaal.

Nou dat was mijn verhaal,ik ben blij dat ik het op geschreven heb.

Groetjes Petra.

• Tes mv Devi

Petra, wat verschrikkelijk voor je!!! Ik was al benieuwd hoe het met je ging (we waren gelijk uitgerekend) dus hield ik al in de gaten of je wat zou schrijven. Ik schrok helemaal toen ik dit las!! Vind het heel erg voor jullie. Heel veel sterkte, doe het rustig aan. En als je wil kletsen dan hoor ik het wel!

groetjes Tessa (2 keer mk)

• kellebel

hoi petra.

wat een verschrikkelijk bericht zeg..Heel erg voor je dat het na je miskraam nu weer fout gelopen is…Ik moet 4mrt voor mijn 3e echo en ben ook zo bang voor dit nieuws..

Je kan hier altijd je verhaal kwijt he, er zijn hier zoveel mensen die het zelfde hebben meegemaakt en het helpt echt heel goed om er over te praten!

Dikke knuffel voor jou!

• Pebbles mv 2 boys

Wat een rotnieuws. Vooral omdat je het niet verwacht. dat had ik ook met mijn 2e miskraam. dan komt de klap zo hard aan.

Rust lekker uit. Mijn 3e miskraam was echt een aanslag op mijn lijf. Het is nu een maand geleden en pas nu ben ik aan het opknappen.

• Irene mv 1

Petra,

Wat vreselijk jammer voor jullie!

Doe voorlopig rustig aan, geef je emoties de ruimte. Het is een vreselijke ervaring!

De onderzoeken na 2 miskramen zullen meestal beginnen met een chromosoom onderzoek. Dan nemen ze van jou en je vriend/man bloed af en testen ze of er afwijkingen in de chromosomen zijn. De uitslag duurt rond de 3 maanden.

Mochten er nog meer miskramen komen gaan ze verder onderzoeken, zoals een uitgebreid baarmoeder onderzoek, onderzoek op trombose etc.

Ik heb 4 miskramen achter de rug, 1 voor de zwangerschap van mijn dochter, daarna 3 achter elkaar. Deze 3 waren in 1 jaar tijd. Lichamelijk is dat een behoorlijke aanslag, geestelijk nog veel meer. Zeker bij nummer 3 was het een gigantische klap.

Dit is weer een paar maanden geleden, ik heb nog geen onderzoeken laten doen verder omdat ik er op dat moment niet meer mee bezig wilde zijn, eerst wilde ik rust. Binnenkort gaan we naar de gyn voor allereerst een uitgebreid echo onderzoek. Momenteel zijn we niet “actief” bezig voor een kindje, misschien over een paar maanden weer. En wie weet is het plotseling zo maar een keer raak.

Sterkte in ieder geval!