Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje

• Lenny

Beste Lotgenoten,

Valentijnsdag 2008, een dag om nooit meer te vergeten…

dinsdag 12 februari gingen mijn vriend en ik naar de verloskunidge voor een tweede echo. Ik was 13 weken zwanger, althans dat dachten we. Het hartje bleek na 8 weken en 6 dagen gestopt te zijn. De eerste echo was bij 8 weken en 4 dagen dus het is vrijwel meteen gestopt na de eerste echo.

Ik had verder geen bloedverlies of klachten dus het was een hele grote schok dat de verloskundige zei dat ze het hartje niet meer zag. Ik was zo blij dat we de kritieke periode voorbij waren en dat ik niet misselijk ben geweest ( alleen zere borsten). donderdag 14 februari heb ik dus een curettage gehad.

Ik heb na de ingreep heel weinig tot geen bloed verloren, alleen een beetje bruinachtig spulletje. Nu denk ik dat ik afgelopen vrijdag alweer ongesteld ben geworden omdat er nu wel meer bloed kwam wat nu al een aantal dagen aanhoud. Zou dit kunnen? ik hield rekening met een langere tijd maar het vruchtje was natuurlijk ook al een aantal weken geleden ‘gestorven’.

En ik lees zoveel verhalen van vrouwen die zeggen dat hun gynaecoloog zegt dat ze gewoon meteen verder kunnen met zwanger raken, al voordat de eerste menstruatie zich aandoet. Onze gynaecoloog zei echter dat je een verhoogde kans hebt op een miskraam.

Wat zijn jullie meningen of wat is jullie verteld?

Sorry voor het lange verhaal.

groetjes..

• kellebel

jeetje meis wat erg voor je/jullie :( Het lijkt me echt verschrikkelijk om een kloppend hartje gehoord te hebben en dan nog een miskraam krijgen zonder dat je er iets van merkt. Het is iets waar ik op dit moment ook erg bang voor ben, maar ik hou me rustig met de gedachte zolang ik geen bloed verlies is het goed en nu lees ik dus jou verhaal..

Mijn gyn heeft ons na zowel de 1e als de 2e miskraam verteld dat het beter is om 1 menstruatie af te wachten zodat ze bij een nieuwe zwangerschap beter kunnen bepalen hoe oud het vruchtje is..

Heel veel sterkte meis!

• Irene mv 1

Vreselijk voor jullie! Helaas ken ik dit maar al te goed na 4 miskramen.

Mijn gyn heeft mij de laatste keer dat ik er was geadviseerd 2-3 maanden te wachten, er iig niet actief mee bezig te zijn. Volgens hem was er dan een verhoogde kans op een miskraam. Aangezien ik er nu 3 achter elkaar heb gehad, wil je elk risico uitsluiten.

Momenteel zijn we niet actief bezig, we hebben 3 miskramen in 1 jaar tijd gehad dus voorlopig willen we even rustig aan doen en genieten van onze dochter. Over een paar maanden gaan we het misschien weer eens proberen, tenzij het eerder al spontaan raak ik natuurlijk.

• Karin

heel veel sterkte!!Hier een soortgelijk verhaal eigenlijk.Ook ik had met 8 weken een goede echo met kloppend hartje en ging vorige week weer voor een echo(12 weken) en t kindje was ook overleden met 8,4 weken zoiets.Alleen ben ik niet gecurreteerd maar is t er zondag vanzelf uitgekomen.(met weeen en alles..pfff ook best heftig).Ik moet morgen weer voor een echo,kijken of alles schoon is.

Bij ons zei de verloskundige dat het geen probleem was om gelijk weer zwanger te raken.Een nadeel is dat je dan niet precies ziet wanneer je zwanger geraakt bent.Maar ja,met een echo zien ze heel veel natuurlijk.Het kan ook zijn dat het voor je verwerkingsproces beter is om even te wachten.Mijn man en ik hebben afgesproken er niet actief mee bezig te zijn maar ook geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken…we kijken wel hoe het allemaal loopt.

• pop

jemig, wat erg voor jullie zeg. Mijn gyn heeft inderdaad ook gezegd dat je een verhoogde kans op een miskraam hebt als je weer direct zwanger zou worden. Na al de ellende van een mk was dat ene maandje wachten geen probleem voor ons. Alles om maar te voorkomen dat het nog eens zou gebeuren. Helaas zijn we nog steeds niet zwanger, maar we houden vol!

• Pebbles mv 2 boys

Wat een rot valentijn heb je gehad.

Mijn ervaringen:

1e miskraam 15 augustus, daarna een keer ongesteld

2e miskraam 21 november, daarna gelijk weer zwanger

3e miskraam 21 janauri.

Ik ben dus geen goed voorbeeld van gelijk doorgaan. Maar ik heb waarschijnlijk gewoon pech. Aankomende week hoor ik de uitslagen van mijn bloedtesten.

Je moet gewoon doen wat je gevoel je zegt. Je moet er wel aan toe zijn. Bij mijn 3e miskraam kreeg ik pas echt de geestelijke klap. Nu wachten we in ieder geval een ongi af en daarna zien we wel.

Heel veel sterkte met het verwerken en neem de tijd die jij denkt dat nodig is.

• Suzy mv 2

Ik mocht meteen weer aan de klus, maar er was ook geen sprake van meedere mk kort achter elkaar.

• Lenny

Bedankt voor jullie reacties.

Gek eigenlijk he dat de enige gyn. zegt dat het geen probleem is om meteen weer zwanger te worden en de andere zegt weer van niet.

Kijk als het enige nadeel is dat we niet precies weten hoe oud het vruchtje is willen we er nu meteen weer voor gaan. met een uiteindelijke echo blijkt wel weer hoe oud dat het vruchtje is maar als er echt een verhoogde kans is op een miskraam wacht je natuurlijk. Onze verloskundige zei ook dat je meteen weer zwanger mag worden. ( wat is het nou, grrr)

Misschien is het ook wel beter om te wachten. maar zou zooo graag weer zwanger willen zijn. Je hebt je zinnen erop gezet en nu denk je nergens anders meer aan.

Ik vind het heel erg om te lezen dat er hier meiden zijn met 2 of 3 of zelfs nog meer miskramen. Ik zou dat niet trekken geloof ik. Heel veel sterkte in ieder geval.

Groetjes …

• Karin

ja irritant he!!!Ik was nog bij de verlosk. net voor nacontrole en ze zei weer dat het niet uitmaakte…..dat we moesten doen wat voor ons goed voelde en dat ik er wel aan moest denken om weer foliumzuur te gaan slikken.Maar ja misschien 1 maandje wachten dan???hihi ik zie het allemaal wel hoe het loopt…

• dineke

HOi ik heb 3weken terug ook een miskraam gehad, en tegen mij werd er ook gezegd dat het in verband met de duur van de volgende zwangerschap beter is de eerste ongi dagen af te wachten

ik ben nu zodra het kon weer verder gegaan met klussen