Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen met

• MV J

het “vruchtje” (ik noem het gewoon liever mijn babytje). Ik heb vanmorgen een miskraam gehad en vraag me nu dus af wat ik ermee kan/moet doen. Het ziekenhuis wil het wel onderzoeken enzo, maar ik zie daar op dit moment het nut niet van in (1e miskraam) en ik wil niet dat ze mijn babytje daarna “gewoon” weggooien. Maar wat ik er zelf mee moet, weet ik niet zo goed.

Ik vraag me af wat jullie ermee gedaan hebben?

• Mama v Thomas en Jesper

Ik denk dat het ziekenhuis daar weinig mee kan doen hoor, ze zullen het waarschijnlijk ongezien “weggooien” Hoeveel weken was je?

Je kunt het in je tuin begraven, dat gebeurt ook wel met kindjes die voor 24 wk zwangerschap geboren worden.

Nadeel is alleen dat als je gaat verhuizen, je kindje daar ligt.

Is een mooi plekje in het bos misschien een optie??

Sterkte meis.

Groetjes

Marjolein mv Thomas en Jesper

• kellebel

wij hebben het in een doosje gedaan en in de achtertuin begraven.. Wilde ook niet dat het weggegooid zou worden in het ziekenhuis!

Heel veel sterkte!

• pop

Begraaf je babytje op een mooi plekje op jouw manier. Dat helpt je vast bij de verwerking. Ik verloor mijn babytje op de wc bij 10 weken en heb in blinde paniek doorgetrokken… Iets waar ik nu nog steeds wakker van kan liggen en me zoooooo schuldig over voel. Rond het dus mooi af, op jullie manier. Sterkte.

• Karin

je moet doen waar jij je het beste bij voelt!Inderdaad begraaf het ofzo.Ik heb vorige week met 12 weken een miskraam gehad,maar t kindje was al 3 weken dood en ik had er eigenlijk niet zo veel mee,kon er ook geen kindje meer van maken.Dus wij hebben het weggegooid.Ik heb er niet zo veel mee om het dan te begraven ofzo.Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen dus!Als het kindje al wat ouder was daarintegen vindt ik het een heel ander verhaal hoor.

• Irene mv 1

Je moet doen waar jullie je het prettigst bij voelen.

Ik heb nooit de vrucht meegenomen naar het ziekenhuis, maar alle 4 de keren :( heb ik het gewoon door de wc weggespoeld.

Bij mij zou begraven teveel herinneringen oproepen aan de miskramen, en 4 vruchten zou naar mijn gevoel een beetje te veel worden, ook niet wetende hoeveel er nog achteraan gaan komen voor we wel een goede zwangerschap hebben.