Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Miskraam geweest? Wie herkent deze symptomen?

• Marieke

Ik vermoed dat ik een miskraam heb gehad maar weet het niet zeker kan iemand iets uit deze klachten opmaken? bedankt1

Begin September: steken beide kanten in onderbuik

Week erna> voelen baarmoeder(geen pijn)

Daarna normale menstruatie, menstruatie daarop begint met 2 dagen bruine afscheiding daaarna volledige menstruatie

Vervolgens 3x krampen en als gevolg hiervan bruine afscheiding.

Vaker rare krampen en steken onderbuik(heel heftig, niet kunnen zitten en liggen ook het gevoel hebben dat het bij de darmen/endeldarm vandaan kwam).

Laatste bloeding/menstruatie groot stolsel wat ik anders nooit heb.

• tuttebel

ja, die krampen waarbij je niet meer weet hoe je moet zitten of liggen herken ik wel. Bij mij begonnen ze in mn buik en trokken ze weg naar mn stuitje als een soort steken. Dat was bij mijn miskraam ongeveer de 3e dag van het bloedverlies.

De andere symptonen die je opnoemt herken ik niet, want behalve die steken verliep mijn miskraam als een gewone menstruatie.

• Marieke

Hoi bedankt voor je reactie!

Ja denk ook zelf dat het een miskraam is geweest maar helaas niet meer te achterhalen!

• PC

Hoi,

Hoe lang was je al zwanger dan? Ben je het vruchtje al wel verloren, zo niet dan moet je een echo laten maken omdat je een curretage moet als het niet uit zichzelf het lichaam verlaat.

Ga hier niet te lax mee om hoor, als je een ontsteking aan je baarmoeder krijgt dan weet je niet zeker of je ooit weer zwanger kan raken.

Petra

• Marieke

Hoi Petra,

Nou dat weet ik dus niet, heb wel normale menstruaties gehad(alhoewel ze heel langzaam opstarte wat ik anders nooit had) dus daarom ook geen idee dat ik misschien wel zwanger kon zijn maar denk anderhalf tot 2 maanden.

Maar heb in Januari om andere reden een inwendige echo gehad en alles zag er goed uit. ook heb ik de klachten daarna niet meer gehad.

Wat ik wel vreemd vond was dat ik de krampen/steken zo om de 10 dagen had en de laatste keer het heftigs(dat ik bijna de huisartsenpost ging bellen).

Ben toen eind november aan mijn baarmoedermond geopereerd en dezelfde dag kwam er een groot stolsel en heel veel bloed(wat niet door de operatie kwam).(moest ook die dag ongesteld worden).

Sinsdien is alles weer normaal.

Dus tja of het een miskraam is geweest weet ik niet en dat voelt wel raar dat ik dat nooit beseft heb maar was op dat moment ook erg bezig met mijn gezondheid en dacht dat alles daar vandaan kwam maar dat werd soweiso uitgesloten door de arts.(Pap 3a).

Dus ik zal het nooit weten denk ik! alhoewel ik zelf denk van wel, de krampen/steken leken ook erg op weeen tenminste dat denk ik(heb nog geen kinderen).

Groetjes!