Hoi gaia,
Tot ons grote verdriet heb ik een miskraam gehad op 31 december.
Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest en gelijk zwanger geraakt.
Op dit moment ben ik 10 bijna 11 weken in verwachting.
Aangezien ik altijd meelees en soms ook eens reageer was ik na de verhalen best bang geworden of het kwaad kon dat ik gelijk zwanger ben geworden.
Gelukkig stelde mijn v.k. en gyn. mij gerust.
Het kan geen kwaad ze kunnen het alleen niet precies uitrekenen wanneer je zwanger bent geworden maar dat kan dan wel weer via een echo.
Echter in mijn geval kon het geen kwaad. Ik had na mijn miskraam een echo gehad waaruit bleek dat alles schoon van binnen was.
Mijn gyn zei het volgende.
Als je lichaam het niet aan zou kunnen of nog niet volledig hersteld is lukt het niet om zwanger te worden. Net als bij dieren moet de natuur het regelen.
Raak je wel in een keer zwanger dan is het een teken dat je lichaam er wel weer klaar voor is.
Alleen hoe zit het geestelijk dat is ook voor iedereen weer verschillend.
Ik ben dolgelukkig dat ik gelijk zwanger ben geraakt, maar ergens heel heel heel erg bang dat het weer niet zo mag zijn omdat het al 3 keer fout is gegaan.
Tot nu toe gaat het gelukkig allemaal goed. Ik kan alleen nog niet echt heel goed genieten en dat is wat ze er waarschijnlijk ook mee bedoelen. Het verdriet is nog heel erg vers.
Mijn gyn zei dat je niet echt zeker kan zeggen na een miskraam wanneer je eisprong is,maar bij mij scheelt het twee weken met wat we hebben uitgerekend.
Vanaf de 1e dag van de miskraam tot de echo.
ik moest 1e dag van bloedverlies rekenen. En in het ziekenhuis rekende ze dan aan de hand van de grote van de baby en dan scheelde het twee weken.
Maar ja bij mijn dochtertje hadden ze het ook niet helemaal goed, want daarvan zeiden ze toen dat ze 2 weken ouder was terwijl dat later niet zo bleek te zijn omdat ze de onderste lijn volgde in de groeicurve.
best spannend allemaal. Over een paar weekjes moeten we weer voor een echo en hopelijk is dat allemaal goed.
Meis heel veel sterkte en succes volg je eigen hart dat is het enige wat ik je kan zeggen.
Onze verhalen zijn allemaal heel persoonlijk. Doe wat jij denkt dat goed is dan krijgt je er ook nooit geen spijt van.
Liefs ingrid