Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

miskraam; wanneer dag 1 van de cyclus?

• Gaia

Hallo allemaal,

Ik heb een miskraam gehad. Nu alles achter de rug is willen we proberen zo snel mogelijk weer zwanger te raken. Wie kan mij vertellen vanaf welk moment in de miskraam je moet beginnen met tellen als dag 1 van je cyclus? Is dat de eerste dag dat je bloed verliest of de dag dat je het vruchtje verliest, of iets daartussenin? Of valt daar niets over te zeggen? Als je direct zwanger raakt na een miskraam moet de verloskundige toch ook een bepaalde datum aan kunnen wijzen… lijkt me?

Bedankt!

• Irene mv 1

Allereerst wat jammer voor je dat je een miskraam gekregen hebt.

Het is heel verschillend: bij de een is de cyclus weer gelijk 4 weken na de miskraam, bij de ander kan het 6 of 8 weken duren. Dus er is niet echt een dag aan te wijzen vanaf wanneer je moet tellen.

Waarom niet even wachten tot je de eerste menstruatie hebt gehad. Dan kan je goed tellen en weet je ongeveer wanneer je gaat ovuleren.

Mijn gyn heeft me verteld dat als je meteen na een miskraam weer zwanger zou raken, er een verhoogde kans is op opnieuw een miskraam. En dat het daarom beter is 1 of 2 menstruaties af te wachten voor je er weer actief mee aan de gang gaat.

Sterkte!

• Zo-evy + ? 25-06-2008

Vervelend dat je ene miskraam gehad hebt.

Ik mocht van de gyn gelijk weer zwanger worden (was 9 weken zwanger toen een miskraam). we zaten in een verhuizing en waren er even niet mee bezig en toen bleek ik na 6 weken weer zwanger te zijn. Aan de hand van echo's werd de datum bepaald.

• Yvon

Hoi Gaia, Ook ik heb pas geleden een miskraam gehad en ik vind dat er niet veel informatie wordt gegeven over de periode na een miskraam.

Maar ik weet dat je na je eerst volgende ‘gewone’ menstruatie pas op een ‘veilige’ manier zwanger kan raken i.v.m. restjes en wondjes opgelost zijn in de baarmoeder.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt, succes!

Groetjes Yvon.

• Irene mv 1

Hallo Yvon,

Jij geeft aan dat er niet veel informatie wordt gegeven over de periode na de miskraam.

Op internet is bergen aan informatie te vinden, alleen het probleem met de vraag van Gaia is: hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Voor iedere vrouw verloopt het namelijk anders wanneer ze weer ongesteld worden na een miskraam.

• Yvon

Hoi Irene,

Natuurlijk staat er veel informatie over: Wat is een miskraam? Hoe voelt dat en wat moet je doen,ervoor tijdens en erna!

Maar wat mij niet duidelijk is van: hoe te funtioneren de dagen erna? Wat mag je wel doen en wat niet. (ik ging werken de dag erna, dat was onverstandig, wist ik veel!)

Dit komt ook door dat wij met geen info uit het ziekenhuis naar huis zijn gegaan en alleen een afspraak met een gyn. kon maken. voor volgende week.

Dat is niet zo leuk om een dag later pas op te hoogte te zijn dat ik had moeten rusten.

groetjes Yvon.

• Ingrid

Hoi gaia,

Tot ons grote verdriet heb ik een miskraam gehad op 31 december.

Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest en gelijk zwanger geraakt.

Op dit moment ben ik 10 bijna 11 weken in verwachting.

Aangezien ik altijd meelees en soms ook eens reageer was ik na de verhalen best bang geworden of het kwaad kon dat ik gelijk zwanger ben geworden.

Gelukkig stelde mijn v.k. en gyn. mij gerust.

Het kan geen kwaad ze kunnen het alleen niet precies uitrekenen wanneer je zwanger bent geworden maar dat kan dan wel weer via een echo.

Echter in mijn geval kon het geen kwaad. Ik had na mijn miskraam een echo gehad waaruit bleek dat alles schoon van binnen was.

Mijn gyn zei het volgende.

Als je lichaam het niet aan zou kunnen of nog niet volledig hersteld is lukt het niet om zwanger te worden. Net als bij dieren moet de natuur het regelen.

Raak je wel in een keer zwanger dan is het een teken dat je lichaam er wel weer klaar voor is.

Alleen hoe zit het geestelijk dat is ook voor iedereen weer verschillend.

Ik ben dolgelukkig dat ik gelijk zwanger ben geraakt, maar ergens heel heel heel erg bang dat het weer niet zo mag zijn omdat het al 3 keer fout is gegaan.

Tot nu toe gaat het gelukkig allemaal goed. Ik kan alleen nog niet echt heel goed genieten en dat is wat ze er waarschijnlijk ook mee bedoelen. Het verdriet is nog heel erg vers.

Mijn gyn zei dat je niet echt zeker kan zeggen na een miskraam wanneer je eisprong is,maar bij mij scheelt het twee weken met wat we hebben uitgerekend.

Vanaf de 1e dag van de miskraam tot de echo.

ik moest 1e dag van bloedverlies rekenen. En in het ziekenhuis rekende ze dan aan de hand van de grote van de baby en dan scheelde het twee weken.

Maar ja bij mijn dochtertje hadden ze het ook niet helemaal goed, want daarvan zeiden ze toen dat ze 2 weken ouder was terwijl dat later niet zo bleek te zijn omdat ze de onderste lijn volgde in de groeicurve.

best spannend allemaal. Over een paar weekjes moeten we weer voor een echo en hopelijk is dat allemaal goed.

Meis heel veel sterkte en succes volg je eigen hart dat is het enige wat ik je kan zeggen.

Onze verhalen zijn allemaal heel persoonlijk. Doe wat jij denkt dat goed is dan krijgt je er ook nooit geen spijt van.

Liefs ingrid