Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even voorstellen & mijn verhaal

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Dag meiden,

Wat fijn dat er ook een miskraamPB is, dat wist ik helemaal niet!

Ik ben Marieke, (bijna) 29 jaar en mama van zoontje Tijl (21 maanden). Op oudjaarsdag ontdekte ik dat ik zwanger was van ons tweede wondertje, tegen alle verwachtingen in was het na 1 maand al raak. Wat waren we blij! Ik voelde me superzwanger, mijn buik groeide enorm en ik maakte me weinig zorgen, juist omdat ik me zo zwanger voelde en geen bloedingen had. Voor Tijl had ik een spontane miskraam gehad met 6 weken, dus ik wist wel ongevee waar ik op moest letten.

Op 12 februari was DE dag, we hadden de eerste echo! Op dat moment was ik 11 weken zwanger. Maar wat een teleurstelling; op de echo was geen hartactiviteit te zien en na het opmeten van het ukkie bleek het met 9 weken al opgehouden gestopt te zijn met kloppen. Wat hard zeg; je ziet op de echo gewoon een compleet ukje met alles erop en eraan, maar het mag niet zo zijn. Het zat daar maar zo stil te zitten … dat is me nog het meest bijgebleven.

We werden naar huis gestuurd met het verzoek om twee weken af te wachten wat er zou gaan gebeuren. Echter; een halve week later kon ik het al niet meer volhouden. Vond het zo bizar om met een dikke buik rond te lopen terwijl ik wist dat daar een dood purkje in zat. Tuurlijk; elf weken is nog klein maar door die (uitvergrote) echo was het voor ons al echt een kindje. Een afspraak gemaakt in het ziekenhuis waar ik na nog eens anderhalve week wachten op 27 februari werd gecurreteerd. De ingreep zelf viel me enorm mee, ik was behoorlijk zenuwachtig maar het viel me mee. De dikke buik die ineens weg was daarna, was wel erg confronterend. Heb een week gevloeid, daarna een kleine week niet en vervolgens weer een kleine week bruinig gevloeid.

Nu is het vijf weken geleden en eerlijk gezegd denk ik er toch nog wel veel aan. Niemand heeft het er meer over; klaar, voorbij, niet meer lullen en weer doorgaan. Zo is mijn instelling op zich ook wel, maar toch voelt het anders. Ik had net als jullie allemaal ZO graag een mooi kindje op de wereld gezet. Natuurlijk ben ik dolblij met mijn zoontje en voel ik mij een gezegend mens, het doet toch zeer.

Ik maak me onderhand ook zorgen over mijn cyclus, heb iets teveel gegoogled geloof ik. Weet wel dat het een poos kan duren na een curretage maar zal best opgelucht zijn als ik weer ongesteld ben geworden. Ondertussen hebben we ook alweer een aantal keer gesext zonder voorbehoedsmiddelen, dus hoe het allemaal gaat lopen weet ik ook niet.

Zo, ik ben blij dat ik even mijn verhaal heb kunnen doen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal; ik hoop dat we binnenkort allemaal weer zwanger mogen zijn en dit keer een mooi beebje op de wereld mogen zetten. Tot die tijd moeten we nog maar even doorbijten!

Lfs Marieke

• Pebbles mv 2 boys

Helaas welkom op dit forum. Ik heb erg veel aan dit forum. Hier kan je tenmiste met mensen praten die begrijpen hoe het is. Mensen die ook een maand na de miskraam nog naar je luisteren. En mensen die weten waar je het over hebt.

Ik heb toevallig net een boek gelezen, ongekend verdriet. Het gaat over miskramen en doodgeboorte. Erg mooi boek. daarin staat ook dat je niet alleen je kindje verliest maar ook je droom en je toekomst visie.

Neem de tijd om alles te verwerken. Ik begrijp dat je snel weer zwanger wilt worden. Ik hoop dat je snel een goede test hebt.

Gr. daan

• ~ Moksi M2B 12/07/08~

Ik heb idd ook een boek gelezen na mijn 2e MK, weet ff de titel niet meer maar de boodschap is idd hetzelfde als die van Pebbels.

Ik heb er ook veel aan gehad, daardoor kon ik het ook beter verwerken!

Mijn laaste MK (die ik tijdens het lezen van het boek kreeg) was het emotioneel iets minder zwaar, omdat ik het boek aan het lezen was en omdat ik nog een beetje in het rouw proces van de 2e MK zat.

Maar goed hoe dan ook je moet er wel de tijd voor nemen.

Sterkte!

• Tes mv Devi

Hoi marieke,

Wat vervelend voor jullie zeg! Zeker omdat je je heel zwanger voelt en dan plotseling bij de echo ziet dat het voorbij is. Dat is vast een hele schok.

Ik herken je ervaring over de reacties om je heen. Heb zelf ook een zoontje van ruim 14 maanden maar wil graag een tweede kindje. Het weinige verschil tussen beide, leek me altijd geweldig! Sommige mensen weten misschien niet hoe ze ermee om moeten gaan en zeggen dan; maar je hebt toch al een kindje??! En ga daar eerst maar eens van genieten!

Dat soort opmerkingen doen pijn. Juist omdat je al een kindje hebt, weet je hoe mooi het is en doet het gemis van een tweede kindje pijn.

Voor mezelf heb ik weer besloten om ‘door’ te gaan, maar dat wil niet zeggen dat ik er altijd aan denk!!

Ik zit zelf ook veel op dit forum, put veel steun en kracht uit andermans verhalen en krijg veel steun en lieve reacties van iedereen. Dat geeft me moed!

Dus vertel en praat, dat helpt!

Veel sterkte, en ik hoop inderdaad voor ons allemaal dat het goed komt!

liefs Tessa

• Karin

Hoi,

Wat fijn om je verhaal te lezen!!!Ik herken het zo!!!Ook ik heb 5 weken geleden een miskraam gehad.Was toen ook 11 weken en op de echo bleek dat het kindje ook zo rond de 9 weken overleden was.Alleen is het bij mij wel ‘spontaan’gekomen,inclusief de weeen en alles wat erbij hoort.Ook ik heb al een kleintje van 2 jaar.

En inderdaad de wereld draait gewoon door!Tuurlijk is dat wel logisch…niet iedereen kan maar eeuwig bezig zijn met onze miskraam…maar toch is het soms moeilijk.Ik heb ook heel eerg het gevoel dat ik zo snel mogelijk weer zwanger wil zijn.Ik baal ook ontzettend dat ik nu alweer 2,5 week vloei,nadat het een 1,5 week over was.Ik moet morgen voor een echo weer.Zo blijf je er mee bezig en kan je het maar niet afsluiten.

Dat googlen ken ik inderdaad!Ik zeg ook steeds tegen mezelf dat ik dat beter niet kan doen hihi.Je leest er dingen die je eigenlijk niet wil lezen.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je cyclus!Dat heb ik ook een beetje!Toen ik stopte met de pil duurde t 3 mnd voordat ik ongesteld was,ben bang dat dat nu weer zo lang gaat duren!

Nou,sterkte verder ermee!En hopelijk hebben we allemaal gauw een positieve test in handen!!!

Thanks voor jullie reacties meiden. Lief om te lezen dat jullie zo meeleven. Wat ontzettend naar dat jullie iets soortgelijks moest overkomen maar ja, daarvoor zitten we nou eenmaal op dit bord helaas.

Ik duim inderdaad voor iedereen - dat we maar snel weer een gezonde zwangerschap mogen meemaken. En natuurlijk: een gezond beebje op de wereld mogen zetten.

Lfs Marieke

Jeetje Karin, wat toevallig zeg. Inderdaad, superveel overeenkomsten tussen onze verhalen. Rot dat je morgen weer voor een echo moet, ik hoop niet dat je alsnog gecurreteerd moet worden omdat er weefsel is achtergebleven.

Ik heb ook in twee delen gevloeid dus, alhoewel het tweede deel meer bruinrood was dan helder rood. Ik hoop dat het bij jou toch meevalt en vanzelf stopt.

Ik duim voor je, laat nog even weten hoe het gegaan is!

Lfs Marieke

• Karin

Hoi,Ja veel overeenkomsten he??Vindt ik wel fijn hoor,niet voor jou natuurlijk…maar tis zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die het meemaken.

Heb vanmorgen de echo gehad en er zat inderdaad wat rommel nog.De vk heeft met de gyn.overlegd en ik krijg nu voor 10 dagen pillen(soort anticonceptie in dubbele dosis)en daarna wordt ik dan goed ongesteld en waarschijnlijk komt het dan allemaal wel mee.Nou ben hier wel blij mee,dan is het eindelijk klaar zeg maar.

Heb jij lang gevloeid na de miskraam?En nu zit je op je 1e menstruatie te wachten?Liever niet natuurlijk hihi!!!

Nou,succes hoor!Groetjes

Hoi Hoi,

Wat een prettig idee die pillen. Nog even een goede ‘opruimactie’ dus. Gelukkig hoef je dus niet alsnog gecurreteerd te worden. Niet dat 't een ernstige ingreep is, maar toch, als het niet hoeft, is het natuurlijk prettiger.

Ik wacht idd op mijn menstruatie en word een beetje ongeduldig ;-) inmiddels is het 5 weken na de curretage. Op zich redelijk lang rommeltjes verloren na de curretage; klein weekje echt gevloeid, toen weekje niets en daarna nog een klein weekje alleen bruinige afscheiding. Niet echt meer vloeien dus, maar toch was mijn lichaam nog wel bezig met opruimen.

Sinds een weekje klussen we wel weer ‘voor het echie’ zeg maar. We zien wel waar het schip strandt. Ik heb tussendoor in ieder geval een keer een zw.test gedaan en die was weer negatief, dus iedere nieuwe positieve test is in ieder geval van een nieuwe zwangerschap en niet nog van de vorige. Overigens ga ik er niet vanuit dat het weer zo snel gaat hoor. Voordat ik zwanger was van mijn zoontje waren we 10 maanden bezig, nu was het na 1 maand raak, maar dat was boven verwachting snel.

Sterkte Karin, ik hoop dat je geen bijwerkingen krijgt van die pillen. Ik duim voor je!

Grtjs Marieke