Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ovulatie testen

• dineke

wie heet baat gehad bij ovulatie testen?

ik hou het bij met temp en rond de 17 dag gaa thij omhoog

en word dan rond de 30 dag ongi nu dus ook

heeft het dan nog zin om die testen te kopen ?/

• Tes mv Devi

Hoi Dineke,

Ik heb nog nooit een ovulatie test gebruikt, dit omdat ik altijd heel duidelijk mijn eisprong voel. Ik denk dat als je temp rond de 17e dag altijd omhoog gaat, dat je dan vrijwel zeker je eisprong hebt. Dan is een ovulatie test misschien een beetje overbodig. Maar als je je er prettiger bij voelt, kun je het natuurlijk altijd een keertje proberen. Je kan ze goedkoop bestellen bij Sensitest.

liefs Tessa

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Volgens mij is het verschil tussen temperaturen en ovulatietesten, dat je met ovulatietesten weet dat je eisprong ERAAN KOMT en met temperaturen dat je je eisprong HEBT. Met ovulatietesten heb je dus iets meer ‘tijd’ om te plannen wanneer je gaat klussen en hoef je je partner niet gelijk het bed in te trekken ;-)

Ik heb ze gebruikt toen ik bezig was zwanger te worden voor de 1e keer. Dat duurde vrij lang en ik wilde weten of ik uberhaupt wel een eisprong had. Dat bleek inderdaad het geval door die ovulatietesten. Na de tweede maand gebruiken (10e maand in totaal na het stoppen met de pil) werd ik zwanger.

Je zou er dus wel wat aan kunnen hebben, maar ze zijn wel onwijs duur helaas :-(

Succes! Ik ga duimen.

• dineke

moet je elke dag testen ?? of staat allemaal wel in de bijsluiter en als de test positief is moet je dan elke dag sex hebben indie dagen of hoe werkt het precies??

• pop

Ha! hier een ervaren gebruiker…

er zit een berekening bij die aangeeft vanaf wanneer je moet testen. Heb je eenmaal je eisprong, dan kan je doortesten om te kijken hoe lang die periode bij jou duurt, dat verschilt namelijk per persoon. In die periode, totaal een dag of 5-6, is het handig zoveel mogelijk te klussen, om de dag maar nog liever iedere dag. Het is een supersimpel middeltje om precies te weten te komen wanneer je vruchtbaar bent, maar inderdaad wel een dure grap. Ik gebruik ze van clear blue en betaal voor 7 strips (dus voor 7 dagen testen) rond de 30 euro…

Succes!!!

Pop

• @lie

Hoi,

Volgens mij is het zo dat als je temp omhoog gaat, dat dan je eisprong is geweest! Je moet dus voor die tijd al aan de klus zijn!

Ik gebruik de Persona om mijn eisprong te bepalen. Ooit een keer tweedehands gekocht. Een doosje met staafjes kost 13 euro nog wat (8 staafjes). De computertjes worden ook regelmatig tweedehands op MP aangeboden.

• Melanie

Hallo ,

Ik zat er vandaag over de denken om ook die testen aan te schaffen, ik wist niet dat de duur van je eisprong bij iedereen verschilt , ik dacht altijd dat je eicel 2 dagen goed bleef. Bij mij is m,n eisprong altijd op de 14e dag en kan ik soms niet lopen van de pijn. Maar zou toch wel willen weten hoelang het duurt , misschien heb ik het soms wel mis? Ik zou het graag 100% zeker willen weten.

Kan je eisprong per maand verschillen wanneer je hem heb? ik bedoel , soms op de 14e dag en soms op de 18e dag? haha als dat zo is dan heb ik m misschien wel gemist:-o

Groetjes Melanie