Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn miskraam

• Melanie

Oktober 2007 , Helemaal in de wolken van de uitslag van de zwangerschap test.

Ik kon het nog niet echt geloven dat het echt in mijn buikje zat, maar na de eerste echo in november kon ik echt niet meer omheen. Dolgelukkig natuurlijk! Ookal was het wel heel erg vroeg om dingenjtes te kopen, dat kon mij niets schelen. Want ik wist toen wel , miskramen gebeuren. Maar dat kon mij niet overkomen had ik in mijn gedachten. Na 9 weken werden mijn zwangerschap verschijnselen iets minder. Niets aan de hand hield ik mezelf voor , Na 9 weken is je lichaam misschien al wat gewend aan die zwangerschaps hormonen toch? Ergens diep van binnen maakte ik me wel zorgen, maar waarom mezelf angst aanjagen en dan de gezondheid van de baby beinvloeden? M,n bosteren deden na de 10e week bijna geen pijn meer, M,n baarmoeder voelde ik al wel een beetje omhoog komen. Elke nacht als ik ging slapen , viel ik in slaap met m,n hand op m,n buik,en een glimlach op mijn gezicht, pratend met mijn kindje. De weken verstreken , ik had toch al een hoop babyspullentjes in huis, als ik langs een babywinkel liep was ik er niet uit te sleuren. Met 14 weken had ik weer een afspraak met de verloskundige. Ik samen met mijn schoonzus , op mijn roze wolk naar de verloskundige. Wij gingen het hartje luisteren! Oh wat had ik daar naar uit gekeken zeg. Na een kort gesprekje ging ik ligen op de bank(bed) Zij legde de dophfone op m,n buik, het was al een klein bolletje , ik was hardstikke trots! Maar na een paar min. kon ze nog steeds niets vinden. Ze zei dat er niets aan de hand was , en dat het kan dat je nog niets kunt horen. Ik had nog steeds niets in de gaten. Ze zette het echoapparaat aan en zei tegen mij dat we het wel konden zien. De lichtentjes in m,n ogen begonnen te stralen en m,n hart maakte een sprongetje van vreugde , want ik kon m,n kindje weer zien. Ze zette dat ding op m,n buik en ik zag meteen , echt meteen dat er iets mis was. Ik zei gelijk tegen haar : Is het niet te klein . Het bleef akelig stil en ze zei dat er iets heel goed mis is en keek alleen maar. Ik heb het nog 3x gevraagd , wachtend op bevestiging dat het niet zo was. Leeft het nog ? Leeft het nog ? heb ik meerde keren in wanhoop gevraagt .Maar ze zei na een lange stilte tegen me, het kindje is overleden. Ik was helemaal geschokt , kon het niet bevaten wilde het niet geloven, verbijsterd. Gebroken , op dat moment storte mijn wereld in. Even later vertelde ze mij , dat het al met 9 weken overleden was. Onmacht , woede , op mijn eigen lichaam , heeft het mij zo voor de gek gehouden, waarom kwam het er niet uit? waarom is het doodgegaan? is het mijn schuld? zoveel vragen , zo weinig antwoorden. Ik hield elke dag van mijn zwangerschp een boek bij. elke dag schreef ik daarin. week voor week, dag in dag uit. 24 uur p/d was ik ermee bezig. Zo met een harde schop van m,n wolkje afgetrapt. Nadat ik thuis was , voelde ik nog steeds aan mijn buik, tranen liepen over mijn wangen. Mijn dode kindje in mijn buik…. Ik ben de volgende dag naar het ziekenhuis geweest en een afspraak gemaakt voor curretage. Die arts in opleiding die ik sprak die moest ik later nog even uitlegen dat mijn kindje dood was!! want daar was hier niet van op de hoogte! belachelijk. Met de echo toen nog gegeken. Het was nog steeds 3 cm. en gekrompen want het was ingevallen doordat het kindje dood was al een tijdje. Die volgende dag begon het bloeden, ik was er niet op voorbereid en schok zo erg. Nu was het echt werkelijkheid. Nu was ik er zeker van dat het dood was. Het was zo moeilijk te geloven. Na 3 nachten bloede het nog steeds, kleine beetjes, naar s,nacht kreeg ik ongelooflijke spiersamtrekkingen inm,n onderrug en buik, 4 nachten heb ik het aangekeken en gekrampeerd van de pijn , nog steeds elke nacht voelde ik aan mijn buik. Zelfs nu nog.. Na de 4e nacht kon ik het echt niet meer uithouden ze werden steeds sterker. Om 4 uur snachts naar het ziekenhuis toe, toen hield het op, dat zal je net zien,ze lieten zien op de echo dat m,n baarmoeder bezig was het vruchtje af te stoten. het was 13 januari 2008. En ze hebben me gelukkig eerder de curretage gevegen dan gepland. Toen was het weg… Mijn kindje .. maar nog lang niet uit mijn hoofd. Ik had het niet meer bij mij.. Ik heb gelukkig wel afscheid kunnen nemen. Maar ik zal hemof haar de rest van mijn leven missen. En dan hoor je om je heen , als je voldragen ben en het gaat dood dat is nog erger, Ja miss wel , maar betekend dat dat mijn verdriet niets voorstelt? en dat ik me aanstel? Gebroken van binnen , werkelijk gebroken , opeens zie je overal zwangere vrouwen rondlopen , en krijg je post dat jeje zwangerschapdoos mag ophalen bij de etos, moeders voor moeders melde dat je urine eigelijk al die tijd lang niet goed is geweest, omdat het al zo lang dood was. Ik voel me in de maling genomen door mijn lichaam , en ik durf niets meer aan te nemen zonder zekerheid. 5 weken was het dood in m,n buik.. onwerkelijk dat ik die 5 weken lang dacht dat alles goed was. Groetjes melanie

• Melanie

Ik las net een bericht van M&M Mama van tijs , Ja dat beeld dat ik toen zag bij de verloskundige, dat het daar maar een beetje stil ligt, helemaal stil , met bijna ontwikkelde armpjes en beentjes, het ligt daar maar… Terwijl ik met de 9 e week nog een echo had en toen was het aan het springen en bewegen en ik zag het hartje als een gek kloppen , en dan ligt het daar maar.. dood te zijn… Hartverscheurend. Ik heb de echo,s nog, van levend en dood… Mijn kindje.. Ons kindje.

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Hee Melanie,

Wat onwijs klote voor jullie ….. en wat een herkenbaar verhaal heb je geschreven. Bijna identiek aan de mijne, met als enige verschil dat wij er met 12 weken achterkwamen bij de eerste echo.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Probeer er veel over te praten als je daar behoefte aan hebt. Met mij gaat het inmiddels wel weer, maar ben er toch nog elke dag mee bezig.

Dikke knuffel en veel sterkte.

Trouwens, misschien een tip: ik heb een doosje gemaakt met daarin alle spulletjes die met de zwangerschap/baby te maken hebben. Zwangerschapstesten, kaartjes, paar kadootjes die we al hadden gekregen, echo's, en alle kaarten die we kregen toen het mis was. Iedere week pak ik dat doosje erbij en kijk ik alles door. Doet me goed merk ik.

Nogmaals sterkte!

• Melanie

Heeel erg bedankt voor je reactie!

Ik heb een grote box met alles erin, foliumzuur , extra vitaminen, alle boeken die ik had , echo,s , enzv. In mijn babydagboek kan ik en durf ik nog steeds niet te kijken. Het doet echt zo ontzettend veel pijn. Het lijkt net voor m,n eigen gevoel dat als ik daarin kijk dat ik dan mischien weer in die wereld zit. Ik weet het niet. Alles wat ik schreef was direct aan mijn kindje bedoeld, voor als hij of zij het later zou lezen, ik heb er wel gedacht om er nog iets in te schrijven, hoe alles is gegaan enzo, maar dat zou dan definitief het einde van hem boekje zijn en van het verhaal, maar ik kan het niet afsluiten….

Jij ook heel veel sterkte ,

Ben je al bezig met een nieuwe zwangerschap?

Ik wil heel heel heel graag een kindje daar ben ik ook mee bezig maar ik ben zo ontzettend bang dat ik het anders ga voelen en ga beleven dan die eerste zwangerschap, ik vind het een wonder hoe alles ontstaat, Hoe moet dat nou als ik weer zwanger word? Kan ik leven zonder angst voor een miskraam? Ik denk het niet, het is en was toch je kindje , en als je weer zwanger bent heb je een ander kindje? Geeft dat net zoveel genoegen als de eerste? Ik ben er zo bang voor. En als nou alles goed gaat , wat zeg je dan tegen je kind als hij of zij er om vraagt ? dat hij of zij de 2e is? ik weet het echt niet.

M,n vriend en ik zijn volop bezig ,Het is niet zo lang geleden sinds alles is gebeurd, februari, maar ik weet wel dat het kindje dat er komt nooit een vervanging zal zijn, En zelf nu vertoon ik veel tekenen van zwanger zijn , maar ik durf niets aan te nemen omdat ik nog steeds het gevoel heb dat m,n lichaam me voor de gek houd en de teleurstelling des te groter is.. dinsdag ongestelt worden, ik heb ontzettend veel pijn in m,n borsten , ze doen normaal gesproken ook wel pijn maar ze zijn nu zo opgezet ! normaal voel ik m,n eisprong op de 14e dag , voelde ik ook en toen ging het weer even weg, en nu heb ik een heel ander gevoel in m,n buik (baarmoeder) Geen menstruatie pijn maar heel anders, ik voel het niet maar als ik m,n onderbuik een beetje indruk is het heeeel gevoelig. Ben heel chagerijnig laatste paar dagen en normaal heb ik dat alleen maar als ik een dag van m,n menstruatie afzit, en ben ook heel moe. Ik durf echt nergens op te hopen. Oja ook toen ik vorige keer zwanger was werd ik ziek van haarlak , gisteren had ik dat weer ????? Wil ik het nou zo graag dat ik die verschijnselen zelf krijg of ik het echt waar? zoveel vragen….

Als jij ideeien heb wil ik die heel graag horen :-)

Of iemand ?

Groetjes Melanie

• Pebbles mv 2 boys

Wat een rotverhaal. Je droom en je toekomstvisie is ingestort. Je plannen en alles wat je voor ogen had is weg. Zomaar ineens. Van intens geluk naar intens verdriet.

Heel veel sterkte.

• Melanie

Heel erg bedankt , jij ook heel veel sterkte !!

Ik heb nu echt het gevoel (wat ik nog niet eerder had) dat mensen me begrijpen, weten wat ik bedoel.. ik voel me begrepen, Dank jullie wel allemaal!

• Tes mv Devi

Hoi Melanie,

'welkom' op dit forum. Wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Je valt echt van het ene moment op het andere in een diep gat. Erg hoor.

Het is mij helaas twee keer overkomen, alleen waren beide ‘spontane’ miskramen en begon het met bloedingen. Ben er ook helemaal kapot van geweest (en nog steeds hoor) Ik heb veel aan dit forum, kijk en schrijf regelmatig mee om steun te krijgen maar ook om te geven!

Heel veel sterkte,

liefs Tessa