hallo lieve mensen ,
ik zal mij even in het kort voorstellen , ik ben een vrouw van begin dertig , ik heb twee kids van 8 en 5 , heerlijke monsters zijn het.
ik ben vier maanden geleden heel erg ziek geworden , ik heb de diagnose auto imuum ziekte gekregen en moet het daar de rest van mijn leven mee doen.
deze ziekte zat er al een aantal jaar maar is door een zwangerschap actief geworden , komt door de hormonen zeggen ze in het ziekenhuis .
ik kreeeg toen dus een miskraam , de artsten zeggen dat ghet veel voorkomt bij deze auto imuum aandoening.
ik ben toen na de miskraam heel ziek geworden , gelukkig gaat het nu weer goed op wat herstellen wat erg lang duurt na voel ik me weer redelijk de oude.
wel wat zenuw beschadigingen opgelopen maar dat kan jaren duren voor dat hersteld is ,
hoe dan ook , mijn arts heeft mij en manlief dus gevraagt een half jaar onze kinderwens uit te stellen vanwege dat hij liever heeft dat de ziekte slapend is gedurende zes maanden zodat de zwangerschap beter wordt ,ook slik ik nog een aantal medicijnen , waaronder prednison , imuran , en arcoxia , dit zijn allemaal medicijnen voor de ziekte om ontstekingen tegen te gaan .
nu is mijn probleem , ik ben dus toch zwanger geworden , inmiddels al een week of vijf , niets van gemerkt , wel stiekum toch erg blij ermee .
ik vraag me nu af wat moet ik nou ? mijn vraag is dus eigenl;ijk , heeft iemand ervaring met een ziekte en een zwangerschap tegelijk , gebruikte of gebruiken jullie ook medicijnen , enz…
jullie snappen heb wel duizende vragen , ik ben onder andere heel bang voor weer een miskraam natuurlijk .
kunnen jullie als jullie ook in zo een situatie zitten mij iets meer vertellen over jullie ervaringen , artsten zeggen niets , ik wil me even voorbereiden voor ik met mijn prof ga praten , ik ben namelijk bang dat hij gelijk zegt het af te breken , nou daar zit ik dus no way niet op te wachten .
dus graag jullie ervaringen ,
ik hoop door julllie meer tw weten te komen en me goed voor te kunnen bereiden op wat komen gaat .
grioetjes