Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cyclusduur na mk langer?

• Mama van Evy

Ik heb even een vraag over de duur van je cyclus na een mk. Ik heb PCO en voor de bevalling had ik echt enorme lange cyclussen. Na de bevalling van Evy was mijn cyclus mooi rond de 28 dagen, soms wat langer maar de langste was 35 dagen en dat was eenmalig. Die keer ontdekte ik ook dat ik zwanger was.

Nu heb ik dus 29-02 een mk gehad en nu heb ik nog steeds geen menstruatie, ik weet 100% zeker dat ik niet weer zwanger ben aangezien ik vorige week hcg heb laten prikken.

Ik zit nu op dag 44 en nog niks te zien van rode duivels. Is dat normaal dat je na een mk ineens weer langere cyclussen kunt krijgen, ik dacht juist dat je daarna extra vruchtbaar was…

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Hoi,

Ja, dat is normaal. Na een miskraam (of curretage in mijn geval) kan je hormoonhuishouding aardig van slag zijn waardoor het lang kan duren voordat je weer ongesteld wordt. Gemiddeld is geloof ik tussen de 4 en de 8 weken. Ik ben op 27 februari gecurreteerd en werd op 5 april weer ongesteld, 5.5 week later dus.

Vervelend he, dat wachten. Daarna kun je pas weer echt aan de slag. Ik weet overigens niet of je extra vruchtbaar bent na een miskraam, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Hoop dat je rode duivels snel komen.

Lfs Marieke

• Mama van Evy

Ik heb inmiddels op google gelezen dat het zelfs tot 8 of 9 weken na de miskraam kan duren.. Pfff zou willen dat het snel doorzette, heb al wel een week of wat last van buikpijn maar er gebeurd niks!