Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gelijk weer verder of ff wachten? Moeilijk

• Suzie80

Hoi meiden,

Afgelopen donderdag ben ik gecuretteerd.

Was bijna 14 weken zwanger en rond de 13 weken is het hartje gestopt met kloppen.

Lichamelijk gaat het al weer iets beter nu.

Vloei bijna niet meer, voel me alleen nog erg slap.

Emotioneel is het best moeilijk.

Het liefst zou ik gelijk weer zwanger zijn.

volgens de gyn zou dat ook gewoon kunnen en is er geen reden om te wachten als je dat niet wilt.

Nou las ik ook ergens dat het 1e eitje na een miskraam minder is.

Wat weten jullie hiervan.

En als je gewone cyclus weer op gang is gekomen, zijn je hormonen toch wel weer grotendeels normaal?

Wat zijn jullie afwegingen geweest?

En hoe lang duurde het voordat jullie cyclus weer op gang kwam?

Groeten

• pluisje

Hoi,

In juli 2006 ben ik met 23 wkn bevallen,na 6wkn ongeveer nog een curretage gehad. Ongeveer 7 wkn na mijn curretage werd ik weer ongesteld.

In februari 2007 ben ik weer zwanger geraakt, in nijmegen hadden ze het advies gegeven langer te wachten( omdat je emotioneel toch wat voor de kiezen hebt gehad) maar mijn eigen gyn vond dat we het wel weer konden gaan proberen ook omdat ik er niet jonger op zou worden (toen 38).

Ik weet nog wel dat ik in december en januari zwaar teleurgesteld was dat ik weer ongesteld was geworden, tja je wilt zo graag.

Maar ik denk wel dat het goed is even een keer gewoon ongesteld te worden, was ook het advies van mijn gyn. Nu hebben we een zoon van 22 wkn

Ik weet niet of je hier iets aan hebt…in iedergeval wens ik je heel veel sterkte de komende tijd !!!!!

• saskia

Ik heb in oktober 2007 een vroeggeboorte gehad na 16 weken zwangerschap. Daarna na mijn gevoel geluisterd. Ik vond het zelf erg prettig om een keer een normale menstruatie te hebben, daarna zijn we het weer gaan proberen. In maart dit jaar was ik weer zwanger, maar ik heb helaas afgelopen vrijdag een miskraam gehad. Ben kapot dat het nu weer gebeurd is en moet even niet aan het verdriet, de pijn en de teleurstelling denken!

Het is gewoon heel erg persoonlijk. Luister naar je zelf en je lichaam!

Veel sterkte, groetjes Saskia

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Hi Suzie,

Wat naar dat je dit hebt moeten meemaken! Fijn dat je nauwelijks meer vloeit, maar doe nog ff lekker rustig aan. Het is niet niks!

Ik heb in februari een curretage gehad bij 13 wkn zwangerschap (hartje was paar weken eerder gestopt met kloppen). Zelf had ik ook het gevoel er gelijk weer voor te willen gaan, maar mijn gyn zei dat het beter was om 1 menstruatie af te wachten. Dat hebben we gedaan en 5.5 week later werd ik weer voor het eerst ongesteld. Nu zitten we in onze 1e ronde na de curretage en ik hoop natuurijk met heel mijn hart dat het snel weer raak mag zijn. Als je dit meegemaakt hebt verlang je volgens mij alleen maar extra naar een nieuwe zwangerschap. Althans, ik wel.

Er zijn ook vrouwen die een paar maanden ‘rust’ nodig hebben in hun bolletje en nog niet aan een nieuwe zwangerschap moeten denken. Het is dus heel persoonlijk. Luister goed naar je gevoel.

Sterkte met het verwerken!

Gr. Marieke

• Pebbles mv 2 boys

Wat vervelend dat je zo laat een miskraam hebt gehad. Je denkt toch dat je dan de kritieke fase hebt gehad.

Ik heb na mijn 1è miskraam een keer ongi afgewacht. en daarna was ik gelijk weer zwanger. Helaas werd dit weer een miskraam. Na de 2e miskraam niet gewacht en meteen zwanger. Dit werd helaas ook een miskraam. N de 3 miskraam weer een keer ongi geworden en nu 8 weken zwanger.

Je moet gewoon bij jezelf nagaan wat je geestelijk aan zou kunnen. Deze zwangerschap is voor mij en zeker voor mijn man de laatste keer. Gaat het nu fout dan stoppen we er mee. Mijn grens ligt verder dan die van mijn man. Mijn man had ook het liefst een keer een halfjaar gewacht maar ja vrouwelijke hormonen he.

Ik zou een ongi afwachten (en pas op ook bij de 1e keer ongi krijg je weer een klap) en dan eens kijken hoe je je voelt. Heel veel sterkte

• Suzie80

Het blijft een moeilijke keuze.

Denk wel dat als mijn lichaam er niet klaar voor is het niet zal lukken.

Het is ook ze tegenstrijdig.

Op de ene site lees je dat je deze maand juist extra vruchtbaar bent, ergens anders lees je weer dat het eitje van mindere kwaliteit is en je meer kans hebt op een miskraam.

Wat is er waar?

Heb trouwens last van mijn borsten en er komt wat vocht uit, hebben jullie dat ook gehad en hoe lang duurt dat?

• saskia

Volgens mij is dat de melkproductie van je borsten…erg vervelend! Ik had dat toen gelukkig niet en nu ook weer niet, alleen doen mijn borsten nog een beetje zeer. En daar kan ik kwaad om worden, ze mogen alleen zeer doen als ik zwanger ben!

Je kan het altijd nog aan de verloskundige of gynaecoloog vragen toch? Ik moet in mei weer terug om te kijken of mijn baarmoeder weer geheel leeg is, dan vraag ik wat het beste is. Eigenlijk denk ik zelf dat je er geestelijk ook klaar voor moet zijn, want mocht het weer gebeuren, die klap moet je maar kunnen verwerken!

• ragonda

ik heb gister een miskraam gehad,wat heb dit een inpact op het hele stukje zwangerschap en de rest van je leven.

ik weet eigenlijk niet helemaal hoe ik me moet voelen maar in één woor @!#$!!

ik was 12 wkn en waarschijnlijk is het met 11 wkn gestopt.

natuurlijk ben ik als de dood dat er nog een miskraam komt maar daar ga ik dan maar niet vanuit!!(probeer ik)

ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weer zwanger raken zelfs nog voor mijn volgende cyclus als dat kan , kan het lichaam dit niet aan stoot hij het toch af zou ik dan zegge en er zijn genoeg vrouwen waarbij het dan wel goed gaat.

maar heb geen idee wanneer ik dan vruchtbaar kan zijn jullie mss?

heel veel sterkte voor jullie allemaal

ragon

• ~ Moksi M2B 12/07/08~

Hi,

Je moet gewoon naar je gevoel luisteren.

Ik heb in 2006 helaas 3x een miskraam moeten mee maken (mei/okt/dec).

Na elke MK dacht ik…ik zie het wel.

Maar na de laatste MK wilde ik toch weer super snel zwanger worden. Alleen moesten we allerlei testen doen om te achterhalen wat de oorzaak was en aan de ene kant dacht ik (en werd ons ook door het ziekenhuis verteld) we gaan gewoon door met proberen, maar ergens hield het me ook tegen.

Al met al heeft het na mijn laatste MK toch bijna 10 mnd geduurd voordat ik weer zwanger was. Gelukkig gaat het nu goed.

Maar goed…luister naar je hart en doe waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Groetjes Silla