Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wanneer vruchtbaar na miskraam

• ragonda

ik ben eigenlijk net mn kindje verloren , maar denk nu ook al na over een nieuwe zwangerschap , op deze manier kan ik het beter verwerken zegt mijn gevoel.

weet er iemand wanneer je weer vruchtbaar bent na je miskraam?

ik heb ook gelezen dat een zwangerschapstest nog 2 maanden na de miskraam aan kan geven dat je nog zwanger bent, iemand hier ervaring mee?

iedereen sterkte

liefs ragon

• M&M mama van Tijl (14-06-06)

Hoi Ragon,

Heel naar wat je is overkomen. Probeer een beetje rustig aan te doen! Het is niet niks allemaal. Je was ook al een aardig poosje zwanger ….

Wanneer je precies vruchtbaar bent is onduidelijk. Je kunt je ongi weer verwachten tussen de (gemiddeld) 4 en 8 weken. Maar dat kan ook eerder en later zijn. Kortom: wanneer je ovuleert is de eerste keer een raadsel. Meestal wordt ook aangeraden om één menstruatie af te wachten voordat je er weer voor gaat. Maar goed, dat is atlijd aan jezelf natuurlijk.

Van die zwangertest klopt: ik had 4 wkn na mijn curretage nog een positieve test. Het kan lang duren voordat alle zwangerschapshormonen uit je lichaam zijn.

Ik hoop in ieder geval dat je snel weer zwanger mag zijn.

Sterkte!

Lfs Marieke

• ~ Moksi M2B 12/07/08~

Hi meis,

Ik sluit me volledig bij Marieke aan…

Sterkte meis, ik weet hoe je je voelt!

Veel liefst

Silla

• monique

Hallo Ragonda

Ik denk dat je voordat je weer je eerste menstruatie krijgt ook al weer zwanger kunt worden. Je wordt nl. ongesteld als een eitje niet bevrucht wordt. De gynaecoloog zegt dat je 1 menstruatie moet afwachten. Als je in die tussentijd niet zwanger zou kunnen worden zou hij dat ook niet zeggen. Mij is toen verteld dat je 1 maand moet wachten omdat ze dan beter kunnen inschatten hoelang je zwanger bent omdat ze uitgaan van je laatste menstruatie. Maar evengoed is het misschien beter om 1 maand zeker te wachten. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik verder ook geen condooms ofzo heb gebruikt na mijn miskramen, als ik zwanger zou zijn zou ik het ook goed gevonden hebben en ze komen er heus wel achter hoe lang je dan al zwanger bent.

Groetjes Monique

• ragonda

hey meiden

bedankt voor jullie reactie

nou wij klussen vrolijk verder, maar hopen nog nergens op , als het meteen weer lukt is het enorme last , maar als we een maandje of paar moeten wachten is het niet anders.

ik vloei nu niks meer en dat is op zich ook weer een lekkr gevoel!

en we zullen snel weten of het raak is ik ben nu 2 weken na mijn miskraam

x x ragonda