Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eerste echo???

• chantal

Hallo allemaal

kan en wil iemand mij vertellen wanneer ik voor de eerste echo kan gaan???

ik ben pas 6,5 week zwanger, maar ben zo bang om weer een miskraam te krijgen.

heb er 3 jaar geleden ook 1 gehad

wie kan mij helpe? want als het aan de assistent van de huisarts ligt kan ik pas een echo laten na 10 weken.

en wanneer kan ik gaan om te horen of het hartje klopt???

groetjes een wanhopige meid

• alice

hallo Chantal,

Je kan nu de verloskundige wel bellen hoor, en zeggen dat het destijds is misgegaan en dat je erg nerveus bent…….

Ze kunnen dan misschien deze week/volgende week een inwendige echo maken en kijken of alles goed is!

Ik heb in maart een mk gehad na 7.5 week zwangerschap, heel erg balen dus. maar zijn bezig met de verwerking en hopelijk snel opnieuw zwanger worden.

Ik hoop voor je dat het goed met je gaat en dat je snel zekerheid hebt.

Nou meid, doe rustig aan en geniet vooral ook van het zwanger zijn..

Liefs Alice

• @lie

Je kan er natuurlijk wel eerder een krijgen, maar of het je gerust zal stellen is ook nog maar de vraag.

Afgelopen december kreeg ik met 15 weken zwangerschap te horen dat het hartje van mijn kindje niet meer klopte, na twee keer een echo gehad te hebben waarop alles er goed uitzag. Het was dus een donderslag bij heldere hemel. Nu ben ik weer zwanger (nu 13 weken) maar ik heb er bewust voor gekozen om geen extra echo's of controles te doen. Het liefst zou ik iedere dag een echo willen, maar wie geeft me de garantie dat het dan wel goed blijft gaan? Ik wil gewoon leren om vertrouwen te hebben in deze zwangerschap, hoe moeilijk ik dat ook vind.

• Marjolein

Hoi, vorig jaar ook een eerste miskraam gehad, geen bloedverlies maar ik voelde dat het niet goed zat. Totaal geen zwangerschapsverschijnselen en helaas bleek het waar te zijn. Ik ben nu weer zwanger en alle verschijnselen verdwenen weer in week 7. Ik heb de Gyn. gebeld en voorgelegd dat ik sterk vermoedde dat het weer fout ging. Ik kreeg dezelfde dag nog een echo en er was een piepklein hartje te zien, echt gerust ben je dan ook niet, dus ik snap @lie ook héél goed…eerst maar eens wat verder zijn, maar toch geeft het een beetje rust. Dus ik zou gewoon bellen hoor, met 9,5 week heb ik weer een echo en ze vonden me echt niet raar, ze konden het zich heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt.