Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit prikbord, maar ik geloof dat ik wel wat steun kan gebruiken.
Heb in januari een miskraam gehad. Met 11 weken de eerste echo te laten maken en toen bleek ons Prutske al 2 weken dood. Daarna nog ruim twee weken gewacht en uiteindelijk gecuretteerd. Geen bloedverlies, krampen of wat dan ook gehad. Dus het kwam nogal als een verrassing.
Exact 28 dagen na de curettage was ik weer ongesteld. En de maanden erna ook exact iedere 28 dagen. (Volgens de gynacoloog een erg goed teken).
Maar met de maanden die voorbij gaan, word ik steeds verdrietiger. Ik was binnen twee maanden zwanger nadat ik met de pil was gestopt. Ergens had ik de verwachting dat ik wel weer zo snel zwanger kon raken. En als ik weer zwanger was dat ik dan minder verdrietig zou zijn.
Nu heb ik de laatste twee maanden best wel buikpijn tussen de menstruaties door (rond de eisprong). Vorige maand was ik vier dagen overtijd, maar toen was ik blij dat ik niet zwanger was, want ik had zoveel krampen dat het nooit goed zou kunnen zijn. En vandaag zou ik weer ongesteld moeten worden. Maar nog niets aan de hand… het voelt nog niet zo (helaas zegt de zwangerschapstest ook nog niets). Ben al bij de huisarts geweest: mijn buikpijn hoeft niets te betekenen, maar we houden het wel in de gaten; voor mijn verdriet heeft hij me doorverwezen naar een psycholoog.
Groetje Maartje