Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Herkennen jullie dit ook?

• Maartje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit prikbord, maar ik geloof dat ik wel wat steun kan gebruiken.

Heb in januari een miskraam gehad. Met 11 weken de eerste echo te laten maken en toen bleek ons Prutske al 2 weken dood. Daarna nog ruim twee weken gewacht en uiteindelijk gecuretteerd. Geen bloedverlies, krampen of wat dan ook gehad. Dus het kwam nogal als een verrassing.

Exact 28 dagen na de curettage was ik weer ongesteld. En de maanden erna ook exact iedere 28 dagen. (Volgens de gynacoloog een erg goed teken).

Maar met de maanden die voorbij gaan, word ik steeds verdrietiger. Ik was binnen twee maanden zwanger nadat ik met de pil was gestopt. Ergens had ik de verwachting dat ik wel weer zo snel zwanger kon raken. En als ik weer zwanger was dat ik dan minder verdrietig zou zijn.

Nu heb ik de laatste twee maanden best wel buikpijn tussen de menstruaties door (rond de eisprong). Vorige maand was ik vier dagen overtijd, maar toen was ik blij dat ik niet zwanger was, want ik had zoveel krampen dat het nooit goed zou kunnen zijn. En vandaag zou ik weer ongesteld moeten worden. Maar nog niets aan de hand… het voelt nog niet zo (helaas zegt de zwangerschapstest ook nog niets). Ben al bij de huisarts geweest: mijn buikpijn hoeft niets te betekenen, maar we houden het wel in de gaten; voor mijn verdriet heeft hij me doorverwezen naar een psycholoog.

Groetje Maartje

• Pebbles mv 2 boys en ? (4-12-08)

Het lijkt me heel erg als je zonder waarschuwing (bloed of krampen) ineens te horen krijgt dat je kindje dood is. Ik heb bij al mijn miskramen bloedverlies gehad dus ik zag de bui wel hangen. Kan me voorstellen dat het echt een klap is en dat het wel even duurt voordat je het verwerkt hebt.

Na mijn miskramen was ik best snel weer zwanger. Ik moet wel zeggen dat al mijn vruchtjes zelf het lichaam hebben verlaten. Allemaal kleine mini bevallingen en geen curretage. Ik heb wel vaak gehoord dat je na een curretage een onregelmatige cyclus kan hebben.

Ik kan je niet echt goed helpen. Ik hoop alleen dat je snel zwanger mag worden en dat je alles een plekje kan geven.

• saskiaatjes

Zelf had ik juist een heel onregelmatige cyclus na mijn enige spontane miskraam. Na de 2 curettages had ik gelukkig meteen weer een normale cyclus met eisprong. Meestal was de 1e cyclus na de curettage wel wat vreemd: weinig bloedverlies, korte luteale fase (na eisprong had ik al na 5 dagen bloedverlies) enz. Maar de cyclus daarna was het vaak weer normaal (1 maal werd ik ook meteen weer zwanger) Sterkte en nog even geduld hebben!

• Marjolein

Hoi, na mijn miskraam en curretage kwam de cyclus laat op gang, na ca 8 weken, eerst wel keurg 28 dagen en na de 2e keer zat ik ineens op 35 dagen. De maand erna ook weer, je eisprong zit dan ook later. Ik maakte de fout veel sex te hebben tussen 10-14 dagen en toen bleek dat m'n eisprong verplaatst was naar de 16e dag…toen ik dat wist was het gelijk weer raak..maar ja wel 6 maanden verder. Je verdriet is begrijpelijk, iedereen verwerkt het anders. Ook bij mij was het onverwacht en toch had ik een beetje het gevoel ‘zal het nog wel goed zitten’ en nee dus… nu ben ik zwanger en dat vind ik nog veel lastiger, je elke echo is het weer spannend, morgen m'n tweede, nu 9 weken tot nu toe gaat het goed hoop ik. Oh en nog even over die buikpijn die had ik ook na de curretage, een extra echo gehad, maar ze konden niets vinden, werd pas na de 5e maand minder. Soms was het er en soms ook weer niet…weet ook niet wat het was. Sterkte ermee en je zou een ovulatietest kunnen gebruiken, dan weet je precies wanneer je eisprong is en heb je een betere kans dat het wel lukt.

• dineke

hoi . ook ik heb in januarie een miskraam gehad van 7weken en 5 dagen

en ben nu net weer ongi voel me nu weer verdrietig nu ga nu de 6 de maand weer in