Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwanger worden / sex na curretage

• Mxxx

ik heb afgelopen dinsdag een curretage gehad omdat uit de echo bleek dat er geen hartje klopte, ik zou toen 9 weken zwanger zijn geweest. Nu adviseerde ze ons om te wchten met sex totdat er geen bloedingen meer waren, nu heb ik alleen een beetje rozig slijm als nabloeding gehad en we hebben afgelopen weekend weer sex gehad. Is het volgens jullie verstandig om nu een voorbehoedsmiddel te gebruiken om een volgende zwangerschap te voorkomen ? ik heb namelijk gehoord dat je na een bevalling extra vruchtbaar bent, dus waarschijnlijk na een curretage ook ???

• Marjolein

Hoi, volgens mij hoef je niet te wachten. Mijn gyn. was daar heel makkelijk in, geen bloedverlies dan is sex geen probleem. Bij mij werd verteld, je baarmoeder is schoner dan ooit dus prima kansen dat het dan lukt. Zou niet weten waar het aan ligt…maar goed dat kregen wij als advies mee.

• Maartje

Mijn gynacoloog legde uit dat na de curettage de baarmoeder wat verder open staat. Daarom mag je de eerste tijd niet zwemmen of in bad. Om te voorkomen dat je een infectie oploopt en nog verder van huis bent. Na een week moet het bloeden wel opgehouden zijn (dat was bij mij gelukkig na een dag al) en dan kun je alles weer doen… Ik denk dat je gevoel veel zegt, want als het goed voelt waarom dan krampachtig dagen tellen… Opnieuw proberen zwanger te worden werd pas aangeraden als je je eerste menstruatie weer hebt gehad.

• saskia

Je hoeft volgens mijn gynaecoloog niet te wachten op je eerste menstruatie om weer zwanger te worden hoor. Als alles geheeld is, je geen bloedverlies of kramp meer hebt dan mag je er gerust weer voor gaan.

Sterkte en succes!

• Mxxx

bedankt allemaal voor de reacties ! wij hebben besloten voor een tweede zwangerschap te gaan ! we hopen dat we niet te lang daarop hoeven wachten !

• moppie

Ik ben op 20 mei gecurreteerd bij een zwangerschap van 10weken. Kindje was gestopt met groeien bij 8 weken.

19 juni zou bij een gewone cyclus mijn 1e dag van me ongesteldheid moeten komen, echter ik had weer alle symptonen dus ik heb op 18 juni een zwangerschapstest gedaan en daar was een lichte positieve streep op te zien. Op 21 juni weer een test gedaan om te kijken of er niet nog hcg in me lichaam zat van de miskraam. Deze test was een stuk duidelijker dus ik ga er maar van uit dat ik weer zwanger ben. Nooit verwacht zo snel. Ben nu helemaal happy maar ook een beetje bang voor de eerste maanden. Afgelopen december heb ik ook een miskraam gehad bij 6 weken. Wel heb ik een gezonde geweldige dochter van 3 jaar.

• Mxxx

Proficiat en ik duim voor je dat het nu goed gaat !!!

Maar hoe heb je dan uitgerekend wanneer je eigenlijke menstruatie zou zijn ?

• moppie

Ik heb de dag van de curretage gerekend als de eerste dag van me laatste ongesteldheid en dan me normale cyclus erbij opgeteld. In mijn geval 30 dagen.

Aankomende donderdag afspraak met gyn die de curretage heeft verricht en dan nog een keer kijken of de hcg gestegen is. Voel me wel weer zwanger. Dus nog een paar dagen duimen.

In december heb ik ook een miskraam gehad en toen duurde het 3 maanden voor ik weer zwanger was dus er is niks over te zeggen.

Bij me eerste zwangerschap van 3 jaar geleden zijn we 6 maanden bezig geweest om zwanger te worden. Deze zwangerschap is toen wel helemaal goed gegaan en is me dochter geboren.