Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even opnieuw voorstellen

• Deb trotse mama van Danique

Hoi meiden,

Ik ben Debby 22 jaar en trotse mama van Danique.

Vorig jaar juli heb ik een miskraam gehad,na een zwangerschap van ongeveer 6 weken.

Toen prikte ik hier regelmatig.

Na die miskraam zijn we er gelijk weer voor gegaan en het was gelijk raak.

2 mei was ik uitgerekend,maar ons dochtertje kon niet zo lang wachten en is gelukkig gezond geboren op 8maart.We zijn erg blij met haar,en we staan er regelmatig bij stil dat het echt een wondertje is.

Zwanger raken was voor mijn niet zo`n probleem,maar zwanger blijven wel.

Een 2de kindje moeten wij heel goed overna denken,omdat de kans ontzettend groot is dat hij of zij nog vroeger geboren zal worden,omdat er bij mij in mijn bloed een of andere bacterie zit.

Wel raar eigenlijk,want als ik die miskraam niet had gehad was ik 29maart uitgerekend geweest,nu is Danique nog 3 weken eerder geboren dan die datum.

Nou meiden geef de moed niet op.

Liefs

Debby

• saskiaatjes

Hoi Debby,

Gefeliciteerd met je dochter. En lief dat je nog even iedereen op dit prikbord een hart onder de riem steekt. Wat me wel een beetje tegen de borst stuit is je opmerking dat zwanger worden geen probleem was, maar zwanger blijven wel. Ik begrijp uit je verhaal dat je maar 1 miskraam hebt gehad, als dat klopt dan kun je absoluut niet de conclusie trekken dat zwanger blijven een probleem is bij jou. De kans op een miskraam is best groot, 1 op de 10 zwangerschappen gaat namelijk mis. Als je dus nog maar 1 miskraam hebt gehad, kan dat gewoon een toevalstreffer zijn geweest die jou overkwam. Zelf heb ik intussen 4 miskramen gehad, en dan is het veel aannemelijker dat zwanger blijven een probleem is. Gelukkig heb ik ook een gezond kindje mogen krijgen tussendoor, waardoor ik weet dat het wel kan…

• Marjolein

Hoi, ik ben het met Saskia wel een beetje eens, na m'n 2e miskraam heb ik nu ook het gevoel dat zwanger worden niet het probleem is maar blijven wel. Ik had de hoop dat ik na de eerste keer bij de statistieken hoorde en nu wel klaar was…maar nee, poging 2 eindige ook zo. Jouw verhaal dat je toch een kindje hebt ondanks 4 miskramen geeft mij moed, we gaan voor poging 3 en nu maar hopen…

• Deb trotse mama van Danique

Het is idd zo dat ik maar een miskraam heb gehad.

En gelukkig is het voor mij daar bij gebleven.

Wel is mijn dochtertje 8 weken te vroeg geboren en is het gelukkig goed afgelopen.

Maar ik besef wel dat dat ook anders had kunnen zijn.

Ooit voor een 2de gaan zou een grote stap zijn,omdat de kans erg groot is dat ook dat kindje te vroeg geboren zal worden.

En waarschijnlijk nog vroeger.

Dat bedoel ik dus.

Ik leef erg met jullie mee,en wens dit natuurlijk niemand toe.

Ik hoop voor iedereen op dit pb op een goede zwangerschap en een pracht van een kindje.