Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2e keer gaat ook mis

• Marjolein

Hallo, ik ben/was voor de 2e keer zwanger, de vorige keer een miskraam. Toen gebeurde er niets en kreeg ik een curretage bij 12 weken. Nu sinds gisteravond wat buikpijn, vandaag wat bloedverlies, dat is gestopt maar er komen wel kleine stolsels mee als ik ga plassen. Nu is het dus afwachten. Ik had al een echo staan op woensdagochtend dus moet ik het nu maar even uitzitten vind de VK. Je houdt het toch niet tegen…..Is er iemand die ook stolsels verloor maar toch nog zwanger bleek ( ik hoop waarschijnlijk tegen beter weten in….maar zolang er hoop is…) ik houd jullie op de hoogte.. groeten, marjolein.

• Tes mv Devi

Hoi Marjolein,

Wat vervelend zeg! Zal je nu wel vreselijk in spanning zitten. Ik heb helaas geen goede ervaringen voor je. Ik hoop voor je dat woensdag toch blijkt alles goed te zijn!!

Sterkte en succes,

liefs Tessa

• Marjolein

Hallo, even een update. Het is dus een echte miskraam geworden. Ik kreeg dinsdag ontzettend veel krampen, niet uit te houden en net als weeën om de minuut krimpte ik in elkaar en dat 3 uur lang. De VK vond het niet normaal meer en ik moest me gisteravond in het ziekenhuis melden, echo gehad, geen hartje meer maar dat had ik ook niet meer verwacht. Het vruchtzakje was al aan het dalen. De krampen waren een soort mini-weeën zeiden ze, komt niet veel voor.

Ik zou net rond middernacht een morfine spuit tegen de pijn krijgen toen de krampen wat afnamen, toen kon ik het wel weer aan, vlak daarna veel bloedverlies en het toen kwam het vruchtzakje, een ini-mini baby. Wel heftig om te zien maar het is goed zo. Blij dat het op de normale manier kwam. Vanmorgen weer naar huis, voel me redelijk hoor, beetje slapjes van het bloedverlies maar verder is het net alsof je ongesteld bent. Ik schrijf m'n verhaal hier op omdat ik wel merk dat het bij iedereen anders loopt. De VK noemde het ook een mini-bevalling en zo heb ik het ook wel een beetje ervaren. Maar ben wel vol goede moed, op naar poging 3. Ik denk maar zo, m'n lijf doet het steeds beter, ik kom steeds verder dus hoop dat het de volgende keer beter gaat. Sterkte voor iedereen die hetzelfde doormaakt. Ik ben verder vrij nuchter en niet zo emotioneel, dus ik hoop niet dat het verhaal ‘te zakelijk’ overkomt, maar mocht er iemand vragen hebben, plaats een bericht, ik kijk de komende dagen nog wel op dit prikbord. Er komen hier niet veel berichten binnen, maar ik heb er genoeg aan gehad. Groetjes, Marjolein.

• Tes mv Devi

Hey Marjolein,

Wat naar dat het mis is gegaan. Mijn beide miskramen verliepen vrijwel hetzelfde als die van jou.

Heel veel sterkte de komende tijd,

liefs Tessa

• Marjolein

Hallo Tes,

bedankt voor je reactie. Had jij ook de miskramen voordat je een kindje had of daarna ? Ik was de dag na m'n bericht een stuk minder sterk hoor… een flinke dip had ik toen, een hele dag slapen en huilen. Zo kende ik mezelf nog niet. Alle spanning kwam eruit. Maar goed, nu zit ik weer lekker in m'n vel dus even herstellen en dan op voor poging 3. Groetjes, Marjolein. P.S.: Wel even op je website gekeken, ziet er leuk uit hoor en wat houd je dat goed bij !

• hoop

Hebben jullie nu deze miskramen onderzoeken gehad om te kijken of er eventueel iets aan de hand is of niet? Ik heb zelf een chromosomenonderzoek aangeboden gekregen om te kijken of daar iets mee was. Hoe zit dat bij jullie?

Ik ben benieuwd!

Heb zelf 2 curettages achter de rug en daarom probeer ik nu alles te doen wat mogelijk is kwa onderzoeken. Om eventueel een 3e te voorkomen….

• Tes mv Devi

Hey Marjolein,

Ik heb voordat ik Devi kreeg een miskraam gehad en toen devi 1 jaar was kreeg ik mijn tweede miskraam. Ben dus al drie keer zwanger geweest waarvan ik (gelukkig!!) 1 kindje op de wereld heb kunnen zetten. Ik ging daarom ook wel heel anders om met mijn tweede miskraam. Ik had natuurlijk nog een kleintje rondlopen dus echt veel tijd om erbij stil te blijven staan, had ik niet!

Logisch dat je echt een dip hebt gehad. Waarschijnlijk zul je die nog wel vaker krijgen hoor. Je kan niet altijd sterk blijven hoor! En dat is ook nergens voor nodig. Uit je gevoelens en emoties, dat werkt op lange termijn veel beter!

Leuk dat je even op mijn site hebt gekeken, het is erg leuk om alles bij te houden!

liefs Tessa

• Marjolein

Hoi, ben even niet op de site geweest. Maar mij is nog geen onderzoek geboden, ze bieden het in dit ziekenhuis pas aan na de 3e miskraam.

• hoop

Ja dat klopt inderdaad. Hebben ze bij mij ook aangegeven dat het normaal gesproken na de 3e miskraam aan de orde was maar aangezien mijn zus ook een miskraam heeft gehad kwam ik er wel weer voor in aanmerking. Ze hadden een aantal vragen en naar aanleiding daarvan kreeg ik het onderzoek aangeboden.

Is trouwens een hele kleine kans dat daar wat uitkomt heb ik begrepen…

Maar ja altijd de moeite waard lijkt me!

• G.P.

Hallo,

Ik heb onlangs ook 2 mk's gehad.

in dec 2006 ben ik bevallen van een gezonde zoon.

en dan denkt idereen die tweede gaat dan ook wel van zelf, maar dat was dus niet het geval.

in november 2007, ben ik met 6 weken begonnen met een soort van lichte menstruatie, maar een week later had ik hevige krampen maar er zette niets door hoewel ik er van overtuigd was dat het goed fout zat mocht ik met 10 weken op een maandag, eindelijk een echo maken er zat in derdaad noeg een vruchtzak in mijn baarmoeder die 7 weken was met een klein vruchtje maar het was allemaal erg verschrompeld,

een dag later moets ik naar het ziekenhuis voor weer een echo, daar was het zelfde te zien omdat ik nu al 4 weken aan het bloeden was hebben we toen besloten om het weg te laten halen.

van deze mk heb ik erg veel last gehad, ook omdat ik bij de abortus (zo werd het genoemd in het zieken huis) een infus kreeg en daar helemaal oversuur van ben geraakt( door de nacose leek het net of mijn arm in de brand stond), kwam ik ook oversuur de nacose uit.

mijn 2 de miskraam had ik begin juni2008 weer het zelfde liedje met 5 weken licht bloedverlies. alleen nu ging ik met 6 weken meer bloeden en met 7 weken heb ik een echo gehad alles was “gelukkig” al bijna helemaal verdwenen, ik hoefde niet weer schoongemaakt te worden.

nu dus op naar zwagerschap nummer 4, best gek

voor idereen die zwanger wil worden veel succes, en als je dan zwanger bent geniet er van die 40 weken zijn echt zo voor bij