Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eisprong na miskraam?

• Red & D.

Hoi!

Sommige hier wisten het al (via zwanger-prikbord), maar nog even opnieuw. Tijdens mijn vakantie in Denemarken heb ik een miskraam gehad. Ik was toen 6w3d zwanger. Dit was mijn tweede miskraam. De eerste was een missed abortion in april 2006, bij 11 weken ben ik toen gecuretteerd. De afgelopen miskraam was spontaan. Ik begon te bloeden op dinsdag 1 juli (6w2d), heb daar op 2 juli een echo gehad, waaruit bleek dat mijn baarmoeder alweer vrijwel leeg was. Diezelfde middag ben ik het vruchtje verloren, gelukkig alles in 1 keer. De maandag erop, 7 juli, was de laatste dag dat ik vloeide. Vrij snel over dus.

Nu heb ik het idee dat ik nu alweer een eisprong heb (gehad). Erg vreemd, omdat ik bij mijn eerste miskraam pas 11 weken later weer ongesteld werd. Ik verwachtte dus nu ook minimaal 6 weken te moeten wachten. Maar kan het zo snel zijn? Toen ik 5w3d zwanger was had ik nog een dikke vette positieve test. Kan hcg zo snel uit je lijf zijn? Ik merk aan mijn lijf dat er iets gebeurd vanwege een trekkend gevoel in mijn onderbuik bij plassen en vrijen. Voel dat vaker halverwege mijn cyclus, maar vind het nu wel erg vroeg.

En… kloppen de verhalen dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam??

Bedankt voor al jullie antwoorden alvast! Liefs van Red

• Jipje

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Het is nooit leuk om mee te maken.

Even over je vraag: ik heb zelf 3 miskramen gehad en daarvan duurde het 2 keer lang (10 maanden en 8 maanden) voor ik weer zwanger was en 1 keer was ik de 2e maand alweer zwanger. Mijn menstruatie kwam 1 keer ook pas na 3 maanden op gang, de andere 2 keer eigenlijk direct. Ik had de cyclus na een miskraam nooit een eisprong, terwijl ik dat dan wel dacht aan de pijntjes te voelen (ik checkte met ovu-testen). De pijn die je voelt kan dus ook komen doordat je lijf weer begint te werken, maar niet ieder mens is hetzelfde, dus misschien heb jij wel gewoon een eisprong hoor.

Ik heb destijds eens aan mijn gynaecoloog gevraagd hoe het zat met meer kans zwanger te worden met nog zwangerschapshormonen in je lijf. Hij sprak echter tegen dat die kans groter was, al kwam het soms wel voor. En mijn ervaring is dus dat je er niet echt iets van kunt zeggen. Ik herken je gevoel wel dat je na een miskraam zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden. Dat heb ik ook altijd. Volgens mij heeft dat ook wel wat met de verwerking te maken: je weet dat bij een nieuwe zwangerschap het verdriet van deze zwangerschap weer wat op de achtergrond komt. Ik hoop dat het je snel weer lukt!

Jipje

• Marjolein

Hallo,

ik heb de eerste keer ook ruim 8 weken moeten wachten voordat ik weer ongesteld werd. M'n cyclus was daarna 35 dagen en voor de curretage 28 dagen.

Ik heb wel veel gelezen dat mensen weer vrij snel zwanger werden, maar bij mij duurde het toch ook ruim 6 maanden voordat ik weer zwanger was.

Mijn verhaal lijkt erg op dat van jou, de eerste keer ook curretage en nu ook spontaan begin juli. Ik vloei nu nog wel iets na 2,5 week. Ik heb ook geen idee of de ovulatie testen nu betrouwbaar zijn. Ik herken ook wel jouw ‘trekkende’ gevoel ik denk zelf eerder dat de boel weer op z'n plaats zit. Ik heb wel vandaag zo'n ovu test gedaan en die is positief, maar ja of dat betrouwbaar is ? Dat ga ik nog even uitzoeken op de predictor site… Ze zijn er in de beschrijving niet zo duidelijk over.

Nou jij ook succes, ik ga ook weer voor een 3e poging…en nu maar hopen hè… Groetjes