Hoi!
Sommige hier wisten het al (via zwanger-prikbord), maar nog even opnieuw. Tijdens mijn vakantie in Denemarken heb ik een miskraam gehad. Ik was toen 6w3d zwanger. Dit was mijn tweede miskraam. De eerste was een missed abortion in april 2006, bij 11 weken ben ik toen gecuretteerd. De afgelopen miskraam was spontaan. Ik begon te bloeden op dinsdag 1 juli (6w2d), heb daar op 2 juli een echo gehad, waaruit bleek dat mijn baarmoeder alweer vrijwel leeg was. Diezelfde middag ben ik het vruchtje verloren, gelukkig alles in 1 keer. De maandag erop, 7 juli, was de laatste dag dat ik vloeide. Vrij snel over dus.
Nu heb ik het idee dat ik nu alweer een eisprong heb (gehad). Erg vreemd, omdat ik bij mijn eerste miskraam pas 11 weken later weer ongesteld werd. Ik verwachtte dus nu ook minimaal 6 weken te moeten wachten. Maar kan het zo snel zijn? Toen ik 5w3d zwanger was had ik nog een dikke vette positieve test. Kan hcg zo snel uit je lijf zijn? Ik merk aan mijn lijf dat er iets gebeurd vanwege een trekkend gevoel in mijn onderbuik bij plassen en vrijen. Voel dat vaker halverwege mijn cyclus, maar vind het nu wel erg vroeg.
En… kloppen de verhalen dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam??
Bedankt voor al jullie antwoorden alvast! Liefs van Red