Hallo,
Na een miskraam (zonder krampen of bloedverlies) en een daaropvolgende curettage in januari, ben ik weer zwanger!!!
Afgelopen maanden zijn zwaar geweest.
We zagen de vorige keer pas bij de eerste echo dat het mis was, want daarvoor had ik helemaal niets gevoeld… in de weken erna was mijn lichaam nog volop zwanger. Na de curettage namen die verschijnselen gelukkig snel af.
Ik was toen zwanger twee maanden nadat ik met de pil was gestopt… vrij vlot dus… Iedereen verwachtte dus ook een snelle tweede zwangerschap… (“binnen een maand of drie zul je wel weer zwanger zijn”). Maar dat liet even op zich wachten. Dit veroorzaakte veel onzekerheid en de vraag of alles wel goed was gegaan bij de curettage… ik had daarna ook veel buikpijn, maar daarvoor was geen oorzaak te vinden.
Uiteindelijk ook de ovulatietest uitgeprobeerd… ik werd er niet wijzer van… mijn gevoel zei dat ik op de 11e dag van mijn cyclus een eisprong had, maar ik hoefde pas op dag 12 met die test te beginnen… Op de laatste dag van de test had ik zelfs vier streepjes in plaats van twee (twee teststreepjes en twee controlestreepjes)… Tegelijkertijd zijn we ook overgestapt naar dagelijkse seks… (we hadden wel beiden zin, anders moet je dat niet doen ;-). Dat had wel de juiste uitwerking… De eerste dag van mijn vakantie testte ik positief… Feest!
Anderhalve week later was de feeststemming al wat minder, want ik had ongelofelijke krampen en bloed bij mijn ontlasting… Bij de verloskundige kon ik niet terecht (“de eerste afspraak doen wij pas vanaf 8 weken, dus u kunt over drie weken langskomen”), maar gelukkig kon ik wel bij de huisarts langs gaan… De huisarts stelde me gerust en stelde voor om een echo te laten maken. Die hebben we eergisteren gehad en alles is goed!!! Het hartje klopt en de lengte is goed!!! Ik ben nu acht weken zwanger en de spanning is er nog niet helemaal vanaf. Bij de vorige zwangerschap ging het pas in een later stadium mis. We blijven duimen en hopen dat we in maart ons frummeltje mogen verwelkomen.
Ik duim ook voor iedereen hier en wens iedereen veel sterkte met de beslissingen en momenten die nog gaan komen!!!
Liefs Maartje