Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Iemand ervaring met Mifegyn & Cytotec?

• Tes mv Devi & 3*

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en een beleid afgesproken. Ik ben gestart met medicijnen die de miskraam opwekken. Dit omdat het lege vuchtzakje al te lang in mijn baarmoeder zit en er niet uit wil. Ik kon ook kiezen voor een curettage maar heb gekozen voor medicijnen. Heeft iemand ervaring met deze medicijnen en wat was het verloop?

• Truus

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen.

Ik heb zelf vorig jaar met 17 weken een miskraam/vroeggeboorte gehad maar die kwam spontaan op gang.

• snabbel mv summer (04-10-2006)

geen ervaring mee

maar veel strekte meis

• Linda

Hoi Tes,

Ik heb vrijdag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt. Ik had 3 weken daarvoor al te horen gekregen dat het niet goed was, maar spontaan klopte het hartje ineens de week erop. Dit was dus na een beetje hoop toch wel weer een enorme klap, ook omdat het nu al de 2e keer is dat ik een miskraam heb gehad. Ik kreeg dezelfde keuzes voorgelegd. Ik heb ook voor medicatie gekozen en ik heb maandag 4 tabletten cytotec ingebracht.

Ik moet zeggen het is me erg meegevallen hoewel het wel heel heftig was en nog wel erg narommeld deze dagen.

Ik heb ze ‘s morgens ingebracht en zo rond de middag kreeg ik enorme krampen en hele heftige hoofdpijn. Ik ben in bed gaan liggen met mn hoofd onder de dekens en na anderhalf uur zakte de krampen weg. Toen ben ik beneden op de bank in slaap gevallen. Tegen 3 uur kwam mijn man thuis en toen ben ik naar de wc gegaan en kwam het volgens mij er al uit, met een plens bloed erna. Dit heeft zich een aantal keren herhaald tot ongeveer 7 uur. Toen was ik best veel bloed verloren en ook veel stolsels waarvan ik keer op keer dacht dat dat het was, maar ja ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet. Ik was bijna 11 weken zwanger en het had nog maar de grote van zo’n 6 a 7 weken.

Gister ben ik de dag goed doorgekomen zonder veel bloedverlies en krampen. Maar tegen het avondeten begon het weer. Het was duidelijk minder dan maandag maar best wel weer hevige krampen. Nu ging het vandaag wel weer aardig maar het begint weer….. En toch heb ik echt mijn rust wel genomen daar ligt het niet aan.

Nou ja al met al is het me echt wel meegevallen. Ik wou gewoon echt niet die curretage, lijkt me heel erg dat je zo leeggezogen wordt en that's it….. Misschien valt het wel mee maar ik ben blij met mijn keus. Morgen moet ik voor controle, gaan ze kijken of alles goed weg is.

Hoe is het nu met jou? Heb je de tabletten inmiddels al ingebracht? Ik ben benieuwd.

Hartelijke groeten,

Linda

• Tes mv Devi & 3*

Hey Linda,

Ik heb ook afgelopen maandag de pillen gekregen. ‘s Middags heb ik het ene tablet geslikt en 8 uur later de andere 4 ingebracht. In de avond kreeg ik krampen en meer bloedverlies. De krampen waren overigens niet heel heftig, ze zakten steeds weer weg. Dinsdag overdag stolsels verloren en volgens mij ook het vruchtzakje. Ik herkende het aan een groot stolsel met daarin een witte waas. Dinsdag ook nog wat krampen gehad en daarna waren de krampen over. Ik heb nog wel steeds bloedverlies (ongeveer zoals een menstruatie) en verlies nog wat kleine stolsels. Ik mag maandag pas weer terug voor een echo om te kijken of ik ’leeg' ben.

Ik heb ook bewust niet gekozen voor een curettage omdat ik altijd erg ziek word van een narcose, dus vandaar mijn keuze.

Wat erg dat je toch nog heb gezien dat het hartje klopte, dat lijkt me een stuk moeilijker omdat je daarna toch nog die klap krijgt. Aangezien het je tweede miskraam is, ga je onderzoeken laten doen? Of wil je voorlopig even afwachten? Is je eerste miskraam ‘spontaan’ verlopen?

Succes morgen bij de echo, en natuurlijk veel sterkte. Enne, bedankt voor je reactie!

groetjes Tessa

• Linda

Je zit dus echt in hetzelfde schuitje nu als ik zeg maar. Vind het rot maar ook fijn om te lezen, erg herkenbaar. Je zoekt toch een beetje naar dezelfde soort verhalen op de één of andere manier. Er is bijna niemand om me heen die dit mee heeft gemaakt. De meeste weten niet wat ze moeten zeggen of zeggen dingen zoals, tja jullie kunnen in ieder geval wel zwanger worden! Tja leuk maar als het verder niks wordt….. Maar goed ze bedoelen het wel goed natuurlijk.

Ik heb nog steeds best wel veel kramp. Morgen wil ik weer een paar uurtjes naar mijn werk gaan, even weer in het ritme komen. Ik heb trouwens ook wel snel die echo, maar dat komt omdat ik vrijdag hele dag bruiloft heb en maandag gaan we op vakantie. Ik zie het allemaal nog maar niks zitten maar ja… Live goes on…

Ik heb eind mei een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik was met de pil gestopt en een maand later werd ik gewoon ongesteld dacht ik. Een paar dagen later kreeg ik weer bloedverlies. Nou ja ik dacht ik rommel nog een beetje, was ja net met de pil gestopt. Na een paar dagen kreeg ik enorme buikpijn. De dokter stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis. Daar bleek dus dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Een week later was alles weer weg.

Omdat ik dat in mei heb gehad moest ik met 3 weken over tijd naar de gyn. Toen ik daar was klopte het hartje nog niet, maar ik kon 1 week korter zwanger zijn. Een week later moest ik naar een vervanger van haar. Zij zag niks kloppen en was erg bot met haar slechte nieuws. In één zin werd me verteld dat het niet goed was en gevraagd wanneer ik het wou laten weghalen. Nou daar zit je dan … Pffff. Ik heb gevraagd of ik daar toch even over mocht nadenken. Die week daarop moest ik bij mijn eigen gyn terug komen om de curretage te bespreken. Nou we zijn door een hel gegaan die week, wat een verdriet weer. En dat voor de 2e keer. Waarom…

Mijn eigen gyn zag dus die week erop wel een hartje kloppen en het was 4 x zo groot. Nou ik wist niet of ik blij moest zijn of wat dan ook. We moesten 2 weken later, afgelopen vrijdag, terug komen om te kijken of het doorgroeide. Die eerste week was ik heel nuchter maar vorige week ging ik toch weer een beetje dromen. Helaas viel die droom dus vrijdag weer in duigen. 't was net of de klap een keer zo hard aan is gekomen. Het voelt al bijna als een 3e miskraam.

Nou ik heb weer een heel stuk getypt zie ik pfff. Je zal wel sterretjes zien haha. Ik heb bij jou op de dreumessite gespiekt. Ik zie dat je al een jongetje hebt! Wat leuk zeg! Een lekker ding, die zal je nu wel in de weer houden denk ik zo. Ik zie ook een 3 en een sterretje achter je naam.

Heb je meerdere miskramen gehad of een kindje('s) verloren? Of ben ik nu heel nieuwschierig. En hebben jullie onderzoeken gedaan? Ze hebben ons wel zo'n onderzoek voorgesteld en ik wil daar morgen wel even weer naar vragen wat dat precies inhoud allemaal.

Ik wens jou heel erg veel sterkte. Ik weet als geen ander hoe kloten dit voelt. Zowel emotioneel als lichamelijk. Ik hoop dat je er weer snel boven op bent. Ik hoop dat maandag alles weg is als ze je echo maken zodat je niet alsnog een curretage moet. Geniet van je mannen en kom lekker tot rust.

Veel liefs Linda

• Tes mv Devi & 3*

Hoi Linda,

Bijna in het zelfde schuitje, tja dat klopt. Voor mij ook ‘fijn’ om te horen, ik herken precies wat je zegt! Wat erg voor je dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad en dat het nu weer mis gaat! Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar voor je is.

Als je wil kunnen we mailen? Dat praat misschien wat makkelijker. Ik hoor het wel van je!

groetjes

• Linda

Heej hallo,

Ja je hebt gelijk, mailen praat wat makkelijker. Ik heb ook zomaar mn hele verhaal ff hier neer gezet. Maar ik kan hier geen mailadres van jou vinden of dat je een privebericht kan sturen klopt dat? Ik heb geen idee ik ben nog maar nieuw hier.

Groetjes!

• Tes mv Devi & 3*

Hey Linda,

Mijn email adres is tessabrouwer@hotmail.com. Tot mails!

• Tes mv Devi & 3*

Hoe is de echo gegaan???