Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wellicht miskraam, wanneer kan 1e echo?

• pop

Dag allemaal,

Een jaar geleden kreeg ik een miskraam bij 10 weken. Ik heb toen regelmatig geprikt op dit forum en dat heeft me erg geholpen. Inmiddels zijn we aan jaar verder en ben ik gelukkig weer zwanger. Het is nog pril, nog maar 5 weken en ik ben alles behalve zorgeloos.

Eergisteren voelde ik me helemaal niet goed en gisteren kreeg ik een gemene pijnscheut ter hoogte van mijn navel. Ik heb geen bloedverlies, maar wel prikkels in mijn buik en in mijn liezen. Dat had ik ook bij mijn miskraam. En mijn buik lijkt helemaal opgeblazen te zijn.

Ik ben in de veronderstelling dat buikpijn nooit goed kan zijn, mijn man roept dat mijn baarmoeder zich misschien alleen maar oprekt. Ik moet er niet aan denken nu weken te gaan zitten wachten op bloed of mijn eerste echo. Die staat pas over 3 weken gepland. Hebben jullie tips? Kan een echo bij 5 weken al iets laten zien? Moet ik nu al de vk bellen of gewoon afwachten en pas actie ondernemen als ik bloedverlies heb?

• kpn

Als je nu een echo laat maken, dan zie je nog niets.

Je moet nog even geduld hebben.

Je man kan ook gelijk hebben.

Je baarmoeder moet rekken, en dat voelt net alsof je ongesteld moet worden.

Ik zou nog maar niet teveel zorgen maken.

Ik weet dat dat moeilijk is omdat je al een miskraam hebt gehad.

Zolang je nog geen bloed verliest, is er nog niets aan de hand.

Probeer er van te genieten.

En hou mij en andere lotgenoten op de hoogte, hoe het afloopt.

BLIJF POSITIEF

• Irene mv 1

Hoi,

Bij 5 weken kunnen ze helaas nog weinig zien. Pas vanaf 6-7 weken kunnen ze hartactie zien. Dus je zult nog even geduld moeten hebben helaas.

Buikpijn kan erbij horen, ik heb dat ook wel eens gehad in het beginstadium van de zwangerschap. Ook een opgeblazen buik herken ik.

Ter hoogte van je navel kan in feite je baarmoeder niet zijn bij 5 weken, want dan zit die nog veel lager.

Probeer je te ontspannen, hou hoop en hopelijk zie je iets moois op de echo.

Laat je nog iets weten als je de echo hebt gehad?

• pop

Afgelopen zaterdag heb ik bloedverlies gehad. Niet veel, maar genoeg om me in paniek te laten raken. Vervolgens stopte het weer. De VK houdt het op een innestelingsbloeding maar kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen. Pas over 3 weken heb ik mijn eerste echo en zullen we meer weten.

De buikpijn komt en gaat. Geen krampen, maar het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zwangerschapsverschijnselen blijven. Maar uit ervaring weet ik dat dat niets zegt. Toen ik 3 weken nadat ik voor het eerst bloed verloor, het vruchtje verloor, had ik ook nog alle zwangerschapskwalen. Het vruchtje bleek toen al 4 weken overleden te zijn.

laten we hopen dat het deze keer niet zover komt. Helaas kunnen we niets anders doen dan afwachten….

• @lie

Dat gevoel alsof ik ongesteld moet worden heb ik ook bij al mijn zwangerschappen gehad in de eerste weken, dat kan er dus wel bij horen.

Ik kan me je onrust best voorstellen. Zelf voelde ik me pas zekerder toen ik de baby echt begon te voelen, maar nu (29 weken en 5 dagen zwanger) houd ik er nog steeds rekening mee dat het elk moment fout kan gaan…. Het is gewoon erg moeilijk om na een miskraam weer vertrouwen te krijgen in een zwangerschap.

Sterkte @lie