Hallo Anne,
Ik begrijp je ongeduld. Misschien kan ik je een beetje helpen met mijn ervaring? Lijkt erg op jouw verhaal; vruchtje met 6 wkn overleden, eerste bloedverlies pas met 10 wkn en ik verloor het vruchtje pas met 13 weken. Ik heb er dus 3 weken op moeten wachten.
Ik had af en toe buikpijn maar wel doorlopend bloedverlies. Niet veel, maar het was er wel. Na 2.5 week kreeg ik s nachts erge buikpijn en omdat ik al een zoontje heb, herkende ik direct dat het weeen waren. Na een paar uur stevige pijn verloor ik in bed, de placenta en mijn vruchtwater. De buikpijn nam af en ik dacht dat dat het was. Ik had geen idee hoe het vruchtje eruit zou moeten zien en dacht dat dat vast wel ergens tussen dat bloed had gezeten. Na twee dagen begon alles weer opnieuw, alleen was de buikpijn nog erger. Ik nam pijnstillers en wachttte op wat komen zou, maar er gebeurde weinig. De pijn nam af, mijn buik voelde moe aan. Twee dagen later, op mijn verjaardag notabene, ging ik naar het toilet en kreeg hevige pijn in mijn schaambeen, ik hoorde een plons en daar lag mijn vruchtje. Een perfect rond balletje ter grote van een walnoot. Niet eng, alleen erg onrealistisch. Dat was het dan…
Ik weet hoe graag je wil dat het uit je lichaam gaat. Heb geduld. Uiteindelijk gaf het mij wel een soort troost dat mijn lijf dit nog wel kon en ik dus niet gecurreteerd hoefde te worden. Deed mijn lijf toch nog iets goed. De pijn zal waarschijnlijk ineens toeslaan bij je, en je herkent het direct. Blijf rustig en laat alles over je heen komen. Meer kun je helaas niet doen.
Heel veel sterkte…