Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de deur uit?

• jh

hallo,

ik heb woensdag te horen gekregen dat mijn zwangerschap van negen weken niet meer in leven is. een miskraam dus. nu ben ik bang voor de hevige bloedingen en durf ik niet lang de deur uit te gaan. ook werk durf ik niet echt aan maar om nu een week thuis te zitten daar zit mijn baas misschien ook niet echt op tewachten? heeft iemand ervaring hiermee? is het raar om een tijdje thuis te blijven? nou ja alleen al emotioneel ben ik er nogal voor weg hoor, maar ik voel me ook onzeker over wat er komen gaat. komt het opeens opzetten of heb ik nog een uurtje tijd om thuis te komen als ik krampen voel?

• kee

heel herkenbaar. Ik weet sinds vorige week dinsdag via een echo dat mijn kindje niet meer leefde (bijna 3 maanden zwanger). ik ben direct met mijn man een paar dagen weg gegaan. wilde na drie dagen weer naar huis, bang voor buikpijn ed Er gebeurde niks behalve wat bloedverlies. Heb 8 dagen na het slechte nieuws een curretage gehad. Was spannend maar ging prima. En weet je? Nu een paar dagen later kunnen mijn man en ik niet wachten om er weer voor te gaan. Je mag het gelijk weer proberen en dat gaan we zeker doen. Het voordeel van curretage i

s dat je geen buikpijn en hevig bloedverlies hoeft door te maken. Ik heb erna helemaal nergens last van gehad behalve een lichte nabloeding.

Sterkte!

• Irene mv 1

Hallo,

Mijn ervaring hiermee (4 miskramen dus helaas veel ervaring) is dat het begint met een lichte bloeding die na een paar dagen steeds erger wordt. Er volgen op een gegeven moment heftige krampen en dan komt het vruchtje eruit.

Dus die hevige bloedingen zullen niet a la minute optreden, ik ben toen ook gewoon gaan werken want dat lichte vloeien die eerste paar dagen kun je opvangen met maandverband.

Pas als het heviger gaat worden, zou ik thuis blijven, want dan kan het niet lang meer duren voor het echt heftig wordt.

Krijg je een curretage of moet je afwachten tot het spontaan doorzet?

Sterkte in ieder geval!!

• jh

hallo kee en irene,

dank je wel voor het advies, ik heb nu alleen wat (bruin)soms helder bloed bij afvegen, zal wel een voorteken zijn. Ik mag maandag of dinsdag weer contact opnemen met verloskundige voor hetmaken van een afspraak bij gynaecoloog. Met hem/haar kan ik dan bespreken hoe verder! curetage wil ik eigenlijk niet tenzij daar medische noodzaak voor is, te bang voor beschadiging en ik wil graag bewust meemaken dat “dit het dan was”.

maar zoals ik me nu voel moet dat niet te lang meer duren, ben na vijf dagen na het slechte nieuws over het grootste verdriet heen en dan komt het straks weer dubbel en dwars boven vrees ik. dus ik hoop dat het nu straks doorzet en anders wil ik het graag laten opwekken door middel van pillen. hebben jullie hier ook ervaring mee?

kee en irene, ook heel veel sterkte toegewenst!

• Marjolein

Hoi,

de 1e miskraam een curretage gehad, viel me 100% mee en ik ben best bang uitgevallen hoor dus dat is een prima optie. 2e miskraam kwam spontaan. Eerst wat bloedverlies en dag twee zette het ‘s middags flink door. Gewoon doorgewerkt tot de krampen erger werden ’s avonds rond middernacht kwam het vruchtje eruit. Die krampen zijn niet grappig, het viel mij vies tegen maar ik kan beamen wat ik ook bij de andere meiden las. Je bent het weer gauw vergeten en wil er weer snel voor gaan. Het is niet dat ik er niet meer aan denk maar het is goed zo. Ik vond de curretage emotioneel wel veel makkelijker, het is minder werkelijk dan dat het vruchtje uit je komt, dat is best even heftig om mee te maken. Maar ik denk dat het voor de verwerking wel beter is. Ik wacht nu ook op de 3e zwangerschap en dat afwachten vind ik vele malen zwaarder. Sterkte ermee, deze pagina is een goede steun hoor voor al je vragen. Oh en wat de pillen betreft, ik heb er geen ervaring mee maar mijn gyn. gaf aan dat als het niet spontaan kwam en met de pillen werd opgewekt ze nog geen 100% garantie geven dat alles eruit is en je wellicht als nog een curretage moest, toen had ik de keus wel gemaakt. 2x zoiets vond ik persoonlijk teveel van het goede.. Nogmaals sterkte..

• Irene mv 1

Hallo,

Ja mijn derde miskraam is door middel van pillen opgewekt (cyotec of cytotec, zoiets heet het). De andere miskramen zijn spontaan opgetreden.

Die met de pillen was heftig, maar binnen een paar uurtjes was ik er vanaf. En dat kon gewoon thuis gebeuren.

De volgende dag controle gehad bij de gyn, alles was toen weg dus hoefde gelukkig niet alsnog gecuretteerd te worden.

Sterkte ermee!

• jh

ik ben blij met jullie reacties maar hoop nog steeds dat het spontaan komt

ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige. ze maakt voor donderdag of vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog om te bespreken hoe we verder gaan. Ik ga dan eerst voor de pillen denk ik maar ze zei dat dat niet altijd helpt. in dat geval kan ik weer afwachten en dan evt een week later curretage (gatver ik vind dat zo'n rotwoord) laten doen, maar dat doe ik alleen als het echt noodzakelijk is….

vandaag toch maar even naar het werk geweest, de “ongesteldheid” komt nu op gang maar stopt ook steeds weer….

maar dank je voor de reacties in ieder geval!

• jh

nou ik wil jullie nog even zeggen dat “het” achter de rug is, lichamelijk dan, emotioneel zit ik weer in een diep dal. Dinsdagavond begonnen de krampen, en om 11 uur lagen we in bed en werd het heftig, om de vijf minuten. Tot aan vijf uur toe, ik werd duizelig en misselijk eno p aanraden van verloskundige moest ik naar eerste hulp. Daar heel goed opgevangen maar ik had best veel bloed verloren en kon niet eens meer lopen zo duizelig. Om half negen mocht ik voor echo en bleek er nog veel te zitten, uiteindelijk toch nog curettage (rotwoord) gehad, toen ik dat nieuws hoorde brak ik dat is wat ik niet wilde… maar gelukkig isd at achter de rug, hopelijk is alles goed gegaan en hoop ik dit een plekje te kunnen geven. voel me behoorlijk leeg en kan bij elk lief woordje van mijn vriend wel huilen….

ik wens jullie veel sterkte ook de komende tijd, ook hopende dat we weer zwanger mogen raken.jh schreef:

>