Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik ben het kwijt

• paardenmama

Na 2 maanden proberen was ik al zwanger.. wij blij! niet meer paardrijden dus

ik naar de huisarts geweest en t zag er goed uit. ik zou een week of 4-5 heen zijn.

gistermiddag begon ik te vloeien en kreeg er savons krampen bij.. diep van binnen wist ik wel dat er iets niet goed zat… mijn borsten deden al zeer als er iemand naar keek niet te kort! ik ben vroeg gaan slapen en toen ik vanmorgen wakker werd zei mn vriend, bel de dokter dan gewoon dan weet je het zeker… ik gebeld, en op echo geweest.. baarmoedermond was gesloten dus dat zag er goed uit en op de echo zagen we wat zitten.. heel vaag en heel klein.. maar het zag er goed uit… voor de kramp en het bloeden wat gekregen en ik met een wat rustiger gevoel naar huis. toch zat t me niet lekker op de bank gaan liggen met mn hondjes weer kramp…. en toen voelde ik er wat uitglijden…. ik naar de wc en jahoor een vruchtje (denk ik moet wel) echt klote……

nu alles verwerken en een plekje geven net nu ik aan het mama idee gewend was….

en dan weer proberen… wie heeft hier ervaring mee? opnieuw zwanger worden na een miskraam? vanaf wanneer weer proberen? en de combinatie zwanger en paardrijden?

• kee

Heel vervelend voor je! Ik zou zeggen, lees de berichtjes maar die er al staan. Hier is te lezen dat sommigen heel snel (direct) weer zwanger zijn en anderen heel lang moeten wachten. Je kan het gewoon weer proberen. Misschien even wachten tot je uitgebloed bent maar dan kan je er weer voor gaan. Onderschat alleen niet wat de impact van deze vroege miskraam is. je kan er emotioneel misschien wel wat meer last van krijgen dan je denkt. Ik hoop dat het mee valt voor je.

Van paardrijden heb ik geen verstand (ha ha).

succes ermee!

• jh

he wat rot voor je… tis echt ellendig als dit je overkomt. je hebt er geen grip op, en het schijnt dat sporten gewoon kan, dat je als mama het vruchtje goed beschermt, maar paardrijden hobbelt nogal wat he? geen idee eigenlijk…

wens je in ieder geval veel sterkte, , trouwens zijn jullie ook zo ontzettend moe? kan wel hele dagen slapen…en et is al een dikke week later.

• kee

Met de vermoeidheid valt het wel mee, voel me prima verder. Ik zit alleen wel thuis van mijn werk. Ik werk met baby's en na twee dagen vond ik het mooi geweest. Het was verschrikkelijk confronterend. Ik vind het nu moeilijk om weer naar het werk toe te gaan. Ik probeer verder weer veel te bewegen, zwemmen, wandelen en fietsen enzo. Ik hoop zo mijn lichaam weer sterk te maken en dit zal (neem ik aan) ook invloed hebben op mijn mentale gesteldheid. Het is fijn om me ergens op te richten. Ik heb nu als streven mijn lijf in goede conditie te krijgen voor de volgende zwangerschap.

• jh

o jee kan me voorstellen dat het best lastig is, hoewel ik zwangere vrouwen moeilijker vind dan babys op dit moment maar nu moet ik zeggen dat ik ook niet zoveel in aanraking ben geweest met babies,

hoe gaat het emotioneel nu met je? je klinkt wel vrij positief.. ik moet zeggen dat ik het mij ook niet tegenvalt hoor, probeer alles weer op te pakken, weer wat anders in het leven te staan, sommige dingen zijn weer wat minder belangrijk ;) en heb best wel innerlijke rust. de traantjes zijn momenteel op, heb het een plekje gegeven, alleen soms kom je wat confronterende dingen tegen..

kee, hou je ons wel even op de hoogte? mocht je weer zwanger zijn? hoop het zo,.. maar weer afwachten iedere maand he? nou hopelijk komt het voor ons allemaal goed!

fijn weekend!

• kee

Ach, het is zo dubbel allemaal.Ik vind zwangere vrouwen inderdaad confronterender dan diegene die al een baby hebben, helaas kom ik het allemaal tegen op het werk. En in mijn omgeving is het ook één en al zwangeren en baby's, niet te vermijden dus. Ik blijf positief hoor. Ik heb nu ook wel het gevoel dat het beter gaat, de heftigheid is er vanaf. Ik mag nu ook weer vrijen (hi hi) dus ik kan er weer (actief) mee bezig zijn. De verhalen die ik hier lees van anderen zijn ook wel erg fijn. Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Het is nu wachten op de eerste menstruatie of eigenlijk hoop ik helemaal niet ongesteld te worden. Het is niet onmogelijk lees ik hier op de site. Een vriendin van mij gaat voor mij ´stokjes´ via internet bestellen om de eisprong te bepalen. Het zijn ovulatiestokjes. Er zitten er een hoop in en het is veel goedkoper dan die hier in de winkel. Ze komen uit Frankrijk. Ik heb die ovulatietest van de apotheek wel eens geprobeerd maar als er vijf stokjes inzitten en ik heb een onregelmatige cyclus dan heb ik geen idee welke vijf dagen ik ze moet gebruiken. Als ik die stokjes in huis heb dan zal ik wel even doorgeven aan jullie hoe ze te bestellen zijn.

Jullie ook fijn weekend en het is zeker fijn om elkaar op de hoogte te houden. Wie begrijpen elkaar beter….

• paardenmama

ja eigenlijk ben ik ook best positief……

het is weleven terug schakelen, net voorbereid op het mama worden en nu is die buik weer leeg…. het handjevol mensen die we het verteld hadden zijn allemaal even lief en begripvol.

ook ik ben momenteel erg veel aan het bewegen, fietsen, veel wandelen met de honden en bij de paarden ben ik ook weer flink aan de gang.

de pijn is zo goed als weg en het bloeden is gestopt.

ik ga maandag weer aan het werk…. proberen althans, ook ik heb er weinig zin in, maar het is denk ik ook wel goed om weer bezig te zijn….. zolang ik er maar niet voor vlucht…. afentoe heb ik best wel even een moeilijk momentje, dan bel ik mn lieve vriend en die maakt dan alles weer goed……

ik ben echt onwijs dankbaar voor alle mensen die me zo steunen, en ben net zo blij met mn lieve dieren die (zo lijkt het) de mafste dingen verzinnen om me op te vrolijken…..